Pagina 1 van 1
bromkop
Geplaatst: 07 feb 2010 19:35
door henk2
een maat van mij heeft pas een nieuwe tomos standart gekocht. echt een supermooi ding alleen rijd hij maar 31:(. er is al wel een ander uitlaatje en sproeier op gekomen ook is het flubbertje in de luchtfilter weg. hij wil graag een bromkop kopen omdat die dan lekker ong 55 kan. mijn vraag waar kun je originele tomos bromkoppen kopen en ander bv een van DMP geloof ik (het is belanrijk dat de kop er origineel uitziet)? dan nog iets de ontsteking moet dan ook afgesteld worden gaat dat hetzelfde als bij puch (ikzelf rijd puch)? zoja hoever moeten de contactpuntje openenen en welke vooronsteking is er dan nodig? heeft iemand nog andere tips om jeroens tomosje wat beter te laten lopen?
de setup:
standaard cilinder + snorkop
standaard snel uitlaat
sproeier 52
standaard luchtfilter
carb:standaard
tandwielverhouding is 26:33 en dat wil die graag zo houden want dat trekt lekker
alvast bedankt
Re: bromkop
Geplaatst: 07 feb 2010 20:51
door markvanrijn
55 zal je niet halen, dan zou je een atw 26 moeten monteren en een andere caberateur (14/12) en je spruitstuk ontgrenzen, dan kom je in de buurt van de 55
Re: bromkop
Geplaatst: 07 feb 2010 21:33
door sjaakvanvoorschoten
op marktplaats zijn wel bromkoppen te vinden. anders had ik misschien nog een afgevlakte bromkop liggen.
ontsteking zal gesteld moeten worden wil je de 55 halen. als hij een nieuwe tomos gekocht heeft hoef je niet te kloten met contactpunten. je moet je ontsteking vervroegen. dit doe je door je vliegwiel eraf te halen en je grondplaat met je de klok mee te draaien. op je grondplaat en op de carters staan gleufjes. die duiden brom/snorstand aan. bovenste is brom dus vroeger.
als je contactpunten hebt, moet de afstand tussen de 2 punten 0.35 mm zijn en moet je tussen de 1.5-1.7mm voorontsteking hebben.
Re: bromkop
Geplaatst: 07 feb 2010 21:57
door henk2
oke dankjewel het afstellen gaat wel lukken dan! aleen die bromkop wat vraag je ervoor en is die helemaal goed? foto's?
Re: bromkop
Geplaatst: 07 feb 2010 23:01
door sjaakvanvoorschoten
ik probeer morgen wat foto's te maken maar die zullen dan wel laat/overmorgen te zien zijn omdat ik tot 's avondslaat terugkom van werk
Re: bromkop
Geplaatst: 07 feb 2010 23:05
door Ricker
Ik zie een probleem waar veel mensen de fout in gaan.
Ik neem aan dat je iig een snellere uitlaat dan die S bocht eronder heb gehangen, en aan de hand van dat je zegt dat ie orgineel wil moet lijken, neem ik aan een std-snel.
Daarmee kan je wel degelijk sneller dan 31 rijden. Ik reed er 40 mee. Je zegt dat je ook de sproeier heb veranderd. Heb je er een grotere in gedaan? Zoja welke?
Dit hoeft namelijk lang niet altijd. Als je bougie de goede kleur is kan je makkelijk met dezelfde sproeier blijven rijden.
Als je blok teveel benzine krijgt gaat ie inhouden op de top waardoor je niet sneller gaat.
Re: bromkop
Geplaatst: 09 feb 2010 21:20
door sjaakvanvoorschoten
hier zijn trouwens de foto's van me bromkop als je nog geinteresseerd bent.

Re: bromkop
Geplaatst: 10 feb 2010 22:24
door markvanrijn
dit is een afgevlakte snor kop of niet, staat veel beter dan zo'n kleine brom kop. Zo'n brom kop heb ik er nu op zitten, ziet er niet uit maar de prestatie's zijn super goed. OPTREKKEN ALS HEL^^
Re: bromkop
Geplaatst: 10 feb 2010 22:36
door Ricker
Denk dat jij een Puch HD kop, of wat anders in die richting bedoelt... Een standaard brom en snorkop zijn namelijk identiek aan de buitenkant.
Re: bromkop
Geplaatst: 10 feb 2010 23:36
door sjaakvanvoorschoten
dit is een bromkop. geloof me. ik ben zeker van mijn zaak
Re: bromkop
Geplaatst: 11 feb 2010 08:57
door markvanrijn
een bromkop is toch kleiner aan de buitenkant dat een snorkop?
Re: bromkop
Geplaatst: 11 feb 2010 10:25
door sjaakvanvoorschoten
nee het is kleiner aan de binnenkant. je verbrandingskamer is kleiner bij een bromkop.
Re: bromkop
Geplaatst: 11 feb 2010 10:29
door marijn8888
Sjaak heb je die afgevlakte bromkop nog te koop?

Zo ja wat wil je ervoor hebben?
Re: bromkop
Geplaatst: 11 feb 2010 11:51
door markvanrijn
ja dat snap ik, allen de buiten kan van een brom kop is kleiner dan een snor kop
Re: bromkop
Geplaatst: 11 feb 2010 12:07
door sjaakvanvoorschoten
@marijn8888: je krijgt pb.
@markvanrijn:
dat is niet het geval. enkel de cilinderkop van een ei-cilinder is kleiner dan zo'n kop.
Re: bromkop
Geplaatst: 11 feb 2010 16:57
door Ricker
dit is een bromkop. geloof me. ik ben zeker van mijn zaak
Ik had het ook niet tegen jou

Re: bromkop
Geplaatst: 11 feb 2010 19:32
door sjaakvanvoorschoten
ik ook niet tegen jou

Re: bromkop
Geplaatst: 11 feb 2010 21:16
door markvanrijn
lekker is dat dan, heb ik zo'n kut ei kop er op zitten

ga dan maar een andere kopen ^^
Re: bromkop
Geplaatst: 12 feb 2010 09:54
door sjaakvanvoorschoten
deze

Re: bromkop
Geplaatst: 12 feb 2010 20:40
door markvanrijn
haha word een beetje duur, 6.75 verzenkosten en mischien vraag je nog 5 euri word wel erg veel he ^^ ik heb de mijn voor 2,50 ^^