Pagina 1 van 1
Geplaatst: 30 okt 2005 09:59
door Milan
Leuke how to make! Met veel foto's, das handig.
Suc6 met die uitlaat, groeten. MILAN
Geplaatst: 30 okt 2005 11:19
door PraatPaal
uitlaat ga ik niet doen,cilinder ben ik nu aant berekenen voor een tune beurtje, dan leg ik hem of in de kast vor me volgende tomos/puch of ik verkoop hem , dus bij intresse dan weet iedereen het;))
Geplaatst: 30 okt 2005 11:56
door Vuile Beunkoe
ik heb men proma gp omgelast, diffuser uitgerfreest zodat er een 28mm bocht in ging, die is ipv 35 29 cm lang en dit liep perfect op men polini, echte hoge toeren en ding vloog gewoon. Schakelde ook pas bij 30km per uur dus de toeren kun je je wel voorstellen.
Geplaatst: 30 okt 2005 13:06
door PraatPaal
kijk dat is mooi dat dat kan, ik heb een tecno estoril special liggen, maar dies helemaal nieuw en vindik zonde om nu aan te gaan buenen, maar als ik een keer tegen een goedkoop pijpje aanloop pak ik die zeker ff mee voor in de toekomst, moet nog altijd zoon 75cc gila of 70cc athenaAJH membraam cilinder =)
en inderdaat gister avond ff een rondje [s]gereden[/s] laag gevlogen zonder uitlaat tomos topte digitaal 74 zonder uitlaat onafgesteld

[/i]
Geplaatst: 30 okt 2005 13:13
door Vuile Beunkoe
doet ie goei
(Y)
Geplaatst: 30 okt 2005 13:51
door skoeddies
doet ie heel goei..
maar echt goed topic!
ik heb bij toeval nog een puch 70cc liggen en mischien dat ik die dan maar eens op me kleintje S1 ga beunen..
Geplaatst: 30 okt 2005 13:53
door PraatPaal
ik heb een 70cc fast arrow die ik indeze FAQ gebruikt heb is een van de snelste niet membraam cilinders die er is. mist welkoelribbenomdat ik dacht dat door het spruistuk andersom te zetten hij zou passen
Cilinder is getuned en uitlaatkanaal is gepolijst, zuiger glijdgoed en zitnieuwe 70cc HC K-star cilidnerkop bij in het doosje, noggeen10 minuten gelopen :0 ook met nieuwe pistonpen en borgclipjes, alleengeen naaldlager, wel zoon small end busje (of2) in verschilledne diktes om mee te kijken wat past
dat is misschien iets voor iemand die hetop ze tomos wilt ?
PS thanx voor de positiefe racties ik heb er me bestopgedaan

Geplaatst: 04 nov 2005 10:03
door stomos
fast arrow is echt niet de snelste niet membraam clinder voor puch hoor dat is de athena of de rgd 70cc. En waarom las je niet gewoon een spruitstuk voor die clinder?
Geplaatst: 04 nov 2005 10:05
door Vuile Beunkoe
fast arrow is echt niet de snelste niet membraam clinder voor puch hoor dat is de athena of de rgd 70cc. En waarom las je niet gewoon een spruitstuk voor die clinder?
1:
niet zo blaten, de snelste cil voor puch zijn de gilardoni membraan, polini membraan, en de athena.
2:
sommige mensen hebben geen beschikking tot een lasapparaat/soldeerbout.
Geplaatst: 04 nov 2005 12:22
door PraatPaal
lassen kan ik wel, maar dit is makkelijk en kan iedereen, als voorbeeld
en dan nog polini en gila zijn hetsnelste MAAR dat zijn membraam cilinders, en ik zeg een van de snellere niet membraam cilinder, je moet lezen voor je iets probeert te kraken
Geplaatst: 04 nov 2005 14:57
door hellbat
Voor laswerk aan brommies, zowel staal als Aluminium, moet je bij mij zijn, Heb thuis een mig/mag staan, en kan via het werk aluminium lassen.
Groeten Marcel
Geplaatst: 04 nov 2005 15:12
door PraatPaal
ik las zelf electroden, en me burman is beroepslasser, dus dat is wel relaxxed, maar ik heb deze how to make gemaakt vor mensen die dat juist niet kunnen, ik kan ook wel ff een plaatje en een buisje aan mekaat froxxen en klaar, maar dit wat in deze how to make staat dkan iedereen, ook als je niet kan lassen
Metrakit 80cc
Geplaatst: 27 dec 2005 20:14
door TomosYasuni
Als je nou een Metrakit 70cc op je tomos wilt zetten, zou je dan iets moeten veranderen behalve het spruitstuk en eventueel je tapeinden die langer moeten?
Re: Metrakit 80cc
Geplaatst: 27 dec 2005 20:42
door PraatPaal
Als je nou een Metrakit 70cc op je tomos wilt zetten, zou je dan iets moeten veranderen behalve het spruitstuk en eventueel je tapeinden die langer moeten?
welke 70cc metrakit?? bedoel je niet 80cc (72 ofzo berekent)
tapeinden hoefen niet langer, en anders moet je gewoon even een Powerone tapeind setje halen
verder zal je je carter waars aan moeten passen en de spoelkanalen passen moeten maken al wil je echt vermogen hebben
tevens zou ik dan gaan vooreen opmaat spruitstuk want de aanpassing die ik in deze FAQ doe is slechts 13mm en dat is te klein denk ik.
maar opzich hoef je niet veel meer aan te passen als bij een andere puch cilinder tenzij je echt voor max vermogen wilt gaan.