Pagina 1 van 1

lekke carter

Geplaatst: 07 feb 2006 17:37
door freaky_Tomos
ik heb net nieuwe carterolie gehaald, omdat er nu te weinig in zit en da gaat me brommer rare geluien maken temninste ik denk dat het door het oliepijl komt.
Het olie pijl is te laag gekomen door het lekken bij de pakking, nu heb ik het idee dat het carterdeksel niet helemaal vlak is waardoor er olie ontsnapt tussen de pakking en vloeibare pakking.
kan ik het carterdeksel niet een beetje vlak schuren. (natuurlijk met een plankje ofzo :roll: ) en dan alsnog de pakkingen ertussen doen (DUH :P )

Geplaatst: 07 feb 2006 17:38
door Tossie
Ik zou eerst kijken of daar wel een lek zit, brommer in de schuur laten staan
met een doek eronder en dan kijken of er olie opzit.

Daarna pas schuren en beunen :P

Geplaatst: 07 feb 2006 17:41
door freaky_Tomos
er lekt al 3 dagen heel langzaam olie uit, en telkens dus een vlek.
Beunen is het niet, je maakt alleen je carter(deksel) weer vlak waardoor hij beter afsluit.

Geplaatst: 07 feb 2006 17:45
door Tossie
Dan zou ik hem proberen vlak te schuren ja.

Misschien kan je eerst de pakking op de losse deksel leggen om te kijken of je idd een spleet(je) ziet.

Geplaatst: 07 feb 2006 18:31
door poekelen
ook al een nieuwe pakking gebruikt?
pakking kan je het beste maar 1 keer gebruiken...

Geplaatst: 07 feb 2006 18:51
door freaky_Tomos
ja ook al gedaan, hielp geen fluit samen met vloeibare pakking.

Geplaatst: 07 feb 2006 23:54
door ex-gast
ok gebruik dus bij voorkeur geen vloeibare pakking

ik durf er geld op te zetten dat als je normale pakking (3 euro) koopt en er in zet dat er al helemaal nix meer aan de hand is

Geplaatst: 08 feb 2006 07:59
door PraatPaal
3 euro is al overdreven, en vroeibare pakking is ook meer bedoelt voor extra op carterpakking en voor je inlaat. Staat bij echte brommerpakking vaak ook vermeld.

Geplaatst: 08 feb 2006 16:58
door freaky_Tomos
ik betaal 50 eurocent voor een carterpakking :?
ik heb gister me carterdeksel weer open gemaakt en de carterdeksel een beetje plat geschuurd met schuurpaper om een plank heen.
En toen op de carter zelf vloeibare pakking op de rand gelegd.
de normale pakking eop gelegd en toen weer vliebare pakking gebruikt,
en toen laten harden.
toen het een droog was de carter erop gelegd en de bouten handvast aangedraait.
Wat later de bouten goed aangedraait en de oude olie erin gegoten, zodat als het zou lekken me nieuwe olie niet verspild werd :wink:
En nu lekt tie nog steeds :cry: :cry: :cry: :cry:

het wordt strax egt gedaan met kit als het zo door gaat :cry: :cry:
en kom dan niet met verhalen van ja het wordt heet want zo heet als je cil wordt het niet :x

Geplaatst: 08 feb 2006 17:34
door PraatPaal
olieaftap aan de onderkant nog goed, gee scheuren in de draar of de bout zelf even vervangen ?!

Geplaatst: 09 feb 2006 13:12
door freaky_Tomos
Ja srry me carter is toch helemaal dicht :oops:
Het is nu alleen nog het gedeelte waar je groot tandwiel zit, er zat geen bout in :oops:
Ik heb er een bout ingedraait en nu lekte die nog wel, maar minder.
Ik heb toen doorzichtige kit gepakt en het er zo onder gesmeerd, niet teveel natuurlijk.
En het heeft gewerkt. zonder dat ik me blok erondervandaan heb gehaald.
als het bij iemand nu noch lekt moet je je carterdeksel erafhalen en dan de pakking zooi enzo, en dan er gewoon kit op doen.
laat de kit uitdrogen en harden en doe je carterdeksel er weer op.
Dan MOET hij dicht zijn.
goed kitten bij de ondrkant, aangezien daar de olie meer en deel zit en niet boven :roll: :roll:

Geplaatst: 09 feb 2006 15:34
door Tossie
Fijn dat t gelukt is, ik wist anders ook niet meer wat er aan de hand was :D

Geplaatst: 09 feb 2006 18:47
door poekelen
Ja srry me carter is toch helemaal dicht :oops:

En het heeft gewerkt. zonder dat ik me blok erondervandaan heb gehaald.
als het bij iemand nu noch lekt moet je je carterdeksel erafhalen en dan de pakking zooi enzo, en dan er gewoon kit op doen.
laat de kit uitdrogen en harden en doe je carterdeksel er weer op.
Dan MOET hij dicht zijn.
goed kitten bij de ondrkant, aangezien daar de olie meer en deel zit en niet boven :roll: :roll:
de kit die teveel is pers je er toch tussen uit, maakt niet echt veel uit. je kan het beter goed verdelen.

Geplaatst: 09 feb 2006 18:56
door freaky_Tomos
ja drm seg ik je moet niet teveel gebruiken want als het hard is en je hebt teveel gebruikt dan moet je je bouten eerder hard aandraaien.
snap je :?
als het veel is dan moet je meer kracht zetten voordat het egt goed aangerdaait is , want je carterdelen moeten nog steeds goed aanslaan.

(ik laat het namelijk uitdrogen/harden)

Geplaatst: 09 feb 2006 18:58
door poekelen
huh?
je smeert er vloeibare pakking erop.
wacht 5 minuten
dan doe je de carterdeksel er weerop
en laat je het 24 uur drogen
olie er weer in
en gaan met de banaan.

wat doe jij anders?

Geplaatst: 09 feb 2006 19:12
door freaky_Tomos
bij mij werkte die freaking kenker vloeibare zooi niet, tenminste dat dacht ik :roll:
was ook zo tot 2 keer toe totdat ik er egt de tijd voor nam.
vloeibare pakking normale pakking vloeibare pakking en dan maar een uur wachten :wink:
Nu heb ik kit gebruikt voor de onderkant op de plek waar me groot tandwiel zit, omdat ik de tijd niet heb voor het uit elkaar halen van me hee blok :wink:
Ik ga het een keer echt goed doen tijdens een vakantie 8)

Geplaatst: 09 feb 2006 23:48
door freak
kit tussen de carter delen :shock: :shock:
als kit heet word dan smelt het,als je us een keer een lange afstand zou rijden,dan smelt het kit er gewoon tussen weg en is ie weer lek.
in jou geval is de kering van je voortandwiel lek.

Geplaatst: 10 feb 2006 17:00
door freaky_Tomos
haha srry hoor maar daar komt het dus egt niet vandaan.