Pagina 1 van 2
bovenkant cilinder bovenkant zuiger 2mm in??
Geplaatst: 14 jan 2006 18:56
door roelow
ik wou mijn squish bepalen
nouw zie ik dat tussen mijn bovenkant cilinder en bovenkant zuiger 2mm inzit
duz ik zie gewoon als de zuiger bij zijn bovenste punt is 2mm van de cilinderwand:S
terwijl ik er geneen pakking tussen heb
is dat wel goed zoniet hoe kank da verhelpen
Geplaatst: 14 jan 2006 19:30
door Tossie
Het kan best dat je er geen koppakking tussen hebt, als je een extra dikke voetpakking hebt is dit ook niet nodig.
Voor het meten:
Pak een stukje tin, buig hier ene hoek in van 90graden.
Steek deze in de cilinder ( door het bougiegat ) naar binnen en trap op je kickstart. zo wordt het stukje tin geplet en kan je met een micrometer de dikte opmeten.
Zo weet je of je de goede dikte hebt, zo niet evenkoppakking scoren en blazen maar.
Mvg Joeri
Geplaatst: 14 jan 2006 19:35
door roelow
ik weet wel hoe je de squish moet uitrekenen
maar jah ik heb owk geen compressie
ligt dat daaraan zoniet
hoe kank weer compressie krijgen?
Geplaatst: 14 jan 2006 19:36
door Tossie
Het KAN aan de zuigerveren liggen, als deze versleten zijn heb je minder/gene compressie.
Kwestie van nieuwe kopen en proberen

Geplaatst: 14 jan 2006 21:40
door roelow
jah maar nu weet ik nog niet of dat wel goed is ofnie
die 2mm op de cilinderwand kunnen zien
Geplaatst: 14 jan 2006 21:51
door poekelen
hoever komt de zuiger eruit dan? een stukje van de bolling?
dan is het wel goed. als de zuiger er helemaal uitkomt is de kans groot dat hij tegen de kop aan komt.
en als hij er niet uitkomt dan moet je wat minder voetpakingen gebruiken of een andere zuiger halen die er wel uitkomt.
Geplaatst: 14 jan 2006 22:32
door roelow
de bolling komt er wel uit jah
en ik gebruik helemaal geen pakkingen
geen voetpakking nix
Geplaatst: 15 jan 2006 07:43
door Vuile Beunkoe
nou dan geef je zelf al het antwoord.
je moet zorgen dat zuiger op odp precies aan de onderkant vd spoelpoorten staat.
dat staat die wss nou ook niet...
Geplaatst: 15 jan 2006 09:37
door roelow
als de zuiger bij zijn bovenste punt is zie ik nog ook +/- 2 mm van de zuiger
Geplaatst: 15 jan 2006 10:43
door Vuile Beunkoe
ja omdat je geen voetpakkingen hebt.
zorg maar eerst dat op odp alle poorten precies open zijn, dan is je probleem wss ook weg.
zo niet laat maar weten
Geplaatst: 15 jan 2006 11:11
door roelow
ook de inlaat?

Geplaatst: 15 jan 2006 11:19
door Vuile Beunkoe
nou dan geef je zelf al het antwoord.
je moet zorgen dat zuiger op odp precies aan de onderkant vd spoelpoorten staat.
dat staat die wss nou ook niet...
ff lezen kerel
ik kwoot nu ff voor de ckerheid mezelf...
Geplaatst: 15 jan 2006 11:47
door PraatPaal
niet moeilijk doen, heb je de cilinder nieuw, = fabricage fout = terug gaan / sturen
heb je de cilinder op een ander amnier verkregen moet je hem ff af laten draaien, klaar
uiteraard mits je de goeie zuiger al heb
Geplaatst: 15 jan 2006 19:12
door roelow
ik koop gewoon wel een nieuwe cilinder met zuiger
gelijk een 50snel
niet moeilijk doen
Geplaatst: 15 jan 2006 19:33
door PraatPaal
zonde van je geld 50snel kopen, kan je em beter (laten) tunen , zelfde effect
Geplaatst: 16 jan 2006 16:24
door roelow
maakt niet uit
kost even veel
maar in plaats van een voetpakking erop zetten
kan ik dan niet iets van je zuiger af vijlen
Geplaatst: 16 jan 2006 16:43
door PraatPaal
maakt niet uit
kost even veel
maar in plaats van een voetpakking erop zetten
kan ik dan niet iets van je zuiger af vijlen
wat zou jij eraf willen veilen om het minder hoog te laten komen foolio ? de onderkant maakt geen moer uit
Geplaatst: 17 jan 2006 14:51
door Bren
wat is er zo erg aan om een pakking ertussen te douwen sorry dat ik het zeg maar wat doe je moeilijk joh
Geplaatst: 17 jan 2006 17:12
door roelow
jah maar ik heb gezien dat een eicilinder minder koeling heeft dan een membraan cilinder
duzz dan doek da owk
want hij moet het 8 uur lang volhoude

Geplaatst: 17 jan 2006 20:22
door PraatPaal
jah maar ik heb gezien dat een eicilinder minder koeling heeft dan een membraan cilinder
duzz dan doek da owk
want hij moet het 8 uur lang volhoude

8 uurs cross op lage snelheid kan lastig worden...
@ Bren, de zuiger moet lager niet hoger frotter