halloDie "smurrie" is onverbrande 2-takt olie en heeft niets te maken met welke uitlaat dan ook.
Mix is waarschijnlijk te vet, waardoor er teveel olie in de benzine zit.
halloKan lekkage zijn van ATF uit de bak bij de voortandwielkeerring. Op zich geen probleem als het een beetje "zweet".
Btw, ik begrijp uit je reactie dat je zelf mixt? Hoeveel doe je in de benzine erbij?
hallo1:50 (of 2% mixolie) betekent dat op 5 liter benzine er ongeveer 100 cc olie bij moet. Tenzij jij weet dat 1 potje gelijk is aan 20 cc, zou ik dat eerst eens verifiëren. Aangezien benzine nog wel eens de olie teveel wil verdunnen doe ik meestal 110-115cc op 5 liter (ongeveer 1:45) waardoor de mix wel iets vetter is, maar zeker geen aanslag achterlaat. Overigens is dat nog geen garantie dat er geen "smurrie" uit de uitlaat komt.
halloJij schrijft 5 potjes op 5 liter. Ik vraag hoeveel is een potje? Heb je daar al een antwoord op?
Het heeft echt niets te maken met het type uitlaat. Ik zie dit ook bij de standaard sigaren, Techno/ Technigas en (imitatie) Homoet.
halloWat op de foto te zien is, is idd de 2-takt olie en wat andere ondefinieerbare vloeistoffen die gevormd worden in de uitlaat door bijv. condensatie wat er met de uitlaatgassen mee naar buiten komen. Kun je niets aan doen dan de voorgeschreven verhouding te mixen. Zoals gezegd, eerst onderzoeken hoeveel inhoud zo'n potje is, dan weet je ook wat je mixt.
Daarnaast kan wel het type of merk olie uitmaken. Goedkope Aldi/ Action/ Halfords/ Lidl meuk rookt meer en geeft meer aanslag, De kwaliteits merken (Castrol, Kroon, e.d.) zullen dit minder hebben. Maar verwacht geen wonderen want je uitlaat is nu al vol van die "smurrie".
ey bedankt voor de foto dit heb ik dus ookik tank ook 1:45 en heb dit ook bij de technigas next
dit is wel al een oudere foto maar op dit moment is het nog erger
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten