Pagina 1 van 1
tomos loopt nog steeds niet nu is het wss ontsteking
Geplaatst: 06 feb 2006 09:20
door mail2kid
Als ik kick dan gaat hij aan, nog steeds zonder uitlaat maar wel mey uilaatbochtje

(28mm). Zodra ik gas geef dan valt hij uit(welke afstelling dan ook)
Als ik aan me kickstart slinger dan gaat hij de eerste 3 seconden vonken; Daarna stopt hij er mee;
Totdat ik stop met slingeren dan vonkt hij hoogstens 2a3 keer;
Daarna valt hij uit;
Wat kan het zijn
Heb pas nieuwe zuigerveren...
(vorige waren 1mm van plaats 1,5mm)
Overal viezigheid en extreem veel roest op me vliegwiel...
(weggegooid aangezien magneet kapot met eraf trekken)
Grondplaat: overal modder is er al af gehaald maar nu weet ik niet of me spoelen goed zijn...
Weet iemand daar de waardes van???
Alvast bedankt
Geplaatst: 06 feb 2006 09:53
door Tossie
Ik denk toch dat het aan de afstelling ligt want je zegt dat hij 2a3 seconden loopt.
Wat is je setup en je afstelling? Misschien dat we aan de hand van dat kunnen helpen.
M.v.g Joeri
Geplaatst: 06 feb 2006 10:21
door Vuile Beunkoe
check je membraan of die nog goed sluit
Geplaatst: 06 feb 2006 16:12
door mail2kid
ff update :
Bougie dop is nieuw bougie is neiuw
Ik meet bij me spoel naar me condensator/contactputn 17 ohm en bij me lichtspoel ook.
Ik denk zelf dat het niet klopt
Ik zie trouwns ook op 1 van de spoelen dat er een stukje kapot is(wss met schroevendraaier kapot gemaakt)
als ik kick doet hij het maar dan gaat hij niet harder als ik gas geef...
Dus daardoor slingeren we aan de kickstarter zodat hij meer toerenmaakt... we hebben hem ook aangeduwd(met MT5) toen we de 25 haalde vonkte hij maar toen we de 30 haalde stopte hij met vonken...
afstellling is normaal... we hebben de uitlaatbocht erop gezet zodat het iets minder lawaai is dan helemaal zonder uitlaat
Geplaatst: 06 feb 2006 17:54
door freaky_Tomos
hij krijgt zoiezo niet genoeg tegendruk (dit zal niet het hoofd probleem zijn

)
probeer een hele andere ontsteking op te scharelen, want zo te lezen(

) vonkt hij niet zoals het hoort.
gewoon de hele ontstekimng vervangen.
Geplaatst: 06 feb 2006 22:24
door mail2kid
ben ik oook van plan....
wat moet je veranderen om van contactpuntjes naar elektronscihe ontsteking tegaan
hoorde zo iets van dat je ook andere bobine moet hebben
Geplaatst: 07 feb 2006 09:52
door freaky_Tomos
sterker nog geen contactpuntjes
hoe je het moet afstellen weet ik niet
en ik had gehoord van exgast dat er ook geen bobine nodig is ofzoiets iig.
Geplaatst: 07 feb 2006 11:53
door PraatPaal
1. Stel af met uitlaat, bocht helpt geen reet je moet afstellen op de uitlaat
2. theoretisch heeft een 2t brommer zonder (expantie)uitlaat 80% minder tot geen vermogen dus daar kan het ook aan liggen.
3. onstekingstijdstip staat goed neem ik aan?
4. membraan al gekeken, klepppenstoppen goed, kleppen goed, kleppen op de tocht enz.
5. en rij je zonder ontstekingskapje ofzo vanwege al die troep ?
Geplaatst: 07 feb 2006 14:18
door mail2kid
1. : Met uitlaat start hij niet eens... maak nie uit hoe je afsteld...(zelfs met nieuwe zuigerveren)
3. : Ontstekinstijdstip is al lang een probleem volgens de vorige eigenaar.
Ik had toen ik hem kreeg een nieuwe bougie en bougiedop erop gezet, toen reed hij wel alleen starte slecht, en hij liep niet stationair was hij nu wel doet(afstellen maakte nix uit... Maar starte vroeger pas na 300x keer kicken aanging(wss bougiedop)...
4. : Membraam al gekeken was nog goed, alleen de ijzeren staven waren beetje krom dus die recht gezet...
5. : Maar heb een tijdje hem zonder vliegwielkap in de schuur laten staan omdat ik elke weekend in middelburg was en niet in terneuzen...
HIj heeft bijna jaar stil gestaan... vandaar de troep...
Maar ik heb hem nu 3 a 4 maanden... Maar vanaf de kerstvakantie ben ik pas begonen aan dat ding..
(Kabel was toen op de 3de dag dat ik hem had afgebroken en me TSX werkte weer, dus ging ik steeds op me TSX rijden, totdat ik eindelijk tijd had voor me tomos)
Geplaatst: 07 feb 2006 15:19
door PraatPaal
4ijzeren stafen zijn je kleppenstoppen deze horen krom, waars staat je membraan nu altijd beina dicht, STOMME ACTIE DUS! van je membraan moet je afblijfen
probeer eens met een beetje bezine in je boufiegat, start hij dan wel snel dan moet je een neiuw membraan gaan kopen !
Geplaatst: 07 feb 2006 17:59
door mail2kid
4ijzeren stafen zijn je kleppenstoppen deze horen krom, waars staat je membraan nu altijd beina dicht, STOMME ACTIE DUS! van je membraan moet je afblijfen
probeer eens met een beetje bezine in je boufiegat, start hij dan wel snel dan moet je een neiuw membraan gaan kopen !
oeps
dus gewoon weer beetje krom buigen n aar welke kant naar elkaar of van elkaar
Geplaatst: 07 feb 2006 18:54
door freaky_Tomos
zoals ze stonden.
haha das pas een mooie sleutelblooper
hij zal weer gaan lopen daarmee.
Geplaatst: 07 feb 2006 19:35
door mail2kid
maar zo ver recht heb ik zo ook weer nie gebogen
Geplaatst: 07 feb 2006 21:21
door freaky_Tomos
o oke.
maar dan moet je ze weer wat terugbuigen.
Want hoe ver kunnen ze nu ongeveer open?
Geplaatst: 07 feb 2006 21:29
door PraatPaal
laat dit een waarschuwing zijn, dat je niet moet gaan beunen aan iets waarvan je de werking of orginele vorm niet van weet.
gebruik dit als voorbeeld bij het terugbeunen, of koop een nieuw setje kleppenstoppen

Geplaatst: 08 feb 2006 10:44
door mail2kid
heb ze van ( ) naar | | gedaan maar zal ze van het weekend wel weer recht buigen...
eerst ff proberen met nieuwe ontsteking als hij dan niet werkt dan ff kijken naar de membraam maar volgens mij kwam hij wel ver open
plaatje doet het niet
http://www.easyparts.nl/showdrawing.php ... s343-d5871
deze membraam heb ik