Ik moest me nog voorstellen, was het helemaal vergeten, Dus bij deze!

Ik ben Oitje, 17 jarig 4 Havo scholier.
Daarnaast heb ik het Tomos Virus goed te pakken. Ik heb niet super veel tomos-kennis, maar de basics heb ik onderhand wel onder de knie.

En natuurlijk bij deze; M'n 2 prachtige skippers;

Links; Tomos Youngst'r 2007, Rechts; Tomos A35 Standard 2008.
Tomos Youngst'r; Snor
Setup;
50cc Std Cillinder
Puch HD kop
14/9 STD carb
Spruitstuk ontgrensd
Tecno Boss Uitlaat
Niet te vergeten, de prachtige WOEI sticker!

26-31 std Twv.
Voor de rest is alles standaard.
Deze tomos gebruik ik het meeste om gewoon mee naar school te rijden.
Heb nog geprobeerd de ontsteking op bormstand te zetten, maar toen ik uiteindelijk bij de ontsteking was gekomen bleek dit niet te kunnen.

Top: +/- 40kmpu

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tomos Standard A35; Brom
Setup;
50cc Std Cilinder
Bromkop
15/15 carb (op een 12mm spruitstuk)

12mm spruitstuk
Std snel uitlaatje
26-21 TWV
Top; +/- 58 kmpu
Deze tomos heb ik als leuk opvoer project / opknap projectje erbij genomen. is een beetje een rammelbak, maar Motorisch is hij 100% inorde, al hoewel dingen zoals de remmen, benzine kraan, etc etc allemaal van die kleine standaard dingetjes even vervangen moeten worden.
De benzine kraan was helemaal verrot en lekte als een gek, dus die heb ik er maar afgehaald en de benzine tank maar even verbonden met aan een sherrycan. niet lachen gheghe..

Custom benzinekraan

Toekomstplannen;
Deze dingen staan voorlopig op de planning;

Woei sticker 'monteren'

Wss dinsdag onderdelen binnen, zal deze week het resultaat nog wel posten.
Mischien dat ik in de toekomst er nog knippertjes op gooi, en mischien een paintjob geef, iets leuks met de koplamp, kan allemaal!
zo, dit was het wel even voor nu. Leuke ideeën zijn altijd welkom!
Groetjes, Oitje

Update; 19-7-2013
Zo. Het duurde wat langer dan gedacht, maar had het de afgelopen weken nogal druk, amper tijd om aan de A35 te werken, maargoed. Het is gelukt!
Wat er is veranderd;
12mm spruitstuk -> 15mm spruitstuk
Powerfiltertje
HD kop
Biturbo uitlaatje erop
Sproeier maatje 70 erin
Sportstuur DMP
Remblokken vervangen, remt weer prima
Buddyseat erop
300mm Chrome schokbrekers extreme
Benzinekraantje
Top; +/- 64 km/pu
Hij rijdt nu heeerlijk, trekt lekker vlot op, heeft een mooie top, rijdt gewoon prima. Het enige waar ik nog even aan moet wennen zijn die schokbrekers, zijn zo stug als wat

Mischien dat ik deze nog een keer vervang met wat minder stugge schokbrekers.
Het enige waar ik nog even naar moet kijken is de verlichting, heb wat kabels verkeerd verbonden en heeft nu dus geen licht meer.
Picture time

Wat ik verder er nog aan wil doen is;
Kleurtje spuiten, weet alleen nog niet welke

Voorvork verlagen
Ronde koplamp monteren
Koppelingsveren inkorten
Zadelveren in buddyseat beunen
Km tellertje!
Andere uitlaat, technigas next, of als ik nog geld overheb, een doppler ER1 (of iets in die richting) omlassen / laten lassen .
Andere velgen
Schijfrem voor monteren, al hoewel ik geen idee heb waar ik zo'n schijfrem adaptor vandaan ga halen

Hier ben ik voorlopig wel weer even zoet mee.
Over die Doppler ER1, Als ik hier ooit een poging voor zou wagen, zou ik écht geen idee hebben hoe ik deze passend zou moeten krijgen;

Maargoed! Die Doppler is nog maar een vaag idee, denk dat ik eerst maar eens een terugloop uitlaatje erop gooi. Dan komt die doppler een andere keer nog wel

Ook zit ik er aan te denken om er ooit nog eens 65cc op te gooien, en dan een 33-tands achtertandwiel monteren, om hem als een beessstttt te laten optrekken, en de top een beetje te houden zoals die nu is. Maar dit zijn allemaal nog maar ideeën!

Zo, dit was het voorlopig wel eventjes, nieuwe veranderingen zal ik hier gewoon blijven posten

Groetjesss
9-1-2014;
Even een snelle update;
Zo staat'ie er nu bij!