-------------------------------------------------------------------------------------
hallo weer een tijdje niks meer van me laten horen.
ik ben inmiddels 16 geworden en heb er een scooter bij
Italjet Dragster:

de tomos is eigenlijk wel een beetje af en naar wens natuurlijk kunnen er altijd nog wat dingen beter maar dat zijn geen grote ingrepen meer.
tomos eerst:

Tomos NU:

hallo ik ben jeroen en ben 15 jaar en woon in rotterdam,
dit is mijn tomos.
-Setup:
a5 Blok Gereviseerd
70cc DMP+ hoge drukkop 70cc
15/15 Dell'Orto SHA Sproeier 62
standaard luchtfilter
15mm Schuin Spruitstuk (uitgeboord)
polini membraam
technigas next r (chroom).
27-22
Iris Gold Ketting
normale elektrische ontsteking
standaard koppeling
ik haalde laatst ca. 80
-Uiterlijk:
Chrome Sierstrip
Oud Type Benzinekraan
1 Punts Uitlaat Ophanging + zelf genmaakte ophanging
Zwarte Plastic Zijkapjes
rood met zwarte Domino handvatten
tnt offroad protectors
Zwart Achterspatbord Ingekort
rervival voorvork met wiel en schijfrem
TNT Led Achterlicht gemonteerd op de bagagedrager
kenteken hoger gemonteerd iets onder velichting
Koplamp Carbon (streetfight)
zwarte Teller tot 60km/h
DMP aluminium Stuur
Oud Type Kabelboom
revival remhevels
Snelgas van Domino
Chrome Tankdop Met Slot
Tomos Banaanzadel
360mm Bobotech Schokbrekers Chroom
geleider bij achterbrug voor bescherming tegen kenting
revival achterbrug en wiel
Zwart Frame
spaak revival wielen
Zwart voorspatbord revival
Kabelgoot Zwart
Oud Type Bagagedrager Zwart
Zo kocht ik hem:

eerst de velgen helemaal kaal gemaakt met verfafbijt.
tweede laag zwart.
afplakken voor de rode velg rand.

rood erop en laten drogen daarna nog wat blanke lak.

frame klaar voor de verfafbijt, jammer genoeg heb ik geen foto meer hoe hij er eerst uitzag. iig er zitten aantal roest plekken daarom verfafbijt erop en kijken hoe erg het was.

helemaal kaal viel heel erg mee hoeveel roest heb het met een staal borstel op de boormachine allemaal mooi weg gekregen.

maarja stom van me ik had natuurlijk kunnen weten dat kaal ijzer snel roest en zeker als je het afgespoelt hebt met water

dus ik moest weer even een manier vinden om het vliegroest wat erop zat er snel af te krijgen. met een staal borsteltje.
hup snel de primer erop.

6de laag+ blanke lak

natuurlijk was ik weer niet geduldig genoeg en begon 2dagen voor de laatste spuit laag met in elkaar zetten, ik had kunnen weten dat het nog niet allemaal even hard was dus wat beschadegingen gemaakt maar wel weer gefixt.
de basis even inelkaar gezet dat ik een beetje idee kreeg.


het blok eronder

dus ja ik had de vertanding 26-22
niet passen dus omdat die schokbrekers veel te groot waren. 360mm. dus ik kon eigenlijk twee dingen doen of andere dus 300mm of houden, houden gaf veel meer problemen.

niks paste meer de standaard, de kapjes de ketting, niks meer eigenlijk.
dus snel even naar fred motoren 300mm halen.
nog geen foto van de 300mm (volgt nog)
heb het spruitstuk uitgeboord tot 15mm de powerfilter carb en de spruitstuk gemonteerd.

er volgen nog meer foto's
_____________________________________________________________________________________________________
update 30juli
ben bezig geweest met het aansluiten van alle bedrading.
en de 300mm zitten erop, net als de *standaard.

