Pagina 1 van 2
Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 09:00
door Hezz
Mijn setup is nu: Lees onderschrift.
Daarmee haal ik 45 ekte ekte kilometers.. Gemeten met TOMTOM via GPS.

Volgens de snelheidstabel had ik allang 60 moeten gaan, maar die laten we even terzijde.
Laten we er even vanuit gaan dat 45 de maximaal haalbare snelheid is met mijn setup. Wat blijft er dan nog over om hem toch die extra 5 á 10 km/h harder te laten lopen? Hou daarbij wel rekening met het feit dat ik niks aan mijn vertanding wil doen omdat ik graag wat trekkracht behoud.
Halp..

Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 09:48
door drestar
45km is idd erg weinig met je setup.uit welk bouwjaar komt je tomos? is het nog met kontaktpunten? ik heb zelf namelijk 2 blokken,één met kontaktpunten en één met elektronische ontsteking,en op beide blokken is de originele cilinder anders,de snelheid met het elektronische blok tenopzichte van het andere verschilt hierdoor zeker 5km, de één rijd 50 en de ander 55, helemaal standaard op dezelfde brommer,
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 09:52
door cornetjhu
powerfilter en puch hd kop.
geeft je meer trekkracht, maar dan kan je maybe achter tandwiel 24 doen.
en anders 50cc snel, scheelt wel wat km's.
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 10:07
door Hezz
45km is idd erg weinig met je setup.uit welk bouwjaar komt je tomos? is het nog met kontaktpunten? ik heb zelf namelijk 2 blokken,één met kontaktpunten en één met elektronische ontsteking,en op beide blokken is de originele cilinder anders,de snelheid met het elektronische blok tenopzichte van het andere verschilt hierdoor zeker 5km, de één rijd 50 en de ander 55, helemaal standaard op dezelfde brommer,
4-spoels ISKRA. Elektrisch dus. Onthoud wel dat het een snor is he.

Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 11:10
door MichielWolthaus
Is die wel helemaal goed afgesteld?
En hoe ziet je koppeling eruit?'
Misschien dat daar nog verbetering puntjes zitten.
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 12:21
door drestar
4-spoels ISKRA. Elektrisch dus. Onthoud wel dat het een snor is he.

ik lees aan je onderschrift dat je ontsteking op brom staat en dat je alles ontgrenst hebt, dan is het nu toch een brom?
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 12:26
door Jan de Lasser
hoeft niet, er kan nog een snorzuiger in zitten.
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 12:40
door drestar
als dat zo is weet je wat je nog kan doen en waarom je maar 45 rijd,
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 14:07
door Jan de Lasser
als je de cilinder verwijderd moeten er 2 sleuven in je zuiger zitten.
Zitten die er niet in dan heb je een snorzuiger en moet je ff met de dremel aan de gang, of je vervangt die zuiger voor een bromzuiger
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 14:23
door Hezz
Dat ga ik eens bekijken ja. Ik denk eigenlijk dat er een bromzuiger in zit omdat ik de oude cilinder al in z'n geheel heb vervangen met een DMP cilindertje.. Is daar niet standaard een bromzuiger bijgeleverd?
@Michiel Hij is gewoon goed afgesteld, rijd ook als een zonnetje. Ik denk dat er wel wat te verbeteren valt bij de koppeling, maar gaat dat een verschil van 10km/h maximaal uitmaken?
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 15:53
door Pascal
Je gaat niet harder als je je koppeling aanpast.
Een airsal 50snel geeft je 5 tot 10km meer snelheid.
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 17:24
door Mr. Horsepower
Dat ga ik eens bekijken ja. Ik denk eigenlijk dat er een bromzuiger in zit omdat ik de oude cilinder al in z'n geheel heb vervangen met een DMP cilindertje.. Is daar niet standaard een bromzuiger bijgeleverd?
@Michiel Hij is gewoon goed afgesteld, rijd ook als een zonnetje. Ik denk dat er wel wat te verbeteren valt bij de koppeling, maar gaat dat een verschil van 10km/h maximaal uitmaken?
DMP 50 heeft naar mijn weten gewoon een normale zuiger.
En 45? dat haal je met een standaard snor met een andere vertanding en uitlaatje al.
Zou maar iets beter afstellen oid.
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 18:59
door Hezz
@Mr. Horsepower: Definieer beter afstellen?
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 19:47
door drestar
afstellen kun je doorgaans alleen maar door je sproeier te veranderen,
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 20:15
door Hezz
Mocht het nog helpen: er zit momenteel een sproeier 56 in. Voelt niet alsof hij inhoud op de top. Echter als hij warm is wil hij soms wel afslaan als hij stationair loopt.
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 20:35
door drestar
Mocht het nog helpen: er zit momenteel een sproeier 56 in. Voelt niet alsof hij inhoud op de top. Echter als hij warm is wil hij soms wel afslaan als hij stationair loopt.
maat 56 lijkt mij ook wel groot genoeg voor je setup, en je kunt je stationair schroef het beste afstellen als hij warm is,want dan maakt hij minder toeren dan dat ie koud staat,
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 20:40
door Mr. Horsepower
Je kan natuurlijk altijd wat groter of kleiner proberen, als je het niet probeert zal je er nooit achter komen.

Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 03 sep 2010 21:25
door Hezz
Je kan natuurlijk altijd wat groter of kleiner proberen, als je het niet probeert zal je er nooit achter komen.

Tuurlijk, dat is ook zeker waar. Maar ik ga er niet van uit dat ik met een grotere of kleinere sproeier 5 á 10km winst ga boeken?
Zo wel dan ga ik direct aan de slag, maar zo niet waar moet ik dan gaan kijken.

Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 06 sep 2010 20:17
door Hezz
Heeft iemand nog geniale ideeën, naast de cilinder?
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 06 sep 2010 20:24
door gerritje
ik vraag me nu wel af waarom ik 53 ga met ongeveer dezelfde setup en jij 45?