Ja ja mensen, het is eindelijk zo ver! Ik kan gaan beginnen met opbouwen, want de spuitfase is officieel afgerond!

Bij deze ga ik dus even wat foto's voor jullie posten zodat jullie ook een idee krijgen hoe mijn tomos eruit gaat zien. Voordat ik daarmee begin, ga ik even vermelden wat ik precies allemaal veranderd/vervangen heb.
Ik heb de tomos een aantal maanden terug gekocht voor een klein bedrag, de staat van de tomos was er ook naar. Het was een A35, zo'n rode, met die lelijke oranje stickers erop. Er zaten krassen op waar je u tegen zei, vlekken van benzine, en roest, heel veel roest. De brommer was volledig standaard, met als enige verandering een afgetrapte gedeukte bullit uitlaat.
Die eerst eronderuit gehaald, voor een wat leuker uitlaatje. Technigas next aangeschaft, vervolgens wilde ik die er even onder hangen. Nou je raad het al, de moeren van de uitlaat zaten in de cilinder vastgerot. Ik dacht na een uur trekken, duwen, branden en afkoelen, laat maar ik koop wel een nieuwe (brom) cilinder. Hierbij meteen een bromkop aangeschaft en een 14/12 carb. Schakelen ging rot, bleek dus dat het vraagtekenveertje kapot was. Het spreekt voor zichzelf dat ik die dus ook vervangen heb, vervolgens ook even het hele blok nagekeken, en dit zat allemaal goed. Olie was echter wel aan vervanging toe.
Na deze aanpassingen heb ik ook de begrenzingen bij het spruitstuk & de luchtfilter weggesloopt. Toen dit er allemaal netjes bijhing, heb ik ook de veren vervangen voor een nieuw setje van 300mm. Vervolgens waren de tandwielen aan de beurt. Het voortandwiel moet nog losgemaakt worden, maar die ga ik tegelijkertijd vervangen met een nieuwe keerring, aangezien die ook lek is. Helaas kwam ik er ook nog achter (had ik eerder ook al door, maar nu oog in oog) dat het lager van de achtervelg zowat vierkant was. Ook was een van de bouten dolgedraaid op z'n moer van het tandwiel. Ik had dus nieuwe tandwielen en een nieuwe ketting, maar dat oude tandwiel zat dus muurvast! Ik heb hem uiteindelijk los gekregen met grof geweld. Toen zag ik pas dat mijn achtervelg verschilde met m'n voorvelg.

Nu de foto's!

In de loods om te spuiten

Alles gespoten! Tijd om te beginnen met de mock-up!

Zelf stickers gesneden, deze ga je verder nergens zien!

Zo, nog even door gegaan met de montage van vanalles! Ik heb de koplamp gemonteerd, voorvork in elkaar geschroefd en gemonteerd. Balhoofd lagers vervangen en erin geduwd. Ook de kabelboom doorgetrokken tot het blok, achterspatbord moet hij nog doorheen omdat ik daar nog geen boutjes & moertjes voor heb.

De boel naar mijn kamer verplaatst. Heb geen grote schuur, regent buiten, en in de woonkamer is het not done.

Bougiekabel, gaskabel, kabelboom & remkabels netjes weggestopt
Nou, ik lekker heen en weer gereden, voelde weer goed om te rijden. Blijkt de oliekeerring bij het voortandwiel lek te zijn, yeah! Dus ik had weer wat te doen. Ondertussen moet ik wel nog ff 2 zijkapjes fabriceren & het voorspatbord monteren. De 2 oude montageplaatjes zijn rot, dus daar ga ik ook wat nieuws op verzinnen.
Zo staat hij er dan nu bij (inmiddels met vervangen oliekeerring, maar hier nog zonder):

Klaar om een nieuwe ring te ontvangen!

Reacties zijn gratis!