30 Maart 2011
Zó, het is alweer een tijdje geleden die laatste update.
Ondertussen staat de brommer in Hoogeveen, waar ik woon bij mijn vader.
Ook ben ik in die tijd een keer op mijn bek gegaan waardoor er nu een deuk in mijn tank zit.
Het voorwiel blokkeerde op een pas nat geregend wegdek. Ik kon immers alleen mijn voor rem gebruiken omdat het pedaal voor de voetrem hoger zat dan het voetsteuntje. Sindsdien heb ik weinig meer gereden omdat ook de winter eraan kwam.
Sinds de zon de laatste periode wat vaker om de hoek komt kijken ben ik weer begonnen met rijden en sleutelen. Zo ben ik laatst naar een kameraad geweest om iets op de voetrem te maken waardoor hij op gelijke hoogte komt met het voetsteuntje. Tijdens het sleutelen ontdekte we dat de uitlaat bij de flens bijna door was. Waarschijnlijk gebeurt tijdens het sleutelen want hij maakte ineens een ander geluid

07-10-2010
Afgelopen weekend samen met J0ren wezen sleutelen aan zijn brommer.
Na afloop natuurlijk ook even een stukje getoerd en een paar plaatjes geschoten.

Ook heb ik, al een paar weken geleden, mijn PBR verhuist naar Hoogeveen.
De Tomos is toen naar Bergen gegaan en er ontstond een uniek foto moment.

17-08-2010
Afgelopen week heb ik een nieuwe spiegeltje gemonteerd.
Ook kwamen de onderdelen binnen waarvan het tandwiel helaas niet paste.
De overige onderdelen waren wel goed.
Gelijk had ik de ketting, kettingspanner en naafrubbers gemonteerd.
Met resultaat, want de speling tussen het tandwiel en de naaf is eruit.
Nadat ik de knipperlichten had aangesloten bleek dat ze alleen werken in de hogere toeren.
Waarschijnlijk hoog tijd voor een nieuwe accu.
Dit is misschien ook de reden waarom de startmotor niet werkt?
Genoeg gelult, tijd voor wat foto's:

Duidelijk te zien dat ze versleten zijn.

Ook ben ik begonnen met het bedenken welke vorm ik ga maken voor de kappen.
Tot nu toe heb ik er al één gemaakt, alleen ben ik er zelf nog niet zo van onder de indruk.
De komende tijd zal ik er nog een paar maken voordat ik begin aan het definitieve ontwerp.

04-08-2010
De schade bleek minder dan verwacht. Ik heb het frame en tank op kunnen poetsen met een of ander antiek goedje.
Ook heb ik de achterband vervangen, de krassen weggepoetst, de uitlaat gespoten en er een rode reflecterende velglint erop geplakt.
Wat er binnenkort nog op de planning staat zijn de ketting, achtertandwiel en ketting geleider/spanner die nog vervangen moeten worden.
Foto:

23-07-2010
Nieuwe foto's:

En helaas ook van de schade:

Ook is de startmotor kapot, deze zal daarom even vervangen moeten worden.
Gelukkig zit er wel een kickstart op zodat ik 'm nog wel kan starten.
22-07-2010
Zoals beloofd bij deze de foto's:

21-07-2010
Vandaag een Honda Monkey Skyteam gekocht.
Het is een kleine 4-takt schakelbrommer.
Heb 'm zelf nog geen eens bewonderd omdat ik op vakantie ben.
Volgens mijn moeder, die 'm vandaag gehaald heeft, moet er kwa uiterlijk nog wel het een en ander gebeuren.
Zo is de lak van de tank en het frame een beetje beschadigd.
Morgen haal ik even een internetkaart en zet ik de foto's van marktplaats er even op.