Pagina 1 van 1
Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 26 mar 2010 21:35
door Muggetje
Beste mensen,
Ik heb vandaag geprobeert mijn spruitstuk te ontgrenzen. Echter, deze zit muur en muur vast.
Hier bij de fietsenwinkel kost een 14 mm spruitstuk 23.95 en ik weet dat een Bullet uitlaat ook zoiets kost.
Dus waar heb ik meer baat bij, een nieuwe uitlaat ( dan wel goed afgesteld natuurlijk) of een 14 mm spruitstuk (goed afgesteld natuurlijk)?
Mijn setup nu:
50 cc std
HD- kop
Std imitatie uitlaat geloof ik ( de snellere versie zonder s-bocht)
14/9 cabr sproeier 54
Ong 36 km/u ( op een aerox teller)
Kortom,
Wat is de beste optie?
Alvast bedankt

Re: Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 26 mar 2010 21:41
door Tomos1992
Koop de uitlaat van het geld, en boor je spruitstuk zelf uit, is zo gedaan
Re: Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 26 mar 2010 21:48
door Muggetje
Ja maar ik wil de minst risicovolle methode.
En spruitstuk uitboren is voor mij doen veel te riskant want ik sloop ALTIJD wat:P
EDIT
Met 14 mm bedoel ik dsu gewoon een onbegrenzd spruitstuk
Re: Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 26 mar 2010 22:02
door Tomos1992
Je moet altijd risico's durven nemen anders leer je niks. Bij het uitboren kan heus niks mis gaan, stel dat het misgaat dan pas koop je die 14mm spruitstuk bij die winkel
Re: Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 26 mar 2010 22:45
door Muggetje
Hartstikke bedankt voor je advies, maar ik ben nog redelijk een noob en ik heb geen zin om ijzersplinters in mn cilinder te krijgen. Bovedien zullen me ouders het nooit goed vinden denk ik.
Dus wat zal dan je andere advies zijn?
Re: Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 27 mar 2010 00:52
door Tomos1992
Als je het spruitstuk uit gaat boren laat je hem natuurlijk niet vast zitten aan je cilinder je haalt het spruitstuk van je cilinder af, zo voorkom je dat er splinters je cilinder in gaan,
Maar nu het volgende, Je spruitstuk ontgrenzen, je verteld dat hij muur en muur vast zit, dat kan ik me niet voorstellen, ik heb deze maand al meer dan 15 spruitstukken ontgrenst voor me zelf en voor andere mensen. Het gaat er om op welke manier je het doet.
Je haalt je spruitstuk eerst van je cilinder af. Vervolgens steek je en lange beetje dunne bout aan de kant van de begrenzer er in, aan de andere kant gooi je er en moer in ( niet te groot maar zeg maar en moer die iets groter is dan de begrenzer en die er natuurlijk wel inpast) nu ga je er voor zorgen dat het moertje vast draait op de bout in het spruitstuk. Wanneer dit is gebeurd plaats je het spruitstuk weer op de cilinder. Dan moet je met en bacho aan het einde van de bout zitten en dan tik je er en paar keer met en hamer op tot je de begrenzer er zo uit tikt, de boel eerst goed inspuiten met wd 40. Mocht het al met al niet lukken dan moet je het spruitstuk verhitten/ Stel dat het niet lukt kan ik het eventueel ook voor je doen dan moet je maar even en pm sture
Re: Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 27 mar 2010 11:12
door Muggetje
We hebben het spruitstuk in een bankschroef gelegd.
En het zelfde verhaal met het moertje en schroefje.
En dan tikjes geven met een hamer tegen het tangetje.
We hebben alles geprobeerd maar niks mocht baten.
Maar laat ik het dan anders vragen, waar heb ik met mijn setup meer baat bij een ontgrensd spruitstuk of een Bullet uitlaat?
Mvg,
Arthur
Re: Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 27 mar 2010 11:28
door Tomos1992
Ontgrenst spruitstuk, omdat je er dan en grotere carburateur op kunt zetten waardoor hij weer sneller optrekt en beter zal reageren
Re: Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 27 mar 2010 11:39
door Sugi
Overigens werkt een ontgrenst spruitstuk k*t als je geen carburateur van dezelfde grootte hebt, afstellen wordt bijzonder vervelend.
Re: Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 27 mar 2010 12:59
door Muggetje
Oke bedankt voor jullie reacties!
En als ik er voor kies om een 14/9 cabr te houden? Welke optie is dan het best.
Overigens, stel ik zou voor een bullet uitlaat kiezen, heeft die wel echt meerwaarde dan een std snel uitlaat.
Re: Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 01 apr 2010 22:02
door Wilson62
zou er wel een uitlaat met dikkere bocht opzetten want dit houd hem wel wat in .
maar je kan altijd nog je spruitstuk uitboren tot 12mm .
en dan goed afstellen .
ontsteking helemaal naar rechts en 2 chinese schaamharen terug
dan loopt hij volgensmij wel wat beter maar eerst dat uitlaatje maar wat kietelen
Re: Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 01 apr 2010 22:04
door Muggetje
Wat zijn chinese schaamharen?
En ik heb al zo een uitlaat met een dikke bocht geloof ik, er zit in ieder geval niet zo een S bocht in
Re: Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 02 apr 2010 08:56
door Wilson62
Gewoon 2 mm weer terug ( grapje toch )
gewoon zo precies mogenlijk meten en dan 2mm voor het dode punt moet de contactpunt open zijn ( als je die hebt )
maar gewoon niet een *standaard bochje maar gewoon wel wat dikker ,
en dat het dik is en dan meteen nar expansie gedeeelte gaat en dan weer dun en dan de Demper .
( ook kun je het uiteinde van je uitlaat waar al die gaten in zit eraf snijden en dan een stuk pijp erop doen hoort stukken mooier en scheelt je ong 4km per uur )
Re: Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?
Geplaatst: 02 apr 2010 08:56
door Wilson62
Gewoon 2 mm weer terug ( grapje toch )
gewoon zo precies mogenlijk meten en dan 2mm voor het dode punt moet de contactpunt open zijn ( als je die hebt )
maar gewoon niet een *standaard bochje maar gewoon wel wat dikker ,
en dat het dik is en dan meteen nar expansie gedeeelte gaat en dan weer dun en dan de Demper .
( ook kun je het uiteinde van je uitlaat waar al die gaten in zit eraf snijden en dan een stuk pijp erop doen hoort stukken mooier en scheelt je ong 4km per uur )