Pagina 5 van 68
Geplaatst: 21 mei 2006 22:09
door GOOF
oo ik had volgensmij geen membraam en ik heb niets aan me pen gedaan me zuiger ging er gewoon op? want had die cilinder van een vriend gekocht en die heeft natuurlijk al membraam op ze tomos zitte dus dat miste ik waarschijnlijk omdat hij niet startte??
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 21 mei 2006 22:11
door mambo
Hallo lui,
Ik heb net een nieuwe Youngst'r snor voor m'n dochter gekocht. Jaja ik ben dus ale een ouwe knar. Nu heb ik hier een paar keer op gereden maar war rijdt dat slecht als hij 28 gaat. Alsof hij aan alles tekort heeft en dan houdt hij ook de hele tijd in. Dit moet toch echt beter kunnen??Wat kan ik hier aan doen om hem iets beter te laten rijden en evt ook 5 km sneller. Er is nu pas 150 km mee gereden.
Mambo
Geplaatst: 21 mei 2006 22:20
door Vuile Beunkoe
ja als eerste een andere uitlaat (K)
proma gp valt niet zo op, is goedkoop en verbetert je prestaties. CArb afstellen helpt ook, en ja hij moet ingereden worden.
Geplaatst: 21 mei 2006 22:21
door freaky_Tomos
als tie egt nieuw is dan is et gewoon nog et inrijden
Geplaatst: 22 mei 2006 08:47
door tupac1987
ik had laatst bij joshuisman een 70cc parmakit gekocht heb ik er gister opgezet maar hij schoof niet helemaal goed in het blok heb ik met een rubbere hamer um zachtjes er ingeslagen en toen met de caberateur er opzetten ging ook al bijna niet want bij het spruitstuk op de cilinder zat ik ong. een halve cm naar benenden en heb ik me cabereur er ook maar zachtjes op moeten slaan

is dat nou normaal bij 70 (lijkt mij niet) of is er gewoon iets niet goed met die cilinder?
Geplaatst: 22 mei 2006 09:35
door Vuile Beunkoe
ik denk dat er eerder iets goed mis is met jou wijze van monteren

Geplaatst: 22 mei 2006 09:41
door freaky_Tomos
is het niet zo dat je het blok een stukje moet gaan uitkoteren?
Geplaatst: 22 mei 2006 09:43
door Vuile Beunkoe
nja kan ook zijn dat er net te weinig pakking tussen de middelste carterdelen zit. Maar als jij em er echt in moest slaan, kotteren en meteen spoelers opmaat maken. Was het zachtjes tikken en schoof ie er verder zo in, geen probleem.
en je carburateur verhaal, daar word ik ik al helemaal geen wijs uit.
Geplaatst: 22 mei 2006 10:08
door tupac1987
jha haha nee ik weet wel hoe ik een cilindertje er op moet zette maar hij schoof gewoon niet goed in het blok kweet ook niet precies hoe ik het moet uitlegge, ik denk bij de cilinder onder op, waar die het blok in gaat dat dat net iets te dik is. en het schroefdraad van me cilinder bij me spruitstuk zat te ver naar beneden daardaar zat me spruitstuk te ver naar beden en kon me caberateur en niet goed op raakte het vlottebakje me blok.
Geplaatst: 22 mei 2006 10:11
door Vuile Beunkoe
nja voortaan iets betere zinnen maken aub.
heb je wel genoegvoetpakkingen ?? Is je ODP goed?
Geplaatst: 22 mei 2006 10:31
door tupac1987
jha ik heb de voet pakking gebruikt die erbij zat maar ik heb er wel al mee gereden moet alleen nog afgesteld worden maarjha ik vond het alleen een beetje vreemd
Geplaatst: 22 mei 2006 19:10
door GOOF
ik ben de neef van goof want ik heb ook een tomos gekocht maar dan een oud model met ei cil en mijn vraag is dus of ik wel gewoon een 15/15 carburateur op kan zettenpast dat? of moet ik dan ook iets met me spruitstuk doen?? wnat het is voornamelijk voor mijn trek kracht en ik vind het cilindertje nou net zo leuk.. kunnen jullie me helpen
mvg justin
Geplaatst: 22 mei 2006 19:11
door freaky_Tomos
ja hoor dit past wel alleen zul je dan je spruitstuk moeten uitboren

Geplaatst: 22 mei 2006 19:15
door GOOF
oke hartstikke bedankt en tot hoeveel mm moet ik hem uitboren??
Geplaatst: 22 mei 2006 19:17
door freaky_Tomos
15mm, kijk alleen wel uit met hoeveel mm wand je overhoud
Geplaatst: 26 mei 2006 19:38
door Bobski
kheb een vraag....
kwil ff heel snel optrekk....
maar kheb nu voor een 26 tandwiel en achter 22,
welke tandwielen moet ik nu dan hebb?
want dit trekt vor geen metr....
Geplaatst: 26 mei 2006 19:45
door Vuile Beunkoe
abn (I)
nja je kan denken aan een 31, dan trek je flink harder op maar top word minder. Ook kan je koppelingsveren inkorten.
Geplaatst: 28 mei 2006 19:02
door Bobski
en voor moet ik dan gewoon dezelfde houwe?
en hoe ken de verlore snelheid compensere?
een hogedrukkop ofzo?
Geplaatst: 28 mei 2006 20:19
door Tomos_Power1
verloren snelheid met zo'n beetje alles...
andere carb , andere uitlaat , HD Kop kan ook
HD kop moet je ff je kop erafhallen en dat "witte" weg vijlen oid

Geplaatst: 29 mei 2006 15:26
door _RuBeN_
Als ik mijn achtertandwiel van maat 33 vervang voor een van maat 28 moet ik dan een nieuwe ketting kopen? En wat is de maat van een vtw? als deze nog gewoon standaard is?