Pagina 1 van 1

kut gaskabel/carberateur

Geplaatst: 25 apr 2010 17:26
door maximiliaan
ik heb een tomos standaard snor.
ik heb een 14/14 carb, mijn gaskabel is al zo vaak gebroken aan de kant van je gashendel.
alleen nu heb ik dus een probleem met mijn carb toen mijn gaskabel vandaag brak.
de choke doet het niet meer helemaal ik krijg zeg maar mijn gaskabel etc wel gewoon in de carb
alleen als mijn choke dan naar beneden staat dan gaat hij niet meer omhoog terwijl je wel het schuifje
in mijn carb omhoog zit gaan.
hoe kan ik weer zorgen dat mijn choke het doet, en iemand tips om te zorgen dat je gaskabel niet zo snel breekt ?
zie foto´s:

( op mijn 1ste foto zie je die schroef rechts boven zitten met die vering waar 2 kleine uiteindes aan zitten ik weet niet hoe dat zit. maar hij gaat heel stroef omhoog en naar beneden )
ik ben einde raad. help me snel aub.

Re: kut gaskabel/carberateur

Geplaatst: 11 mei 2010 12:53
door nocky2
waarschijnlijk zit dar haakje want aan het dekseltje z]it niet helemaal goed. Dat moet helemaal tegen het wandje aanzitten.

Re: kut gaskabel/carberateur

Geplaatst: 11 mei 2010 12:56
door Mr. Horsepower
Kabel in de schuif leggen en de choke ingedrukt houden, dan dekseltje erop schroeven. En dan dat plaatje wat aan het dekseltje zit een beetje sturen zodat die goed zit.

Re: kut gaskabel/carberateur

Geplaatst: 13 jun 2010 23:14
door tom123
Gaat de gasschuif helemaal open? Of blijft ie een mm ofzo steken?

Re: kut gaskabel/carberateur

Geplaatst: 13 jun 2010 23:29
door Dr.Tomos
had je problemen om die choke eraf te draaien ?
ik bedoel dat je idioot hard aan de gas moet draaien tot hij klik zegt ?

als hij klemt kan je dat ijzertje met dat haakje eraan wat in dat zwarte dekseltje zit iets dunner maken door het even tegen een slijpsteen aan te houden, maar kijk eerst een goed of dat allemaal wel recht is en doe er wat olie op als je het in elkaar zet.

de gas kabel moet ook zo staan dat je nooit door kan draaien als de gasschuif volledig geopend is.
er zitten diverse stel schroefjes op waarmee je dat kan regelen dus je draait hem eerst helemaal open en dan haal je de spanning van de kabel af zodat je die nooit kapot kunt draaien.

die schroef met dat veertje wat spanning zet op het choke klepje moet ook niet te vast zitten en olie op dat asje wat door de carburateur naar het hendeltje gaat maakt het geheel ook soepeler.