• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
117 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 21 mar 2016 23:35

Beetje metaal/ alu epoxi erin, geen probleem.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog


kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 22 mar 2016 15:07

Bison Kombi metaal gekocht. Ik ga me er morgen avond maar aan wagen denk ik...
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 22 mar 2016 16:54

Komt wel goed, goed schoonmaken, beetje opruwen en netjes aandrukken met natte vinger als het al iets uithard.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 22 mar 2016 21:22

Vandaag met het slangetje in luchtfilter en sproeier 50 naar werk gereden. Eenmaal daar aangekomen had hij het geloof ik een beetje warm gekregen. Hij trok heeeeeeel langzaam op en viel bij overschakelen zowat uit. Toen op de terugweg het slangetje er maar uit gehaald en toen geen problemen meer gehad. Stationair draaien lukte wel redelijk. Misschien nu maar de action matjes van Ief proberen om hem beter afgesteld te krijgen.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 23 mar 2016 23:12

Morgen maar het boutje fixen. Hij zit in ieder geval niet super vast gerot want heb hem 2 a 3 maanden geleden nog los gehad. Ik ga de hele kop er af slijpen en dan de kap er af. Dan aan het resterende stuk 2 vlakke kanten slijpen en hem er met een waterpomptang uit draaien...

... en een beetje willem diederik 40 uiteraard
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 25 mar 2016 18:58

De essentie van dit topic valt helaas een beetje weg onder al deze berichtje maar ik kamp nog steeds met dezelfde problemen. Huidige set-up:
-Bromkop
-Ontsteking brom
-14/9 carb
-standaard snel uitlaat
-bromzuiger

Ik heb met sproeier 48 tot 54 gereden en met alles hetzelfde probleem. Soms kan hij goed lang stationair lopen en soms kan hij al na 5 seconden uitvallen. De gasreactie vanuit stilstand is ook nog steeds slecht. Aangezien ik al die sproeiers heb geprobeerd kan ik me niet meer voorstellen dat het een afstel probleem is? Hier een fragmentje:

Link


Je hoort vanaf het moment dat ik gas geef er een vertraging in zit voordat hij echt toeren gaat maken.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 25 mar 2016 19:17

Misschien een standaard vraag, maar wat is de bougie kleur?

Zinds wanneer speelt het probleem? Iets veranderd?
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 25 mar 2016 19:23

Koffie met melk bruin. Altijd.

Ik weet het niet precies meer. Dat is het irritante... Dus kan ook niet echt iets achterhalen wat dat betreft. Carburateur is in ieder geval goed schoon. Uitlaat en uitlaatpoort zijn goed schoon. Nieuwe bougie + kabel en dop. Heb echt alles al geprobeerd.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 25 mar 2016 20:04

Volgens mij is het normaal dat je wat vertraging hebt. Of het bij jou erger is, lastig beoordelen. Wat niet normaal is is dat ie niet stationair blijft lopen.

Is het niet denkbaar dat de boel intern allemaal niet zo soepel meer loopt? Je hebt een ratel in je blok?
Laatst gewijzigd door ief op 25 mar 2016 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 25 mar 2016 20:13

Het was te proberen. :p

Najah dan beginnen we gewoon ergens

Hoe reageert hij op het gas wanneer het luchtfilter is verwijderd?
Kijk dan ook meteen hoe hij stationair loopt, bij slecht lopen de hand voor de carburateur houden en kijken hoe veel je de lucht toevoer moet knijpen en of dat enig verschil maakt.
Omhoog

John1950
Vastgeroeste forummer
Berichten: 533
Lid geworden op: 31 mei 2015 12:23
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 26 mar 2016 08:20

Aan de kant van de venturi op de carb zit in het aluminium gedeelte een klein gaatje, het stationair gaatje. Heb je al gekeken of die niet verstopt zit? Onder het gaskabel deksel op de carb zit ook nog een kleine pakkking, is die nog wel heel?
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 26 mar 2016 11:23

Ik ga het vandaag proberen John! En die pakking is nog prima ja.

En waren laten mensen het nooit weten als ze iets hebben opgelost...? :( http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php?t=20782
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 26 mar 2016 16:20

Heb je je gaskabel door of langs de veer lopen naar de gasschuif? (zie niet hoe maar las ik, moet buitenom.)

Idlegat is meest logisch maar je riep aldoor dat het met de 12 ook zo was, al kan die ook vies zijn.

Doet ie het met een splinternieuwe bougie net zo? (wat is je gap, probeer is kleiner?)

Keering ontstekingskant?

Koppeling die niet mooi vrij komt?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

John1950
Vastgeroeste forummer
Berichten: 533
Lid geworden op: 31 mei 2015 12:23
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 26 mar 2016 18:03

Veranderd die trouwens wel van toerental als je aan de stationairschroef draait? Zoniet, dan denk ik toch dat die ergens valse lucht trekt.
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 26 mar 2016 20:56

Ik geloof dat hij er langs gaat, maar ga zo even checken. Bougie heb ik al meerdere malen een nieuwe geprobeerd, zonder succes.
Ook heb ik vandaag het stationair gaatke doorgeprikt en doorgeblazen, wederom zonder resultaat. En als ik aan de stationairschroef draai veranderd hij wel van toerental alleen valt hij dan weg omdat hij te weinig toeren maakt.
Koppeling loopt ook gewoon mooi vrij.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 27 mar 2016 23:04

Even gekeken en de gaskabel loopt er inderdaad langs en niet doorheen dus die is goed. De ratel is trouwens alleen eerste versnelling dus dat lijkt me dsn sowieso niet in het blok zelf.

Ben redelijk ten einde raad. Meer mensen met input?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

John1950
Vastgeroeste forummer
Berichten: 533
Lid geworden op: 31 mei 2015 12:23
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 28 mar 2016 09:54

Tja, benzinefilter kraan en het filter op de carb al gecheckt op eventuele vuil. Weet je zeker dat het vlotter circuit goed werkt. Je hebt ook een tjilpend geluid gehoord, weet je zeker dat de koppakking niet lekt.
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 28 mar 2016 11:05

Ja, en dat is het ook niet. Ik ga zo voor de zekerheid maar weer deotest uitvoeren maar waarschijnlijk lekt hij niet.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 28 mar 2016 11:38

Probeer dan ook is achter de ontsteking te spuiten?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

John1950
Vastgeroeste forummer
Berichten: 533
Lid geworden op: 31 mei 2015 12:23
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 28 mar 2016 12:06

Dat lijkt mij een beetje moeilijk met een draaiend vliegwiel ief. Misschien de keerring preventief vervangen om uit te sluiten dat het daar aan ligt.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
117 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.