alle bedrading aan gesloten dus de uitlaat erop, enz enz.
hij startte vrijwel na 2keer met een keer choke en een keer normaal.
hij liep nog helemaal niet stabiel, moest nog de luchtschroef bijstellen, en ik wist nog niet of er de goede sproeier in zat.
dat merk je pas als je aantal keer heb gereden.

ik weet niet of het op de foto's te zien was maar de verbinding van de uitlaat op de ophangings punt paste niet.
dus voor de eerste start even wat in elkaar geflanst.
dag daarna even naar de fero en non-fero schoothoop even een stuk aluminium er tussen uit gevist wat redelijk leek.
daarvan moest ik het verschil van de twee ophangpunten een soort van verleng stukje maken.


netjes opmaat gezaagt (nog wel scherpe randjes.)


vast gemaakt en een beetje glad gemaakt.

achterlicht + kenteken
een beetje passend maken.

eindresultaat led achter verlichting.

wiel staat hier nog scheef

binnekort eventueel filmpje en sowieso foto's
dan andere handvatten
remhevels (gewoon nieuwe)
ngk bougie dop slang
voorlicht monteren als het hoort en aansluiten.
alleen ik ben nu al bezig met de rem hevels maar ik krijg dat verrekte veertje er niet in zoals het hoort ik zie ook niet hoe het zou moeten kan iemand me uitleggen hoe het wel moet

______________________________________________________________________________________________________
UPDATE 2-08
even nieuwe handvatten gekocht van domino.
ik heb gister een nieuwe aanwinst, na goed zoeken heb ik een zeer relatief goedkope revival kunnen kopen.
bij aankoop was de verkoper zeer gul hij gaf mij er een slot bij een extra helm, gewoon helemaal nieuwe. voor maar 200euro.

voorvork demonteren van beide, gelukkig zat er ook nog een mooi spatbord op die moet ik nog zwart spuiten.

gemonteerd ging helemaal zonder problemen. nu nog met het andere wiel maar wacht nog tot ingmar de adaptor heeft voor de schijfrem die ik erop wil maken.

snelgas gekocht omdat ik eigenlijk niet anders kon


spatbord gedemonteerd voor spuiten, jammer genoeg zat er een sticker op en zelfs met stickerverwijderaar niet af te krijgen, nu zitter er dus aantal krasjes


ook even het streetfight kapje fatsoenlijk gemonteerd. (zoals het hoort, zie ik niet veel mensen doen trouwens)

als ik de adaptor heb dan zal ik weer een update plaatsen met de montage.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE
niet echt een update maar wel weer een toevoeging.:
omdat ingmar de adaptor niet meer heeft liggen ben ik van plan om me revival nog verder te slopen en onderdelen te gebruiken.
planning:
ik ben van plan om de achterband en de langere achtervork te gebruiken.
het lijkt mij een vrij stevige en brede band.(veiliger)
als het nodig is het spatbord aan passen omdat het wiel groter is.
-
alleen de vraag is gaat dit allemaal gepaard zonder problemen. dat vraag ik me af.
omdat de wiel wat breder is missschien is de lijn van de voortandwiel wel ongelijk met het achter tandwiel.
of past de achterbrug gewoon helemaal niet op die van een a35.
dat zijn nog de dingen die ik uit moet zoeken. als iemand weet waar ik problemen kan verwachten wil ik het graag horen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE 18-11-09
even weer een tijdje geen update geplaatst.
ik heb in de tussen tijd een hoop besteld en gedaan.
ik heb de achtervork met wiel van de revival gehaald en op de tomos a35 gezet.






nieuw voortandwiel van revival. 27tands

carter aan gepast op de tandwiel en ketting.



beschermings plaatje gemaakt.



tot zover mijn update moet nog wat gaan doen aan de afstelling en ook heb ik een lekke band dus dat moet ook nog.
ook moet ik het achterlicht repareren.