uit welk jaar komt de tomos ?1995
Is het een snor of een brommer?snor
wanneer ontstond het probleem?niet helemaal duidelijk
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?ja,andere cilinder en gister standaard snel terug gezet ivm inlopen(minder herrie)
Wat is het probleem?
Eerst maar even de setup hoe het nu erop zit:DMP 50cc,standaard snor kop(brom in de planning) snorcarb,ontgrenst spruitstuk,standaard snel uitlaat(anders een biturbo)De rest is ook standaard en ik dacht sproeier maat 50.Pas nog alle pakkingen vervangen!
Deo test ook gedaan en geen veranderende toeren.
Zoals de titel al zegt,ben ik even kwijt wat het moet zijn,het is ook niet 1 probleem denk ik zelf.
Steeds sloeg me bougie al zwart en beetje rokerig.Nu dacht ik dat het de krukaskering was,maar na een nieuwe cilinder+zuiger plaatsen is dat probleem opgelost.
Probleem 1:Ik krijg maar niet de goeie bougie te pakken.Heb de NGK B5HS en 6HS al geprobeerd maar loopt er nog steeds niet lekker op en start ook nog niet geweldig.
Probleem 2:Na me standaard snel er weer erop gezet te hebben blijft ie niet stationair lopen en wilt afslaan als ik het gas loslaat.Je hoort ook soort van plofjes.Ook met gas terug erg schokkerig.
Probleem3:Ik kom met echt veel moeite en volgas pas weg.Koppeling veertje en olie zijn wel vervangen recent.
Dit was het wel zo beetje.Zelf denk ik iets met de ontsteking,alsnog een lekke kering ergens,of misschien ergens een versleten onderdeel.Mocht iemand ideeen hebben of iets dergelijks,zou ik dit graag willen weten!Meer info nodig?even vragen