Pagina 1 van 1

harder optrekken

Geplaatst: 02 okt 2010 13:50
door maximiliaan
ik snap er echt helemaal niks meer van.
ik heb een 14/14 carb en een ontgrenst spruitstuk, geloof 12 mm zoals een brom.
en ik heb een bromkop. en een luchtfilter. mijn sproeier is 57.
en tandwiel voor is standaard en achter 28.
en ik trek echt super sloom op hoe kan dit. ik heb pas mijn 1ste koppeling vervangen
en daarvoor trok ie goed en nu echt een stuk minder.
toch maar een 15mm spruitstuk kopen en een VL1 malossi membraam.
ik hoop dat iemand het weet.

Re: harder optrekken

Geplaatst: 03 okt 2010 22:14
door maximiliaan
niemanddddd ?

Re: harder optrekken

Geplaatst: 03 okt 2010 22:42
door JesseJeremy
heb je al op valse lucht nagekeken?
deo-test?

Re: harder optrekken

Geplaatst: 04 okt 2010 17:49
door maximiliaan
jep, maar viel niet uit. ik heb gewoon tussen de cilinder en cilinderkop gespoten.
en op de cilinders maar viel niet uit toen ik een stukje reed ?

Re: harder optrekken

Geplaatst: 04 okt 2010 17:54
door Joren
Dat heeft niks met rijden te maken..

Je moet rond het blok spuiten, en als er dan verandering in het toerental komt dan heb je valse lucht ( natuurlijk niet in het luchtfilter spuiten )

Re: harder optrekken

Geplaatst: 04 okt 2010 18:17
door Koeieneus
Dat heeft niks met rijden te maken..

Je moet rond het blok spuiten, en als er dan verandering in het toerental komt dan heb je valse lucht ( natuurlijk niet in het luchtfilter spuiten )
Meer spuiten op plaatsen waar hij valse lucht kan trekken he.

Re: harder optrekken

Geplaatst: 04 okt 2010 20:01
door maximiliaan
zal het morgen nog even proberen, ( toeren is toch het overslaan van de 1ste naar de 2de koppeling, en dan kijken of het sneller of langzamer gaat na het spuiten van de deo ? )
en welke plekken zijn dat allemaal ?

Re: harder optrekken

Geplaatst: 04 okt 2010 21:14
door jada
als je hem stationair hoort draaien 'draait' die toeren.
zodra jij ergens deo spuit en je hoort ineens meer toeren, dus niet vroem maar vvrrooeemmm dan weet jij dat je valse lucht hebt.

Re: harder optrekken

Geplaatst: 04 okt 2010 21:59
door maximiliaan
oke bedankt!
nou heb ik nog een vraag.
mijn set up: 14/14 carb
powerfilter
sproeier 56
12 mm spruitstuk ( brom )
bromkop
tandwiel achter 28 en voor standaard
wat kan ik beter kopen als ik echt hard wil optrekken maar top ongeveer hetzelfde wil houden ( mag max 5 kmp harder )
kan ik dan beter alleen een 50cc/65 cc dmp kopen.
of kan ik beter een 15 mm spruitstuk kopen + een VL1 malossi membraam ?
let op: topsnelheid maximaal 5 a 10 kmp uur hoger.
bedankt alvast!

Re: harder optrekken

Geplaatst: 04 okt 2010 22:12
door gerritje
als je voor 65 cc gaat dan ga je wel harder dan 5-10km
een grotere carb zorgt er wel voor dat je beter optrekt, maar zuipt wel meer benzine

Re: harder optrekken

Geplaatst: 04 okt 2010 22:13
door maximiliaan
haha ja maar het probleem is ik heb al een 14-14 carb en twv achter is 28
en trek voor geen meter.

Re: harder optrekken

Geplaatst: 04 okt 2010 22:31
door Ricker
Dus met deze hele setup met je oude koppeling trok je wel hard op?

Waarom zou je dan wat willen veranderen... Zorg eerst dat ie weer trekt zoals hij trok voordat je de koppeling had vervangen, en ga daarna weer verder opvoeren. Waarschijnlijk grijpt je 1e versnelling te vroeg aan en moet ie harder werken om zn momentum op te bouwen, heb je wat aan de veer gedaan?

Watvoor uitlaat heb je?

Re: harder optrekken

Geplaatst: 04 okt 2010 22:37
door cornetjhu
of je hebt te dik kurk/ leer erom gedaan. je setup ir goed genoeg.

post ff n foto van je koppeling , zegt meer als 1000 woorden :p.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: harder optrekken

Geplaatst: 04 okt 2010 22:43
door maximiliaan
geen idee waar die koppeling precies zit. en hoe ik daarbij kom.
ik heb sinds kort een zwarte homoet uitlaat.
en heb een tijdje terug mijn 1ste koppeling laten vervangen door een bromboer.

Re: harder optrekken

Geplaatst: 04 okt 2010 23:07
door Joren
Ja kijk. een homoet uitlaat is totaal geen optrek uitlaat, enkel topsnelheid.
Verkoop die homoet en koop een Tecno Circuit :P die kosten geen drol.

Heb je er blokolie ingedaan, niet te veel niet te weinig? Ik had er gister geen blokolie en Koeieneus op ze chinese 4 takt brommer was nog sneller :P !

Re: harder optrekken

Geplaatst: 05 okt 2010 08:05
door Ricker
Gouden tip van mij:

Ga maar weer terug naar de bromboer, ik denk niet dat jejezelf nu kan helpen als je niet weet waar de koppeling zit.

Re: harder optrekken

Geplaatst: 05 okt 2010 15:30
door maximiliaan
ik weet wel waar het zit alleen niet hoe ik er bij kom,
ik heb vanmiddag getest op valse lucht. tussen mijn cilinder en cilinder kop en jahoor
en zit toch echt valse lucht. pakking zag er nog goed uit. hoe kan ik dit weer goed maken ?

wat heeft meer invloed om mijn trekkracht omhoog te halen zonder uitlaat te wisselen ?
een 15 mm spruitstuk kopen ( heb nu 12 mm ) + malossi VL1 membraam te kopen ( heb nu standaard membraam )
of gewoon een goede puch hd kop kopen ? wat adviseer je ?

Re: harder optrekken

Geplaatst: 05 okt 2010 16:03
door Joren
Het heeft geen zin een 15mm spruitstuk te kopen als je een 14mm carb hebt. Koop dan een 15/15 carburateur erbij.

Ik zou een puch HD kop nemen, en een bromzuiger niet te vergeten.
Zet ook je ontsteking op brom!!
En doe die homoet weg, vind je het gek dattie niet snel optrekt :P

Re: harder optrekken

Geplaatst: 05 okt 2010 16:11
door JesseJeremy
Het heeft geen zin een 15mm spruitstuk te kopen als je een 14mm carb hebt. Koop dan een 15/15 carburateur erbij.

Ik zou een puch HD kop nemen, en een bromzuiger niet te vergeten.
Zet ook je ontsteking op brom!!
En doe die homoet weg, vind je het gek dattie niet snel optrekt :P
het heeft wel degelijk zin om een 15mm spruitstuk te doen. wat dacht je van de gasreactie bijvoorbeeld.
je haalt er natuurlijk wel meer uit met een 15/15

Re: harder optrekken

Geplaatst: 05 okt 2010 16:13
door maximiliaan
1) heeft een bromzuiger zoveel invloed op het optrekken dan ?

2) ik ga van het weekend een puch hd kop kopen. en zorgen dat mijn
valse lucht weg is. want ik heb even deo test gedaan bij mijn cilinders en jahoor,
ik kwam erachter dat hij valse lucht heeft.