oranje straattomos
Geplaatst: 04 sep 2009 17:40
heeyy..
nou ff mn tomosje showen op tomosforum natuurlijk,
had 2 jaar geleden voor 220€ een zo goed als splinternieuwe tomos gekocht van een ouwe man die hem al een jaar lang in een verwarmde kelder had staan en er eigenlijk nooit op gereden had, beste koop dus, anderhalf jaar lang ook zonder problemen op gereden todat ik een puch mv50 kocht en had opgeknapt. vanaf toen rot die eigenlijk een beetje weg in de schuur en ik dacht ik ga er eens wat leuks mee doen.
eerst even mn ideeen in elkaar gephotshopt(dankzij tomosforum;) en dit kwam er uit

alleen wou dan wel zonder de plastic kappen dr op!
dus ben begonnen met mn tomos uit elkaar te halen, viel nogal tegen, alles was echt heel erg verroest en je pulkte overal de verf er van af. het pootje voor de uitlaatophanging aan het frame brak ook gelijk af toen ik de uitlaat wou loshalen
dus met staalborstel op een boormachine de meest verroeste plekken onder handen genomen.
en alle onnodige stukken zoals de beugels waar de plastic kapjes normaal op zit er af geslepen en de kettingbeschermer is natuurlijk ook nergens voor nodig
en nieuw plaatje voor de ophanging van de uitlaat
alles natuurlijk netjes glad geplamuurd
alles netjes in de primer en spuitplamuur
en daarna in de oranje en mat zwarte lak



wielen wou ik matzwart met een oranje rand, maar toen het klaar was leek het me toch mooier om het te laten overlopen van oranje naar zwart.. is wel lachen geworden


heb het moterblok ook zelf gereviseerd, alle lagers en keerringen vervangen, nieuwe koppelingsegmenten, pakkingen, koppelingsveren,
verder nieuwe cilinger, dmp (mn geldboom groeit niet zo hard) 50cc , nieuwe uitlaat techno circuit, aero spatbord, m stuur, nieuwe voetsteunen, koplamp en snelgas.
het opbouwen ging vrij gemakkelijk en t was lekker weer:)






en met mn andere project:P

alleen met rijden ging niet gelijk goed, cilinder werdt veels te warm,
na klein stukje rijden begon de uitlaat heel erg te roken en toen ik ging kijken borrelde
de blanke lak van de uitlaat

kop en voetpakking verandert, andere cilinderkop en grotere sproeier was het probleem opgelost,
alleen rijdt nog steeds niet zo hard denk max 50, das natuurlijk niet zo veel
ging even langs een vriend toen die in deze staat was zonder achterlicht en met kenteken aan zijkant,
werd ik gelijk aangehouden, t was net donker geworden en k had geen helemaal geen achterlichtunit en
voorlicht zat ook geen bolletje in. boete voor 90 euro zonder licht rijden:S al had ik 100 meter verder gestaan was die 60 geweest want dan was ik binnen bebouwde kom
ze zaten ook te zeiken over mn kenteken en wouden boete geven, mja ik een beetje verbaast lopen doen
dat ik niet wist dat dat nie mocht en die heb ik nie gekregen
ze zeiden ook dat ik hem opnieuw moest laten keuren... yeahhh:P
nog powerfiltertje en achtelichtunit binnengekregen
ga dan wel kenteken onder het achterlicht hangen om gezeik te voorkomen


moet dat dus nog even maken en hij moet natuurlijk ook nog wel even harder gaan lopen!
wil ook nog stickers laten maken, misschien van de genaral lee:P grote 01 op de zijkant en
general lee, misschien nog wel ergens rebal vlag verwerken zou wel mooi zijn
en moeders maakt ook nog een nieuw zadeldekje want deze ziet er niet meer uit
update volgt nog
massels
martijn
*update*
Heb nu achterlicht er op gezet ook het kenteken eronder gemaakt, vond oom agent nodig
Vond zelf wel mooier met kenteken aan de zijkant maar heb niet zon zin in gezeur…


