Welke Tomos model heb je? a35
Wat is het bouwjaar? 2003
Sinds wanneer speelt dit probleem? sinds vandaag.
Wat is het probleem? een grote carb erop gezet 14/12 en hij deed het even heel goed en doet nu niks meer.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? een aantal dingen: ontsteking op brom gezet, spruitstuk ontgrenst, luchtfilter ontgrenst en dus carb 14/12 erop gezet.
Welke Tomos model heb je? a35
Wat is het bouwjaar? 2003
Sinds wanneer speelt dit probleem? sinds vandaag.
Wat is het probleem? een grote carb erop gezet 14/12 en hij deed het even heel goed en doet nu niks meer.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? een aantal dingen: ontsteking op brom gezet, spruitstuk ontgrenst, luchtfilter ontgrenst en dus carb 14/12 erop gezet.
hallo,
Zoals hier boven vermeld, heb ik me tomos een beetje aangepast;
Hij trok goed op en reed prima.
Maar vandaag heb ik dus een 14/12 carburateur op me tomos gezet en toen ik hem ging testen, startte hij meteen en liep hij slecht stationair maar zodra ik gas gaf trok hij op en liep hij prima, best hard zelfs!
Maar goed de plezier was van korte duur want na ongeveer een kilometer te hebben gereden stopte hij ermee.
opeens maakte hij een soort boooaaaaaap geluid. dus ik liet het gas los en gaf weer gas maar hij deed het weer niet.
toen ik hem opnieuw probeerde te starten deed hij het heel even en sloeg weer af.
in de carburateur die erop zit, zit een sproeier 53. (die zat erin toen ik hem kocht)
Nu heb ik zelf de carburateur even goed schoongemaakt en het nog geprobeerd met sproeier 50 maar hij deed vooralsnog helemaal niks meer.
Mijn setup Tomos Snor:
14/12 carb
sproeier 53
spruitstuk 'ontgrenst'
luchtfilter van 45km/h tomos.
26-33 tandwielverhouding.
snor uitlaat (23mm)
ontsteking op bromstand.
Heeft iemand een idee van wat het kan zijn?
ik denk zelf dat de sproeier die erin zit verkeerd zit maar vind het zo vreemd dat hij het toch even heel goed deed.
Alvast bedankt!