• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos S25/2, opknapper te koop!

lukt het niet met afstellen? Stel hier al je afstel problemen en stotterende tomos problemen [ALLE SPROEIER VRAGEN HIER DUS OOK]
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
106 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
Donkat5
Tomosforummer

Berichtdoor Donkat5 » 05 aug 2011 12:31

Ja, chrome voorspatbord was ook maar 2 tientjes, hopelijk is die een beetje kwaliteit, tankdop...zal wel, trouwens, ik had een mooie tankdop met slot gekocht (gewoon die iedereen heeft) maar hij sloot helemaal niet goed af, het vergrendelen qua slot was wel redelijk, maar als je schudde met volle tank kwam het er gewoon uit lopen? Nja, ik vond die toch lelijk...:p

MONSTERKAT BWAAH...ehm...ja
Dood ga je toch, geniet van je leven, mensen!

drestar
Hopeloos verslaafd

Berichtdoor drestar » 05 aug 2011 12:34

Haha ,jij hou niet van die monsterkat he, :twisted:

heb je nu zo'n kuntstof tankdop besteld die gevaarlijk zijn?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..

drestar
Hopeloos verslaafd

Berichtdoor drestar » 05 aug 2011 20:30

ik had een mooie tankdop met slot gekocht (gewoon die iedereen heeft) maar hij sloot helemaal niet goed af, het vergrendelen qua slot was wel redelijk, maar als je schudde met volle tank kwam het er gewoon uit lopen? Nja, ik vond die toch lelijk...:p
deze, :mrgreen:

Beste mensen,

Ik wil graag een berichtje achterlaten over mijn ervaring om andere mensen zo bewuster te maken.

Vorig jaar reed ik op mijn tomos quadro naar huis toe, toen ik werd aangereden door een auto. Door de klap (ookal reed ik 25 km/u en de automobiliste 5 km/u) schoot de tankdop eraf, en vatte de bezine vlam terwijl ik op mijn brommer zat. Nu ben ik 20% 3de graads verbrand. Ik heb een half jaar in het ziekenhuis gelegen, en het ergste was, dat toen ik daar lag, een jongen binnen werd gebracht met precies hetzelfde verhaal.

Volgens Tomos klopt het dat de plastic tankdoppen niet veilig zijn, daarom moet je zelf zorgen voor een tankdop met sleuteltje! Dit advies word nerens gegeven daarom doe ik het nu,omdat ik andere mensen wil besparen wat er met mij is gebeurd.

Groetjes michelle
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..

Donkat5
Tomosforummer

Berichtdoor Donkat5 » 05 aug 2011 20:42

Ik had het inderdaad al gelezen, is wel echt verneukt, maar om je gerust te stellen, die tankdop vind ik NOG lelijker dan die met slot :p Nee, ik heb nu dezelfde besteld als ik nu heb, gewoon standaard Chrome rond achtig geval, deze is beetje gaar....

Donkat5
Tomosforummer

Berichtdoor Donkat5 » 17 aug 2011 11:40

Nieuwe onderdelen binnen! Toen het monteren....

Fijn, tankdop past niet, net als die met dat slot, nouja, dan blijven we maar met die oude, prima, alleen beetje gekrast...

Schokbrekers monteren ging makkelijk, behalve dat een van de steuntjes van de bagagedrager afbrak...dus dat wordt even niemand achterop tot ik een nieuwe heb... Schokbrekers zelf kraken nogal en veren niet briljant, is dat gewoon nieuwigheid of moet ik ze insmeren met iets?

Voorspatbord vervangen ging en gaat nog steeds enorm lastig, ik had geen nieuwe ophanging gekocht en dus moest die van de oude afslopen, alles ging prima....TOT DE LAATSTE GODDOMMESE schroef, die namelijk dol bleek te zijn, dus toen hebben we zoals voorgeschreven is er een streep ingezaagd voor een platte schroevendraaier, werkte niet, de kop er zoveel mogelijk afgezaagd met het kleinste ijzerzaagje ooit, lukte niet, halfuur met schroevendraaier zitten kutten, garagehouder in de straat had ongeval gehad, kon niks doen, handige buurman om hulp gevraagd, die heeft een boor geprobeerd, tangen, een enorme ijzerzaag, uiteindelijk ook maar opgegeven, dus toen heb ik hem maar met schroefje erin in de nieuwe gezet, wat zo ongeveer wel lukt, nu dus ff kijken of het allemaal mooi past, en waarschijnlijk sowieso nieuwe bagagedrager bestellen plus een nieuwe ophanging voor het voorspatbord...

Het geheel is wel mooi nu!

Donkat5
Tomosforummer

Berichtdoor Donkat5 » 18 aug 2011 02:11

Alles er perfect op gekregen, spatbord met beetje buigen vd ophaning PERFECT, ketting beetje slapjes, doe ik morgen wel, rijd ik er 's avond ongeveer 30 minuten mee, VLIEGT GVD DE KETTING ER WEER AF, ik word hier echt niet goed van, kut garage!

