Pagina 5 van 118

Geplaatst: 02 apr 2006 16:16
door Mr.Dar-Q
Jah ok, en in die dop zit een ovaal gat waar nog een filter in zit geschoven bij mij. Een rechthoekige zwarte, met zo'n scheef pijpje eruit aan de andere kant.
Heb ik alleen aan de gaasfilter+dop genoeg, of moet die andere filter ook nog in de dop geschoven worden? (lijkt mij een btje dubbelop, of is het beter zo :? )

Geplaatst: 08 apr 2006 01:24
door Puchracer
Hoe kan je ervoor zorgen dat een 2 speed ietsje later doorschakelt waardoor die in zijn 1e versnelling wat beter op toeren komt voordat die schakelt?

Geplaatst: 08 apr 2006 05:57
door Mr.Dar-Q
Dan moet je de vraagtekenveer iets inkorten, stukje erafhalen

Geplaatst: 08 apr 2006 09:37
door Vuile Beunkoe
NEEEEEEEEEEEEEEEEEE

nooit de vraagtekenveer mongolen.

de koppelingsveren.

Geplaatst: 08 apr 2006 13:47
door Mr.Dar-Q
jah ok rustig :P die bedoelde ik, wat scheelt t..

Geplaatst: 09 mei 2006 17:05
door black demon
Hej allemaal, ik heb pas een 2e hands tomosje gekocht.. Hij reed prima, in 1 keer kicken was hij aan.
Op aan raden had ik er nieuwe olie ingedaan, dat ging prima. Ik kick hem ff aan om te kijken of hij het nog doet en hij doet het.
Vervolgens de volgende dag kan ik kicken wat ik wil, kraantje open, kraantje dicht, shoke, geen shoke, maakt niet uit hij gaat niet aan. Soms gaat hij voor een paar sec aan maar als ik dan mn gas een beetje opdraai heeft dat geen effect en hij is zo weer uit... Als ik hem een tijdje laat staan doet hij het weer een paar sec, als ik gas geef heeft het nog steeds geen effect!? Ik heb mn bougie er ff uitgehaald en tegen het frame gehouwen en gekicked, vonkt prima.. als ik zonder bougie kick hoor ik blub blub blub.

Het is een heel verhaal. Ik heb die tomos pas en weet er niet helemaal neits vanaf. Weet iemand het probleem?

Geplaatst: 09 mei 2006 17:15
door freaky_Tomos
hou je hand eens voor je bougigat als je kickt, je kan nu gewoon naast je cil zitten en met je hand de kickstarter kicken omdat de bougie er nu uit is.

als je je hand voor et gat houdt dan moet je kijken of je hand nat wordt van mengsel dan weet je in ieder geval (iig) of je cil nog benzine krijgt :wink:

Geplaatst: 09 mei 2006 17:23
door black demon
Nee! ik er wordt alleen wta lucht tegen mn hand aangeblazen.. zonder benzine zal die niet rijden nee :) misschien zit er vuil in mn carberateur ofzo?

btw er zit nog wel genoeg benzine in.. en kraantje staat open

Geplaatst: 09 mei 2006 17:24
door freaky_Tomos
sproeier verstopt.
weet je waar die zit?

Geplaatst: 09 mei 2006 17:26
door black demon
ik weet het van mn schakelbrommer.. in de carberateur, onder dat zwarte kapje, is de carberateur makkelijk los te halen op een tomos? en hoe dan? of meot je eerst je hele blok eraf halen?

Geplaatst: 09 mei 2006 17:36
door Joop56
Dat ligt eraan welk model je hebt

Bij een carb naast het frame kan je het erzo afhalen
Als je carb onder het frame zit gaat het toch een stuk moeilijker (zonder het blok helemaal los te maken)

Geplaatst: 09 mei 2006 17:44
door black demon
ik heb een heel oud model

Geplaatst: 09 mei 2006 18:03
door GOOF
hoe weetje of je tomos membraam heeft??

Geplaatst: 09 mei 2006 20:37
door Volty
Als er een grote viekante cilinder op zit, die zijn membraangestuurd.

Eicilindertjes zijn dan weer zuigergestuurd.

Geplaatst: 10 mei 2006 18:05
door Tuning
zijn hier nog mensen met een snor met hd kop???

Geplaatst: 10 mei 2006 23:07
door GOOF
ja maar ik wil me ei vervangen door vierkant maar ik heb geen membraam ofzo hoe zit dat??

Geplaatst: 11 mei 2006 09:28
door freaky_Tomos
heel simpel:

je koopt zoon vierkante cilinder, als je em nieuw koopt moet er een membraam en een spruitstuk bij zitten volgens mij.
dan haal je je eicilinder eraf en vervang je ook je zuiger die je erbij hebt gekregen, dan moet je je vierkante cilinder erop doen goed opletten met de zuigerveren: je zuigerveren zijn niet helemaal gesloten rond maar er zit een opening in, deze opening moet in et slotje vallen wat in de gleuf van je zuiger zit waar de zuigerveren in moeten.

cilinderkop erop niet te strak de boutjes aandraaien en klaar

Geplaatst: 11 mei 2006 09:49
door GOOF
oke dankjewel maar hoezo niet te strak??

en nog een vraag : me puntjes waren kapot heb ik vervangen maar nu loopt hij egt dubbel zo langzaam en als ik me achterrem indruk dan klapt er iets in me blok en me blok schiet naar achter wat kan dat zijn??

Geplaatst: 11 mei 2006 10:04
door Tossie
De cilinderkop aandraaien, vast is vast.
Aangezien de cilinder heel iets uitzet als deze warm is, en als jij m muurvast heb kan hij niet meer uitzetten.

Geplaatst: 11 mei 2006 11:13
door Tuning
zijn hier nog mensen met een snor met hd kop???
iemand???