Pagina 1 van 2
Help!!! Tomos Revival vraagje!
Geplaatst: 27 okt 2005 16:12
door Remco-Revival
Ik heb een tomos revival en daar wil ik een 60cc cilinder op zetten, maar die past alleen op modellen met Membraam Inlaat... hoe kan ik zien of mijn brommer Membraam inlaat heeft??
Verder is mijn setup nu:
- 72 sproeier
- Malossi powerfilter
- Biturbo uitlaat
En rijd ik hier een magere 60 inplaats van 45 mee.
Alvast bedankt!
Geplaatst: 27 okt 2005 16:33
door Robin
Revival heeft ook een membraan cilinder.
Zoals je ziet heeft deze een vierkant a rechthoekige inlaat naar de cilinder. Hier hoort normaal het membraan erop te zitten en daarop het spruitstuk
Linksboven zie je het spruitstuk, je hebt dus 2 spruitstukken, een rechte en een schuine, hier zie je dus de rechte.
En je hebt ook nog het oude type EI cilinder. Die is dus rond en heeft geen membraan, maar hetzelfde als bij een puch.

Geplaatst: 27 okt 2005 21:04
door Marco
idd tomos revival heeft een membraam inlaat.
Geplaatst: 27 okt 2005 21:09
door PraatPaal
welke 60cc membraam cilinder bedoel jij want de eurokit 65 (of 70 hoe je et wilt noemen) berekend ist 66,nogwat
maar die past ook op orginele niet membraam cilinders met vrijwel tot geen aanpasingen
Geplaatst: 28 okt 2005 13:22
door Milan
Ik heb dit topic verplaatst naar sleutelproblemen.
(ffies een tip: Meer CC's = meer slijtage aan koppelong enz. vooral bij Tomos!)
Groeten, Milan
Geplaatst: 28 okt 2005 14:00
door PraatPaal
meer cc is is meer vermogen is meer kracht verwerken is meer slijtage

Geplaatst: 28 okt 2005 14:04
door Snorro
Ja en meer snelheid...
maar ben ik de enige die die sproeier vrij groot vind klinken?
Geplaatst: 28 okt 2005 15:21
door Milan
mwah, power filter en die uitlaat, zal wel ongeveer in de buurt komen.
Moet ie maar es kijken of ie koffie bruin is.
Geplaatst: 28 okt 2005 18:20
door Remco-Revival
Haha, op
http://www.scoots.nl zie je 60cc cilinder kit + zuiger etc... alleen standaard cilinderkop moet erop blijven.
En slijtage, is toch niet zo erg.. ik bedoel: Ik zie heel vaak opgevoerde bromfietsen, werken toch perfect!
Hij zal zo rond de 80 gaan lopen hoop ik

Geplaatst: 28 okt 2005 18:54
door PraatPaal
dan moet je hem best zwaar gaan vertanden maar dat is te halen hoor de 80, hope dat je een beetje hoogtoerig cilindertje heb adners word het tunen of een frictie brommertje
Geplaatst: 29 okt 2005 01:10
door Marco
dan moet je hem best zwaar gaan vertanden maar dat is te halen hoor de 80, hope dat je een beetje hoogtoerig cilindertje heb adners word het tunen of een frictie brommertje
ik rijd met mijn Tomos Revival: 49,9cc, standaard kop, gaas/race filter , 14/12 Dell‘orto SHA, 12mm olie injectie spruitstuk, sproeier 62, Bi-Turbo uitlaat, 26-24 vertanding. Top 65.
dus 80 met een 60cc moet zekers lukken
Geplaatst: 29 okt 2005 11:27
door PraatPaal
ligt toch wel aan de cilinder en tandwielverhouding
Geplaatst: 29 okt 2005 11:46
door Snorro
dan moet je hem best zwaar gaan vertanden maar dat is te halen hoor de 80, hope dat je een beetje hoogtoerig cilindertje heb adners word het tunen of een frictie brommertje
ik rijd met mijn Tomos Revival: 49,9cc, standaard kop, gaas/race filter , 14/12 Dell‘orto SHA, 12mm olie injectie spruitstuk, sproeier 62, Bi-Turbo uitlaat, 26-24 vertanding. Top 65.
dus 80 met een 60cc moet zekers lukken
Eigen meter opgemeten of echt met een auto ernaast?
Geplaatst: 30 okt 2005 00:30
door Marco
dan moet je hem best zwaar gaan vertanden maar dat is te halen hoor de 80, hope dat je een beetje hoogtoerig cilindertje heb adners word het tunen of een frictie brommertje
ik rijd met mijn Tomos Revival: 49,9cc, standaard kop, gaas/race filter , 14/12 Dell‘orto SHA, 12mm olie injectie spruitstuk, sproeier 62, Bi-Turbo uitlaat, 26-24 vertanding. Top 65.
dus 80 met een 60cc moet zekers lukken
Eigen meter opgemeten of echt met een auto ernaast?
naast auto

. op eigen meter loopt ie 70 en digitaal 67.
Geplaatst: 01 nov 2005 18:14
door Remco-Revival
@ Marco
Kan niet, tomos revival teller gaat maar dat 60 dus niet liegen.
Oke, ander probleem: Mijn brommerboer zegt dat 60cc niet bestaat... dus wat ik dadelijk binnenkrijg met de post is of 50cc snel of 70cc
Nog een vraagje, past deze op me revival (van Quadro)
http://www.scoots.nl/plaatjes/Foto/11532.jpg
ophanging lijkt te kloppen enkel gaat bij deze uitlaat vanaf de cilinder in een klein S bochtje meer naar buiten, bij de biturbo uitlaat loopt het daar recht, maarja die is ook minder dik...
Geplaatst: 01 nov 2005 19:01
door Snorro
Het zal wel de 65cc versie van airsal zijn (ze noemen 'm meestal 70, maar 'tis in feite 65)
Geplaatst: 01 nov 2005 20:29
door Marco
@ Marco
Kan niet, tomos revival teller gaat maar dat 60 dus niet liegen.
Oke, ander probleem: Mijn brommerboer zegt dat 60cc niet bestaat... dus wat ik dadelijk binnenkrijg met de post is of 50cc snel of 70cc
Nog een vraagje, past deze op me revival (van Quadro)
http://www.scoots.nl/plaatjes/Foto/11532.jpg
ophanging lijkt te kloppen enkel gaat bij deze uitlaat vanaf de cilinder in een klein S bochtje meer naar buiten, bij de biturbo uitlaat loopt het daar recht, maarja die is ook minder dik...
maar na de 60 draaid ie gewoon door hoor
dus als je goed kan aflezen zou je de snelheid ook zonder cijfertjes kunnen aflezen
en dus zou die met deze setup 70 op teller aangeven

Geplaatst: 01 nov 2005 21:15
door PraatPaal
ja je teller is dan ook nog lekker accuraat, en auto op niet al te hoge snelheid mag ook correctie van beina 10 af :u
Geplaatst: 01 nov 2005 23:13
door Marco
ja je teller is dan ook nog lekker accuraat, en auto op niet al te hoge snelheid mag ook correctie van beina 10 af :u
dan geloof je me niet he

Geplaatst: 02 nov 2005 08:00
door PraatPaal
alles kan, ik geloof je wel =P geef alleen informatie over snelheid opmeten
jij rijd erop, en jijweet vastwel hoe hard 60 ongeveer is