Ik wil even laten weten dat ik sinds vandaag een nieuwe tomos heb gekocht.
Ik ben meteen maar voor een nieuwe gegaan. Het is wel een standaard maar dat maakt voor mij niks uit. Ik kan er toch nog dingen aan veranderen als dat moet.
Ja die dealer is kut ja want hij leverd gewoon geen goede tomos af. Hij stotterd in het begin ook al. Dacht eigenlijk dat het door een te grote sproeier kwam. Maar ik ga niet het hele verhaal uitleggen daar heb ik geen zin in. Dat vraag je maar aan Lucas. Ik heb hem het hele verhaal al verteld.
BTW Ik zal het probleem zelf op moeten lossen en dat gaan gebeuren ook.
Dat heb je aardig samen gevat praatpaal. Daar kom het idd op neer.
Maar de tomos zal wel weer z.s.m weer gaan rijden. Moet nog alleen even een nieuwe onsteking kopen.
Ja ik ga z.s.m een nieuwe stator bestellen want ik denk dat het een niet goed werkende onsteking is. Ik heb al heel veel sproeiers getest. En in het begin toen ik hem kocht en dus orgineel was stotterde hij ook al. En de vonk ziet er niet echt bepaald sterk uit.
Ik denk omdat de vonk niet zo sterk is op lage toertallen nog wel de benzine goed kan verbranden en op hoge toertallen blijft er steeds onverbrand mengsel achter en daardoor gaat hij stotteren denk ik op hogere toerentallen.
Bobine lijkt me goed aangezien die niet zo heel snel kapot gaat. En alles zit verder goed aangesloten + geen lekage in het blok aangezien het blok gewoon nieuw is.
Ook voer ik hem wat op.
Heb me spruitstuk uitgeboord naar 16mm. Alleen binnenin nog even netjes afwerken en de anderkant wat groter proberen te krijgen. Inlaat van de cilinder ben ik aan het groter maken. Heb daarnaast een nieuwe zuiger gekocht met sleuven erin. En er komt nog een 14/12 carb erop maar die koop ik nieuw aangezien ze op de sloop alleen rotzooi hadden. En ik zet er nou een bromkop erop.