Een powerfilter is in principe helemaal niet slecht. Het laat wel meer lucht door, dus ook meer fijn zand e.d. Maar zolang je er niet mee door een woestijn gaat is er niks aan de hand, ik heb er al door regen, waterplassen, over zandpaden en door sneeuw mee gereden en het gaat allemaal prima.de bromboer leek er verstand van te hebben , en eerlijk gezegd zeggen alle bromboeren hier dat er op internet allml onzin stata maar dan komen ze zelf met dingen waarvan ik denk ja klopt dat wel helemaalbromboeren hebben vaak zelf weinig verstand, mij werd er door 1 verteld dat je met een 70cc nauwelijks sneller ging. Hier op het forum zit meer verstand dan alle bromboeren over tomossen samen hebben. ik dacht zlef ook al in de 70 ik heb nu 68 van ze gekregen en hij start niet :S ik moet toegeven met 82 reed hji ook niet goed , toen werd alle restant benzine bji me uitlaat eruit gegooidDan is je sproeier waarschijnljk te groot geweest, probeer eens ergens boven de 75 een sproeier. Heb je trouwens nadat je op top het gas even dicht hebt gegooid en na 3-4seconden het weer open doet, een slechte gashername? bij de pakking die niet goed dicht zat, en idd alle sprinters die ik op intenret zie hebben allemaal het oude blokHet oude blok kan gewoon, zoals ik eerder zei, een 70cc aan, hoor. , , het blok waar hij het over had heb ik zelfs nog noit gezien dat is een of ander blok waar geen tomos letters op staan , zal wel heel nieuw zijn nja in ieder gvl weetje waar dat terughoudende rijden van daan komt? het lijkt net alsof hij dan ff niet goenoeg benzien krigjt hom lekker door te trekkenHet kan ook zijn dat hij teveel krijgt, een grote sproeier kan lijken op een te kleine i.v.m. het gevoel van inhouden. Ff een kleinere dan 82 proberen. maar ik zal sproeier in de 70 proberen, en groter spruitstuk is nie te koop?Voor zovre ik weet is een ontgrenst spruitstuk het grootste dat er te krijgen is voor tomos, maar hiermee kan ik het ook mis hebben.
mvg.
Op zich zit hier wel een kern van waarheid in, maar dat geldt alleen voor contactpuntenontsteking. Wat hij waarschijnlijk bedoeld heeft is dat bij hoge toerentallen de contactpunten (als ze niet goed afgesteld staan) kunnen gaan "zweven" waardoor ze niet genoeg meer sluiten en zo geen vonk kan worden opgewekt. Als je langzamer gaat rijden is het probleem weer weg, maar zodra je door de grens gaat met het toerental krijg je weer zoiets. Alleen heb ik dat bij Tomos automaten nog niet meegemaakt. Vaak lag het bij schakelbrommers meer voor de hand......zon kerol bij de brommerzaak zei dat het door me oude tomos blok komt dat die de snelheid van de krukas niet kan bijhouden (de ontsteking) waardoor hij op verkeerde momenten vonken geeft etc, klopt dit?....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten