Pagina 1 van 1

ontsteking vervroegd, sproeier groter?

Geplaatst: 15 mar 2011 16:35
door lukieluke
Vandaag heb ik mijn ontsteking vervroegd van me tomos a35. Mijn vraag is dan ook, moet ik groter in sproeier?
Zo ja, hoeveel maten. Er zit nu 56 in en naar welke moet ik dan?

Is het ook normaal dat me blok vrij snel heel warm word? Dus je kop, cilinder en carters?
Me cilinderkop en cilinder worden zo warm dat ik ze niet kan aanraken zelfs.

Re: ontsteking vervroegd, sproeier groter?

Geplaatst: 15 mar 2011 17:45
door Oppertunity
De maat van je sproeier moet je bepalen na een stukje gereden te hebben en daarna de kleur van de bougie te bekijken. Maar als je brommer nu nog goed rijd lijkt me dat de sproeier goed is.
En de warmte zal zijn omdat er nu meer en vaker verbrand wordt in de cilinder dus word het warmer, lijkt me?

Re: ontsteking vervroegd, sproeier groter?

Geplaatst: 15 mar 2011 18:41
door pijlsnellepeter
Vandaag heb ik mijn ontsteking vervroegd van me tomos a35. Mijn vraag is dan ook, moet ik groter in sproeier?
Zo ja, hoeveel maten. Er zit nu 56 in en naar welke moet ik dan?

Is het ook normaal dat me blok vrij snel heel warm word? Dus je kop, cilinder en carters?
Me cilinderkop en cilinder worden zo warm dat ik ze niet kan aanraken zelfs.
wat was de reden dan dat je de ontsteking vervroegd hebt ?

Re: ontsteking vervroegd, sproeier groter?

Geplaatst: 15 mar 2011 20:05
door lukieluke
Omdat hij op zijn top nog wel vaker inhield.
En ook omdat deze nog op snorstand stond, dus ik dacht laat ik hem vervroeger en dan gaat die wat harder (optrekken).
Maar voornamelijke om op zijn top lekkerder te rijden.

Re: ontsteking vervroegd, sproeier groter?

Geplaatst: 15 mar 2011 20:07
door pijlsnellepeter
doe eens een bromkoppie dan ! scheelt echt !

Re: ontsteking vervroegd, sproeier groter?

Geplaatst: 16 mar 2011 01:04
door lukieluke
Ik heb een gevlakte snorkop, vorige eigenaar gedaan. Is nu net iets minder dan een bromkop.
Heb een 12/9 carburateur en een 'standaard' uitlaat met dikste voorbocht.
Verder ben ik van plan in de zomer een andere cilinder en zuiger te halen, aangezien de mijne nog 100% perfect meer is. Zit een kras in, niet heeel diep.
Dus dan kan ik denk ik gewoon zo snel mogelijk 14/12 carb met brom cilinder en zuiger en dat goed afstellen?