Hallo, ik heb een tomos A35 snor en nu wil ik die begrenzer (versmallingsbus) uit mijn spruitstuk halen volgens de tutorial op
http://www.tomosforum.nl/tutorials/opvo ... enzen.html.
Ik krijg mijn spruitstuk echter niet van de cilinder af omdat mijn spruitstuk met twee uitdraaibare bouten vast aan de cilinder maar ook met twee stompe bouten, het lijken wel popnagels o.i.d.
Ik vraag me af hoe ze die bout? er uberhaupt in hebben gekregen maar heb in ieder geval ook geen flauw idee hoe die twee los te maken...
Het is nog een volledig originele Tomos A35 Snor, jaartal onbekend maar zal wel een jaartje of 8 zijn o.i.d.
Iemand die suggesties heeft hoe ik het spruitstuk van de cilinder kan afhalen? Wordt dit soms bewust door Tomos aan de cilinder gezet? Waarom zijn er dan wel twee normale afdraaibare bouten?
Het eruithalen van mijn spruitstuk begon eigenlijk omdat ik een nieuwe uitlaat had gekocht (standaard snel) en de oude eraf wilde halen maar daarbij allebei de bouten afbraken. Ik zit nu dus ook met een cilinder waarin de twee bevestigingsbouten voor je uitlaat zijn afgebroken. Ook suggesties hoe ik deze eruit kan halen worden zeer op prijs gesteld.... Ze zitten moervast en krijg ze niet los met een griptang. Ook heb ik geprobeerd om de uitstekende delen vierkant te vijlen zodat ik ze met een doppenset eraf zou kunnen halen maar er is niet genoeg ruimte om dit goed af te veilen.
Lijkt dat laten uitboren de enige optie is maar weet niet hoeveel gedonder dat gaat opleveren en waar dat te laten doen.
Als iemand in de buurt van Utrecht nog een cilinderblokkie (waar de uitlaat aan vast zit) heeft liggen en een spuitstuk... tenzij er natuurlijk geniale tips komen
Groet, Intrufix