Pagina 1 van 1
Snorkop
Geplaatst: 01 dec 2009 23:01
door Snorkop
Hallo,
Ik was van plan om een puch hd kop te bestellen, maar toen dacht ik ik ga nog ff langs bij de bromboer
kijken hoeveel die vragen. Kwam ik daaraan zeiden ze dat je helemaal geen hd kop nodig hebt maar alleen de
koppakking er tussen uit moet halen. Kan dit kwaad volgens jullie of heeft die gast gelijk? Owja en hoezo kan je tomos in een tijd van 2 tot 3 maanden van 43 km/h naar 38 km/h zakken? want dat is dus ook aan de hand bij mij.
Alvast Bedankt.
Re: Snorkop
Geplaatst: 01 dec 2009 23:27
door A3 classic
Als er nu een snorkop op zit heeft het weglaten van de paking niet heel veel nut en was ik voor de gewone bromkop van Tomos gegaan. Hen je een bromkop kun je die afvlakken.
welke uitlaat heb je erop en welke brandstof gebruik je?
Re: Snorkop
Geplaatst: 01 dec 2009 23:42
door shadowranger
Die verlaging van de snelheid kan m zitten in het dichtkolen van je uitlaatdemper. Remedie, ontkolen.
Re: Snorkop
Geplaatst: 02 dec 2009 00:27
door Sugi
Hallo,
Ik was van plan om een puch hd kop te bestellen, maar toen dacht ik ik ga nog ff langs bij de bromboer
kijken hoeveel die vragen. Kwam ik daaraan zeiden ze dat je helemaal geen hd kop nodig hebt maar alleen de
koppakking er tussen uit moet halen. Kan dit kwaad volgens jullie of heeft die gast gelijk? Owja en hoezo kan je tomos in een tijd van 2 tot 3 maanden van 43 km/h naar 38 km/h zakken? want dat is dus ook aan de hand bij mij.
Alvast Bedankt.
Het idee van een puch HD kop is dat je de compressie verhoogt door de verbrandingsruimte kleiner te maken. De koppakking tussen je kop en cilinder uithalen kan, je krijgt iets meer compressie maar er bestaat dan ook de kans dat je kop dan niet meer helemaal goed afsluit met als gevolg een verlies aan compressie. Een puch hd kop heeft een verbrandingsruimte die vele malen kleiner is dan die van een snortomos, zelfs nog kleiner dan die van een afgevlakte bromkop, het heeft dus weldegelijk zin om er een puch hd kop op te zetten.
Re: Snorkop
Geplaatst: 02 dec 2009 20:26
door Timo
Idd, puch HD kop is veel beter dan je pakking weghalen.
Veel meer compressie en het sluit allemaal wat beter aan. En voor de prijs van 20 euro hoef je het ook niet te laten.
De schoften van Tomos vragen voor een originele tomos HD kop 50 euro, en die is veel slechter qua prestaties.
Re: Snorkop
Geplaatst: 02 dec 2009 21:08
door Mr. Horsepower
Hallo,
Ik was van plan om een puch hd kop te bestellen, maar toen dacht ik ik ga nog ff langs bij de bromboer
kijken hoeveel die vragen. Kwam ik daaraan zeiden ze dat je helemaal geen hd kop nodig hebt maar alleen de
koppakking er tussen uit moet halen. Kan dit kwaad volgens jullie of heeft die gast gelijk? Owja en hoezo kan je tomos in een tijd van 2 tot 3 maanden van 43 km/h naar 38 km/h zakken? want dat is dus ook aan de hand bij mij.
Alvast Bedankt.
Het idee van een puch HD kop is dat je de compressie verhoogt door de verbrandingsruimte kleiner te maken. De koppakking tussen je kop en cilinder uithalen kan, je krijgt iets meer compressie maar er bestaat dan ook de kans dat je kop dan niet meer helemaal goed afsluit met als gevolg een verlies aan compressie. Een puch hd kop heeft een verbrandingsruimte die vele malen kleiner is dan die van een snortomos, zelfs nog kleiner dan die van een afgevlakte bromkop, het heeft dus weldegelijk zin om er een puch hd kop op te zetten.
