Pagina 1 van 1
tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 27 apr 2009 17:07
door Speeddragon
hallo, ik heb 2 mogelijkheden:
15 mm spruitstuk en standaard brom carburateru
15 mm spruitstuk en 17.5 mm carburateur van dellorto
heeft het tweede nut?
ik heb gewoon een standaard a5 blok met een bullut uitlaat.
ook zou ik graag een richtlijn voor de sproeier willen..
Re: tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 27 apr 2009 18:17
door Riick
je kan beter 15mm spruitstuk met 15/15 carb pakken
en met die 17.5 heeft geen zin joh, iets meer dan die brom carb maar is zonde.
Re: tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 27 apr 2009 18:25
door Speeddragon
hmm ja die 17.5mm heb ik nog liggen doe er verder niets mee. maar als je dan de keuze hebt tussen 15/12 of 15/17.5
wat zou je dan doen?
of 12/12 dat kan ook nog natuurlijk..
Re: tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 27 apr 2009 18:34
door Ziggys91
17,5 gaat wel iets harder optrekken op dat spruitstuk, alleen is enorm kut af te stellen en zuipt ook nog is een stuk meer..
Ik zeg neem OF minarelli horizontaal spruitje met 17.5 OF 15mm spruitstuk met 1515 of 1412.
Suc6 ermee.
Re: tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 27 apr 2009 18:46
door Speeddragon
14/12 hoe bedoel je dat
ik dacht altijd dat het
spruitstuk/carb was?
ik neem denk ik 15 mm spruitstuk met 12 mm carburateur,, welke maat sproeier heb ik dan ongeveer nodig?
Re: tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 27 apr 2009 20:10
door shadowranger
14/12 is de doorlaat spruitstukzijde/ inlaatgrootte verhouding van de carburateur zelf. Heeft dus niets te maken met het spruitstuk.
Vergelijk dit maar eens met 14/9, 14/12, 15/15 of 16/16
Re: tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 27 apr 2009 21:01
door adje
En heb je gewoon een standaard ontgrenst spruitstuk? Dan is die ook maar 12mm verderop. Alleen bij het stuk waar je carb overheen gaat is die 15. Of heb je hem uitgeboord?
Re: tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 28 apr 2009 02:25
door Speeddragon
een echt 15 mm stuk.. maar ik snap dan nog niet helemaal hoe het dan zit
met dat
14/12 betekent dat dan niet 14 mm carb met een 12 mm spruitstuk? dat gaat dan dus over het begin ervan?
Re: tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 28 apr 2009 12:43
door E880
Bij 14/12 is de doorlaat van de carburateur aan de spruitstukzijde 14mm en is de luchtdoorlaatzijde 12mm.
Die 17,5 zal best te doen zijn maar kut af te stellen.
Re: tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 28 apr 2009 17:05
door Speeddragon
oke, dat snap ik dan nu.
maar wat houdt een 15 mm carburateur dan in? ik dacht dat die milimeter stond voor de kant waar hij op het spruitstuk vastzat?
maar dat is dus niet?
Re: tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 28 apr 2009 17:36
door shadowranger
Nee, dat is precies hetzelfde als bij de andere verhoudingen. Dus 15 mm carburateur (15/15) is dus 15 mm luchtinlaat, 15 mm doorlaat naar spruitstuk.
Re: tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 06 apr 2010 01:03
door tim_11
17,5 gaat wel iets harder optrekken op dat spruitstuk, alleen is enorm kut af te stellen en zuipt ook nog is een stuk meer..
Ik zeg neem OF minarelli horizontaal spruitje met 17.5 OF 15mm spruitstuk met 1515 of 1412.
Suc6 ermee.
hallo,
ik wil een 17.5 cab voor 70 cc airsal kopen
maar ik heb gehoord dat die alleen met electrishe shoke zijn?
hoe ga ik dat voor mekaar
krijgen is er niet een met handshoke?
please helppp
Re: tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 06 apr 2010 10:02
door Renault
Ga je nou overal topics kicken? Gebruik de zoekfunctie/ google.
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: tunen dmv spruitstuk/carburateur
Geplaatst: 06 apr 2010 21:45
door Joos...92
Close!
[ Post made via Mobile Device ] 