Hallo allemaal,
Ik heb hier een opknap tomos staan. Ben er gelijk aan begonnen en heb tot nu toe:
- Olie ververst
- Pakking ververst
- 1ste koppelingssegmenten vervangen en 2de koppeling geinspecteerd
- Nieuwe 50cc gietijzere cilinder met nieuwe zuiger en bijbehorende pakkingen (Dus nieuwe voetpakking, koppakking, membraampakkingen) geplaatst.
- Nieuwe bougie
Ik ben zeker dat alles juist in elkaar zit aangezien ik al 1 tomos en 2 puchjes in mijn beheer heb gehad en hier ook vaak aan heb gesleuteld met altijd een mooi en net afgestelde motor als resultaat.
Echter heb ik met deze tomos een probleem.
Na het monteren van de nieuwe cilinder en alles correct in elkaar te hebben gestoken doet hij het volgende.
Ik kick hem aan en hij pruttelt een/twee secondes en valt dan weer uit. Het lijkt alsof hij dan de stroom eraf gooit. Het is dus echt een plotse uitgang. Ik weet hoe een brommer klinkt die niet het juiste mengsel binnen krijgt klinkt maar dit is anders. Ook doet hij dit 3x en daarna laat hij pas weer iets van zich horen naar een veel aantal kicks.
Wat mij op valt is dat de vonk van de bougie pas bij goed kicken krachtig vonkt en bij een zachte kick weinig van zich laat merken. Maar goed, hij heeft gelopen en een onsteking stopt er niet zomaar mee.
Eigenlijk ben ik op zoek naar tips, waar zouden jullie naar kijken?
- Ik ben nog van plan om de carb weer opnieuw te inspecteren en toch is voor de test even een tegrote sproeier erin te gooien (Om maar te kijken wat ie doet).
- De beide krukaskeeringen te vervangen
- De ontsteking na te lopen
Verder nog tips of ideeen?
Alvast bedankt!