• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

bovenkant cilinder bovenkant zuiger 2mm in??

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 14 jan 2006 18:56

ik wou mijn squish bepalen
nouw zie ik dat tussen mijn bovenkant cilinder en bovenkant zuiger 2mm inzit
duz ik zie gewoon als de zuiger bij zijn bovenste punt is 2mm van de cilinderwand:S
terwijl ik er geneen pakking tussen heb
is dat wel goed zoniet hoe kank da verhelpen
Omhoog


Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 14 jan 2006 19:30

Het kan best dat je er geen koppakking tussen hebt, als je een extra dikke voetpakking hebt is dit ook niet nodig.

Voor het meten:

Pak een stukje tin, buig hier ene hoek in van 90graden.
Steek deze in de cilinder ( door het bougiegat ) naar binnen en trap op je kickstart. zo wordt het stukje tin geplet en kan je met een micrometer de dikte opmeten.

Zo weet je of je de goede dikte hebt, zo niet evenkoppakking scoren en blazen maar.

Mvg Joeri
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 14 jan 2006 19:35

ik weet wel hoe je de squish moet uitrekenen
maar jah ik heb owk geen compressie
ligt dat daaraan zoniet
hoe kank weer compressie krijgen?
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 14 jan 2006 19:36

Het KAN aan de zuigerveren liggen, als deze versleten zijn heb je minder/gene compressie.
Kwestie van nieuwe kopen en proberen :D
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 14 jan 2006 21:40

jah maar nu weet ik nog niet of dat wel goed is ofnie
die 2mm op de cilinderwand kunnen zien
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 14 jan 2006 21:51

hoever komt de zuiger eruit dan? een stukje van de bolling?
dan is het wel goed. als de zuiger er helemaal uitkomt is de kans groot dat hij tegen de kop aan komt.
en als hij er niet uitkomt dan moet je wat minder voetpakingen gebruiken of een andere zuiger halen die er wel uitkomt.
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 14 jan 2006 22:32

de bolling komt er wel uit jah
en ik gebruik helemaal geen pakkingen
geen voetpakking nix
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 15 jan 2006 07:43

nou dan geef je zelf al het antwoord.

je moet zorgen dat zuiger op odp precies aan de onderkant vd spoelpoorten staat.

dat staat die wss nou ook niet...
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 15 jan 2006 09:37

als de zuiger bij zijn bovenste punt is zie ik nog ook +/- 2 mm van de zuiger
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 15 jan 2006 10:43

ja omdat je geen voetpakkingen hebt.

zorg maar eerst dat op odp alle poorten precies open zijn, dan is je probleem wss ook weg.

zo niet laat maar weten
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 15 jan 2006 11:11

ook de inlaat? :shock:
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 15 jan 2006 11:19

nou dan geef je zelf al het antwoord.

je moet zorgen dat zuiger op odp precies aan de onderkant vd spoelpoorten staat.

dat staat die wss nou ook niet...
ff lezen kerel
ik kwoot nu ff voor de ckerheid mezelf...
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 15 jan 2006 11:47

niet moeilijk doen, heb je de cilinder nieuw, = fabricage fout = terug gaan / sturen

heb je de cilinder op een ander amnier verkregen moet je hem ff af laten draaien, klaar

uiteraard mits je de goeie zuiger al heb
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 15 jan 2006 19:12

ik koop gewoon wel een nieuwe cilinder met zuiger
gelijk een 50snel
niet moeilijk doen
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 15 jan 2006 19:33

zonde van je geld 50snel kopen, kan je em beter (laten) tunen , zelfde effect
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 16 jan 2006 16:24

maakt niet uit
kost even veel
maar in plaats van een voetpakking erop zetten
kan ik dan niet iets van je zuiger af vijlen
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 16 jan 2006 16:43

maakt niet uit
kost even veel
maar in plaats van een voetpakking erop zetten
kan ik dan niet iets van je zuiger af vijlen
wat zou jij eraf willen veilen om het minder hoog te laten komen foolio ? de onderkant maakt geen moer uit
Omhoog

Bren
Tomosforummer
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 okt 2005 14:09
Locatie: Axel
  • Citeer

Berichtdoor Bren » 17 jan 2006 14:51

wat is er zo erg aan om een pakking ertussen te douwen sorry dat ik het zeg maar wat doe je moeilijk joh
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 17 jan 2006 17:12

jah maar ik heb gezien dat een eicilinder minder koeling heeft dan een membraan cilinder
duzz dan doek da owk
want hij moet het 8 uur lang volhoude :lol:
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 17 jan 2006 20:22

jah maar ik heb gezien dat een eicilinder minder koeling heeft dan een membraan cilinder
duzz dan doek da owk
want hij moet het 8 uur lang volhoude :lol:
8 uurs cross op lage snelheid kan lastig worden...

@ Bren, de zuiger moet lager niet hoger frotter
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Archief”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.