Zit nu ook te twijfelen om andere cilinder er op te gooien, hij gaat nu niet erg snel, dus miss maar een 65 of 70 cc erop, maar wil er wel nog normaal op kunnen rijden zonder dat die gigantisch veel geluid maakt,

nou ff mn tomosje showen op tomosforum natuurlijk,
had 2 jaar geleden voor 220€ een zo goed als splinternieuwe tomos gekocht van een ouwe man die hem al een jaar lang in een verwarmde kelder had staan en er eigenlijk nooit op gereden had, beste koop dus, anderhalf jaar lang ook zonder problemen op gereden todat ik een puch mv50 kocht en had opgeknapt. vanaf toen rot die eigenlijk een beetje weg in de schuur en ik dacht ik ga er eens wat leuks mee doen.
eerst even mn ideeen in elkaar gephotshopt(dankzij tomosforum;) en dit kwam er uit

alleen wou dan wel zonder de plastic kappen dr op!
dus ben begonnen met mn tomos uit elkaar te halen, viel nogal tegen, alles was echt heel erg verroest en je pulkte overal de verf er van af. het pootje voor de uitlaatophanging aan het frame brak ook gelijk af toen ik de uitlaat wou loshalen

dus met staalborstel op een boormachine de meest verroeste plekken onder handen genomen.
en alle onnodige stukken zoals de beugels waar de plastic kapjes normaal op zit er af geslepen en de kettingbeschermer is natuurlijk ook nergens voor nodig

en nieuw plaatje voor de ophanging van de uitlaat
alles natuurlijk netjes glad geplamuurd
alles netjes in de primer en spuitplamuur
en daarna in de oranje en mat zwarte lak



wielen wou ik matzwart met een oranje rand, maar toen het klaar was leek het me toch mooier om het te laten overlopen van oranje naar zwart.. is wel lachen geworden


heb het moterblok ook zelf gereviseerd, alle lagers en keerringen vervangen, nieuwe koppelingsegmenten, pakkingen, koppelingsveren,
verder nieuwe cilinger, dmp (mn geldboom groeit niet zo hard) 50cc , nieuwe uitlaat techno circuit, aero spatbord, m stuur, nieuwe voetsteunen, koplamp en snelgas.
het opbouwen ging vrij gemakkelijk en t was lekker weer:)






en met mn andere project:P

alleen met rijden ging niet gelijk goed, cilinder werdt veels te warm,
na klein stukje rijden begon de uitlaat heel erg te roken en toen ik ging kijken borrelde
de blanke lak van de uitlaat

kop en voetpakking verandert, andere cilinderkop en grotere sproeier was het probleem opgelost,
alleen rijdt nog steeds niet zo hard denk max 50, das natuurlijk niet zo veel
ging even langs een vriend toen die in deze staat was zonder achterlicht en met kenteken aan zijkant,
werd ik gelijk aangehouden, t was net donker geworden en k had geen helemaal geen achterlichtunit en
voorlicht zat ook geen bolletje in. boete voor 90 euro zonder licht rijden:S al had ik 100 meter verder gestaan was die 60 geweest want dan was ik binnen bebouwde kom
ze zaten ook te zeiken over mn kenteken en wouden boete geven, mja ik een beetje verbaast lopen doen
dat ik niet wist dat dat nie mocht en die heb ik nie gekregen
ze zeiden ook dat ik hem opnieuw moest laten keuren... yeahhh:P
nog powerfiltertje en achtelichtunit binnengekregen
ga dan wel kenteken onder het achterlicht hangen om gezeik te voorkomen


moet dat dus nog even maken en hij moet natuurlijk ook nog wel even harder gaan lopen!
wil ook nog stickers laten maken, misschien van de genaral lee:P grote 01 op de zijkant en
general lee, misschien nog wel ergens rebal vlag verwerken zou wel mooi zijn
en moeders maakt ook nog een nieuw zadeldekje want deze ziet er niet meer uit
update volgt nog
massels
martijn
*update*
Heb nu achterlicht er op gezet ook het kenteken eronder gemaakt, vond oom agent nodig
Vond zelf wel mooier met kenteken aan de zijkant maar heb niet zon zin in gezeur…


Zit nu ook te twijfelen om andere cilinder er op te gooien, hij gaat nu niet erg snel, dus miss maar een 65 of 70 cc erop, maar wil er wel nog normaal op kunnen rijden zonder dat die gigantisch veel geluid maakt,