Eerst even dat.
Voor school moeten ik en een vriend van me een eindproject doen, dus we wilde iets echt cools bouwen.
Dus na enig denken wilde we wel een straalmotor bouwen, maar alleen een straalmotor heb niet aan.
De straalmotor moest dus op een fiets komen, zo gezegd zo gedaan

De tekening die we gebruiken voor het maken van de straalmotor is een tekening van een valveless pulsejet (een pulserende straalmotor zonder kleppen)
Deze straalmotor is bedacht en al veel getest door Beck Technologies, we wilde deze tekening gebruiken zodat we zekerder waren van een goed lopende staalmotor(de maten zijn omgerekend naar metrisch, vandaar dat er rare maten tussen zitten)

Toen begon het bouwen.
Eerst maar eens een ontstekings kast bouwen, simpel gezegd is het een accu met een automatische circuitbreker, en een bobine en bougie. Meer ga ik er niet over vertellen

Voor de veiligheid mochten we niet zelf op de fiets gaan zitten, dus hebben we voor een driewielfiets gekozen, want deze kan niet omvallen.
Dit was de fiets...

Beginnen met bouwen van de straalmotor.
De kegel voor de verbrandingskamer

Speciale maat buis even draaien op de draaibank

De inlaat in de verbrandingskamer

De fiets helemaal kaal, zelfs het differentieel is eruit, en de achterremmen zijn nu ook verwijderd

Het begin van de straalmotor, hier begint het ergens op te lijken

De straalmotor af en op die fiets, samen met de bobine en een blokkering voor het voorwiel

De brandstof leiding, zoals die zat, het ding zat niet vergenoeg de inlaat in dus moest er verder in en moet daarom helemaal veranderd worden.

Eind volgende week moet het ding helemaal perfect lopen, en in principe kunnen rijden,(afstandbestuurbaar)
We weten nog niet of dit lukt in verband met de stuwkracht en de wrijving van de fiets.
Sorry voor de slechte lassen (Ingmar en Jan)
Had beter gekund, maar heb simpel weg nooit echt de tijd genomen om het apparaat goed in te stellen en proefstukjes te lassen(je mag niet door het metaal heen branden).