Over dat een compressieruimte van een hd-kop kleiner is dan een afgevlakte bromkop ben ik het niet met je eens. Licht er natuurlijk maar net aan hoeveel de kop is afgevlakt. Ik heb mij afgevlakte bromkop vergeleken met een hd-kop, en mijn compressieruimte was wel degelijk kleiner.

Re: Snorkop
Geplaatst: 02 dec 2009 23:19
door rikvg
van een snorkop de pakking weghalen scheelt ook echt bijna niets, en met een hd kop vergeleken al helemaal niets.
pakking weghalen scheelt alleen iets in het optrekken
Re: Snorkop
Geplaatst: 03 dec 2009 17:40
door Snorkop
Die verlaging van de snelheid kan m zitten in het dichtkolen van je uitlaatdemper. Remedie, ontkolen.
Ik heb een bullit-uitlaat. Hoe moet ik die ontkolen dan? en iemand vroeg welke brandstof ik gebruik. Ik weet niet wat je daarmee bedoelt.
Re: Snorkop
Geplaatst: 03 dec 2009 22:50
door shadowranger
Je uitlaatpoort (waar de uitlaat op de cilinder zit) kan dichtslibben door koolaanslag. Dat is het resultaat van de verbranding van 2-takt mengsmering. Schoonmaken kan door met een kleine schroevendraaier de overmatige koolaanslag weg te krabben. Hetzelfde geldt voor de uitlaat zelf. Je kan hem ook uitbranden. Ik meende dat daar zelfs een FAQ voor is.
Vwb je vraag over brandstof: Je kan rechtstreeks mengsmering tanken aan de pomp, zelf mengen in verhouding 1:50 of middels een aparte tank met 2-takt mengsmeringolie en in je gewone tank euro95 rijden. 't Is maar hoe oud je Tos is en als je zelf mengt je de verhouding respecteert.
Re: Snorkop
Geplaatst: 03 dec 2009 23:13
door PimW
Krabben deed ik (zeker int begin) met een houtje. Dan zul je niet zo snel dingen beschadigen. Krast wel moeilijker...
Re: Snorkop
Geplaatst: 06 dec 2009 20:19
door Snorkop
Als er nu een snorkop op zit heeft het weglaten van de paking niet heel veel nut en was ik voor de gewone bromkop van Tomos gegaan. Hen je een bromkop kun je die afvlakken.
welke uitlaat heb je erop en welke brandstof gebruik je?
Ik heb er dus een bullit onder liggen. En ik kan bij het tankstation tanken, maar volgens mij is dat 1:25 dus ik ga vanaf nu zelf mixen 1:40. Wat voor olie gebruiken jullie trouwens?
Re: Snorkop
Geplaatst: 06 dec 2009 22:05
door Frnk93
volgens mij is 1:50 het enige wat je zo kan tanken, dit is ook wat in je tomos hoort voor zover ik weet
Re: Snorkop
Geplaatst: 06 dec 2009 23:45
door Sugi
Als er nu een snorkop op zit heeft het weglaten van de paking niet heel veel nut en was ik voor de gewone bromkop van Tomos gegaan. Hen je een bromkop kun je die afvlakken.
welke uitlaat heb je erop en welke brandstof gebruik je?
Ik heb er dus een bullit onder liggen. En ik kan bij het tankstation tanken, maar volgens mij is dat 1:25 dus ik ga vanaf nu zelf mixen 1:40. Wat voor olie gebruiken jullie trouwens?
Ik mix 1:50 met de goedkoopste olie die ik bij de Action kon vinden, heb er een reis van 2300km mee gedaan naar Zweden en terug (wat een paar keer meer dan 8 uur rijden op een dag betekende met maar korte pauzes en dus een altijd hete motor) en heb geen last van koolaanslag of iets.