Pagina 1 van 1

Puch DMP 7-poorts 70cc

Geplaatst: 10 okt 2012 13:43
door Celis
Hallo,

Omdat er voor tomos weinig goedkope, snelle cilinders zijn, dacht ik aan een puch cilinder.
Bijvoorbeeld de 70cc DMP 7-poorts, deze heeft veel potentie om een snelle cilinder te worden.

Echter heb je dan geen membraaninlaat meer, ga je dit erg goed merken?
Qua tuning weet ik wel het een en ander, ik kan een poortmap maken en de blowdown berekenen.
Dus ik kan er zeker wel een leuk cilindertje van maken.

Uitlaat omlassen en een spruitstuk maken is niet zo'n probleem.
Maar ik zit dus met het membraan, ga je hier veel van merken?
Aangezien een membraan wel degelijk bijdraagt aan het vermogen.

Groeten, Niels.

Re: Puch DMP 7-poorts 70cc

Geplaatst: 10 okt 2012 14:20
door Alex..
nee, zuigergestuurd ga je alleen merken in je gasreactie.

Re: Puch DMP 7-poorts 70cc

Geplaatst: 10 okt 2012 14:28
door Celis
In hoeverre ga je dit merken, want het moet een fel cilindertje worden.
Het komt op een snor, dus moet niet te hoogtoerig worden, maar wel een berg koppel.

Ik ga me nog even verder inlezen qua timingen, wat er allemaal nog meer mogelijk is.

Re: Puch DMP 7-poorts 70cc

Geplaatst: 17 okt 2012 15:01
door Celis
Ik hoor graag jullie mening.
Is het volgens jullie de moeite om een DMP 70cc van Puch te monteren, of kan ik beter voor een Airsal/DMP 65cc gaan.

Ik ga de cilinder sowieso tunen, dwz de blowdown verhogen naar 27-28.
Ik ga met een 15 of 16mm carburateur rijden en een HD kopje.
De uitlaat is een omgelaste Leovince ZX voor Piaggio, die al goed loopt op een DMP 50 aluminium.

Komt allemaal op een snorretje, twv is momenteel 26-28.

Re: Puch DMP 7-poorts 70cc

Geplaatst: 18 okt 2012 12:18
door Alex..
airsal 65cc is het minste werk en kan ook aardig getuned worden.

Re: Puch DMP 7-poorts 70cc

Geplaatst: 18 okt 2012 14:41
door homoetje
Ik sluit me aan bij Alex,

Denk dat als je een Airsal 65 goed tuned je toch wel in de buurt komt van de prestaties van een polini 65.