Donkat5
Tomosforummer

Berichtdoor Donkat5 » 30 aug 2011 15:41

Ketting zit er beter dan ooit op, rijd dagen prima, een extra geluidje erbij uit de cilinder, een beetje schurend, weg op top, weg op lage snelheid...Opeens geen stationair lopen meer, geen compressie meer neem ik aan aangezien hij ook belabberd optrekt... Paar keer warmloper, maar dat kwam door weinig benzine in combinatie met te kleine sproeier, althans dat dacht ik.

Net weer een warmloper vlak bij huis uit school, dus ik loop die laatste minuut maar ff, kick ik hem thuis nog 1 keer aan, lukt dat niet, is de compressie op de kickstart is heel slecht, en elke keer dat hij bijna draait hoor ik een harde tik, alsof de uitlaat slecht vastzit... (je weet wel, dat enorme cross geluid als je "zonder" uitlaat rijdt) Dat betekent kapotte uitlaatpakking, toch?

Ik hoop iig dat het geen vastloper is, maar aangezien ik gewoon kan kicken, alleen met weinig compressie...

Alex..
Diehard

Berichtdoor Alex.. » 30 aug 2011 17:32

na 5 warmlopers zal je wel wat schade hebben aan cilinderwand/zuiger, controleer dat eerst maar, je ben wel een beunert hoor :')

Donkat5
Tomosforummer

Berichtdoor Donkat5 » 30 aug 2011 17:56

Tja, ik probeer eerst gewoon alleen die pakking te vervangen, dan zo snel mogelijk grotere sproeier erin (rond de 58) en dan hopen dat het niet te laat is en hij het gewoon redelijk doet...

Echt de cilinder aan gaan pakken betekent het einde van deze Tomos voor mij, heb er al tonnen problemen mee gehad, alles is zo onderhand een keer goed kapot geweest en ik ben er nogal klaar mee, Tomos is heilig maar deze geeft me zoveel problemen, dat ik van het jaar dat ik hem heb er denk ik een maand in totaal gewoon mee heb kunnen rijden... komt nog bij dat ik kan er geen stress bij gebruiken in dit 6e schooljaar van het gymnasium, laat staan dat ik tijd heb om die cilinder te vervangen, of geld heb om een nieuwe cilinder/nieuw blok aan te schaffen (dat mag onderhand ook wel denk ik...pff)

Ik wilde een leuk brommertje kopen dat het gewoon goed deed, waar ik af en toe voor de hobby aan kon sleutelen en that's it, maar het is mijn eigen schuld, ik had bij nader inzien gewoon geen oldtimert moeten kopen, van een vriend nog wel, dus lastig kwaad worden nu, en hij had hem dus gewoon 2 jaar lang kapot gereden, zonder onderhoud what-so-ever, hij heeft serieus 2 jaar lang er elke dag mee gereden zonder problemen, op een enkele platte band na en 1 keer een nieuwe bougie...

Maargoed, we gaan het nog een laatste keer op de beun manier proberen :p daarna heb ik geen ideeen meer...

Donkat5
Tomosforummer

Berichtdoor Donkat5 » 01 sep 2011 16:41

Het is de uitlaatpakking niet, die ziet er nog prima uit...Komende zondag maar eens voor de eerste keer de cilinder erafslopen, meteen sproeier vervangen (dat kan dan makkelijk toch?) naar 58, misschien 2e-hands cilinder van het forum erop gooien, mits niet te duur en in een prima staat... Hoe duur zou dat zijn? Zou dan sowieso nieuwe bromzuiger erbij moeten hebben, misschien ook maar meteen nieuwe zuigerveren... Zou dat kunnen lukken voor, zeg 80 euro?

Alex..
Diehard

Berichtdoor Alex.. » 01 sep 2011 18:35

Het is de uitlaatpakking niet, die ziet er nog prima uit...Komende zondag maar eens voor de eerste keer de cilinder erafslopen, meteen sproeier vervangen (dat kan dan makkelijk toch?) naar 58, misschien 2e-hands cilinder van het forum erop gooien, mits niet te duur en in een prima staat... Hoe duur zou dat zijn? Zou dan sowieso nieuwe bromzuiger erbij moeten hebben, misschien ook maar meteen nieuwe zuigerveren... Zou dat kunnen lukken voor, zeg 80 euro?
ja

Donkat5
Tomosforummer

Berichtdoor Donkat5 » 01 sep 2011 20:03

Dan weer de vraag, beter een 2e-hands cilinder kopen, plus nieuwe brommer zuiger en veren, of gewoon in 1 keer dat gloednieuwe blokje van Mr HorsePower kopen... Alleen kan ik het dan niet zelf erop zetten...

Alex..
Diehard

Berichtdoor Alex.. » 01 sep 2011 20:05

Dan weer de vraag, beter een 2e-hands cilinder kopen, plus nieuwe brommer zuiger en veren, of gewoon in 1 keer dat gloednieuwe blokje van Mr HorsePower kopen... Alleen kan ik het dan niet zelf erop zetten...
ik durf te zeggen dat het blokje van Mr Horsepower het netste a35 blokje is wat ik ooit heb gezien, echt een aanrader dus

en woon je bij een TF'er in de buurt? die helpen je wel.

Donkat5
Tomosforummer

Berichtdoor Donkat5 » 01 sep 2011 20:11

Ja, dat leek mij ook, maargoed, is toch weer 50 euro extra, en aangezien ik nogal enorm krap zit... Komt nog bij dat ik in de 6e van het gymnasium zit, plus 12 uur werken per week, komt neer op geen enkele vrije tijd, plus mijn ouders enzo zijn echt enorm A-technisch, ik heb zelf een inbussleutelsetje en doppensetje en bougiesleutel aan moeten schaffen, want we hadden NIKS... Maar ik ga er eens goed over nadenken... Den Bosch, TF'ers? Weet niet, volgens mij niet bijzonder veel...

Alex..
Diehard

Berichtdoor Alex.. » 01 sep 2011 20:21

ach het is niet zo moeilijk hoor, het kost gewoon tijd, en samen is altijd chiller, dus misschien kan je iemand vinden.

haal eerst deze cil er dan af, en dan inspecteren. als je dan goed oplet weet je ook hoe het terug moet.

Donkat5
Tomosforummer

Berichtdoor Donkat5 » 01 sep 2011 20:25

Ja, ik ga gewoon eens rustig kijken zondag, ff zorgen dat ik sproeier 58 er bijheb liggen dan, die kan ik er zonder cilinder als het goed is zo indraaien, en dan maar eens kijken wat ik doe...

Donkat5
Tomosforummer

Berichtdoor Donkat5 » 01 sep 2011 20:32

Bij de weg _O_, nieuwe looks in de beginpost, Chrome onderdelen, kut phone quality, maargoed, je snapt het idee...

Donkat5
Tomosforummer

Berichtdoor Donkat5 » 21 sep 2011 16:16

Nieuwe cilinder en zuiger binnen dankzij "jochie" ! Ziet er goed uit, morgen monteren!

Donkat5
Tomosforummer

Berichtdoor Donkat5 » 22 okt 2011 11:22

Goed, cilinder en zuiger van Jochie allebei crap vol krassen, dus alsnog laten honen bij een garage en een nieuwe zuiger moeten bestellen.... Reparatie van boven de 100 euro, laatste keer geweest als het nou weer snel afgelopen is....

Heb meteen sproeier 58 geprobeerd, is te groot, de Tomos rijdt nu 33 op top en er is maar een klein toerental waarin het brrr geluid niet voor komt (eerst van het schakelen, daarna van het optrekken) dus ik ga zo snel mogelijk maar weer 57 erin doen, is voor nu niet zo'n ramp, even de "nieuwe" cilinder en zuiger inrijden, liefst zou ik ook een keer vraagtekenveertje vervangen, aangezien die sowieso kapot is, is dat moeilijk om zelf te doen?

Verder even een vraagje, 14/12 Carb + bromkop + Bullet uitlaat, hoe komt het dat ik maar 42 rijd met de juiste sproeier erin?!? Hij is natuurlijk enigszins afgetrapt aan alle kanten, dus maximale snelheid zit er niet in, maar hoe kan het ooit dat ik niet boven de 45 uitkom, terwijl ik volgens de snelheidstabel 50 zou moeten rijden?!?

tvdtomos
Tomosforummer

Berichtdoor tvdtomos » 22 okt 2011 13:27

Toen je een nieuwe zuiger liet monteren; had je toen een zuiger met sleuven aan de zijkant? Misschien dat je een snor zuiger hebt, die vangt namelijk minder benzine op, waardoor je brommer minder hard rijd.

Wat is de kleur van je bougie? Aangezien je nog steeds een stotter hebt, kan je beter kijken wat de kleur is.

Als ik zo hoor wat jij nu post, denk ik dat jij een snor zuiger hebt en je moet even je sproeier goed afstellen.

Nog een vraag: Waarom koop jij niet gewoon een schuin spruitstuk? Dan is het veel makkelijker met je sproeier!

Groet,

:koning:
Tomos A3

set up:
Airsal 70cc (Puch Maxi)
Puch 70cc Athena cilinderkop
15/15 carb
Spruitstuk Tomos voor Puch cilinder 15 mm
Biturbo
twv 26/22

Top: Klokje rond

Gesloten