Pagina 1 van 1
tomos verslikt zich in toeren
Geplaatst: 05 okt 2010 19:36
door drestar
beste forummers,
ik had op mijn tomos een 65cc airsal cilinder met 15mm carburateur en uitgeboord spruitstuk naar 15mm,en een hoop lawaai,maar vandaag was ik het beu en heb de originele cilinder er weer terug op gelegd,ik heb daarbij wel de 15mm carburateur en spruitstuk erop gehouden met sproeier 74, toen ik ging rijden trok mijn tomos vanuit stilstand harder weg dan met de 65cc airsal en reed ook gelijk veel lekkerder,alleen kwam hij iets rustiger op toeren met originele cilinder, ik heb wel ATW 28 er op,wat ik met de 65cc ook had,maar ik rijd nu maar 5 km zachter dan met de 65cc, tot mijn verbazing? alleen na 30 sec op uiterste top rijden lijkt het alsof hij zich verslikt in z'n toeren, (dat deed hij met de 65cc niet).hij valt dan weg,en als ik weer daal in toeren en daarna weg gas geef bouwt hij gewoon weer op en kan ik weer lekker gaan,
heeft dit met afstelling te maken of iets anders? mijn bougie is koffie bruin/zwart en voor de rest rijd hij nu echt erg lekker,
top is bijna 65 met ATW 28,
Re: tomos verslikt zich in toeren
Geplaatst: 05 okt 2010 20:52
door drestar
niemand die iets weet?
Re: tomos verslikt zich in toeren
Geplaatst: 05 okt 2010 21:06
door Joren
sproeier 74 lijkt mij wel érrug groot voor die setup, een sproeier hoeft per definitie niet direct van kleur te verranderen na een stukje rijden. Doe er eens 62-68 in en kijk hoe het rijd

Re: tomos verslikt zich in toeren
Geplaatst: 05 okt 2010 21:08
door JesseJeremy
niet na een uur al kicken jongen
Re: tomos verslikt zich in toeren
Geplaatst: 05 okt 2010 21:10
door Mr. Horsepower
Sproeier verandert ook niet van kleur, de bougie wel.
Staat je ontsteking nog goed?
Re: tomos verslikt zich in toeren
Geplaatst: 05 okt 2010 21:13
door drestar
Staat je ontsteking nog goed?
volgens mij wel,
sproeier 74 lijkt mij wel érrug groot voor die setup, een sproeier hoeft per definitie niet direct van kleur te verranderen na een stukje rijden. Doe er eens 62-68 in en kijk hoe het rijd

de bougie was eerst wat wit-achtig en na dat stukje rijden wel gelijk veranderd in koffiebruin, normaal zit er sproeier 68 in een 15mm carb, maar ik heb wel een powerfilter,dus zuigt meer lucht. wat ik er ook bij moet zeggen is dat er geen koppakking tussen de cilinder en kop zit.maar kan toch niet zo zijn als die veel toren maakt de zuiger de kop raakt?
Re: tomos verslikt zich in toeren
Geplaatst: 05 okt 2010 21:15
door Mr. Horsepower
Zou er toch wel een koppakking tussen doen, hoort er gewoon tussen dus waarom niet?
Re: tomos verslikt zich in toeren
Geplaatst: 05 okt 2010 21:32
door Joren
sorry ik bedoelde de bougie idd. Leren en tfen tegelijk ;p
Koppakking hoeft niet hoor gurtje, zolang de zuiger de kop niet raakt. Je wint er ook nog eens een klein beetje compressie mee als het luchtdicht is.
Re: tomos verslikt zich in toeren
Geplaatst: 05 okt 2010 21:37
door JesseJeremy
het hoeft niet nee maar het hoort wel, je kan ook een dunne pakking doen.
Re: tomos verslikt zich in toeren
Geplaatst: 05 okt 2010 21:39
door Mr. Horsepower
Daar zal het probleem idd niet liggen, maar als het er tussen kan, gewoon doen.
Re: tomos verslikt zich in toeren
Geplaatst: 05 okt 2010 21:46
door drestar
Zou er toch wel een koppakking tussen doen, hoort er gewoon tussen dus waarom niet?
ik heb er expres geen koppakking tussen gedaan omdat ik dat altijd wel had en het altijd lekte, toen ik dit blok kocht zat er ook geen koppakking tussen en lekte niet, dus vandaar geen koppakking.de zuiger raakt over het algemeen niet want ik hoor geen vreemd geluid onder het rijden maar ik dacht misschien als hij op full drive is misschien dan wel net,maar zal wel niet dan denk ik, ik weet het ook niet wat het is, een kleinere sproeier kan ik natuurlijk altijd proberen maar hij rijd nu echt erg goed voor de rest, .ik heb het idee dat hij steeds maar harder wil dan dat hij kan en dan uiteindelijk lam wordt ofzo, zo voelt het aan
Re: tomos verslikt zich in toeren
Geplaatst: 06 okt 2010 16:42
door drestar
het hoeft niet nee maar het hoort wel, je kan ook een dunne pakking doen.
is mij allemaal te duur, de bromboer vraagt hier al 1,75 euro voor een voetpakking wat meer op een dun papiertje lijkt dan op een echte pakking.het zijn gewoon uitzuigers en via internet bestellen brengt weer een hoop verzendkosten met zich mee, een sproeier kost bij ons ook al 3 euro, echt maxium prijzen! op internet maar 1,50 maar willen ze alleen opsturen voor 2 euro verzending,
affijn,ik heb de cilinderkop er vandaag weer af gehaald en er heeft niks geraakt en hij lekte niet.en met een koppakking altijd wel,dus daar snap ik ook niks van? maar de brommer rijd nu echt heerlijk, wat een verschil tegenover zo'n goedkope trillende airsal cilinder met piepend geluid,die wat mij betreft gelijk in de verkoop kan, ik heb vandaag gereden maar ben niet harder gegaan als 55km ,toch wil hij steeds harder dus moet ook steeds gas terug nemen, het geluid is nu ook echt super (zacht) en de motor is lekker soepel,
misschien ga ik hem wel begrenzen tot 55km ,is eigenlijk precies de goede snelheid voor een snorretje wat lekker snel optrekt, zou dat makkelijk te begrenzen zijn?