Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds aankoop
Wat is het probleem? Tomos loopt goed stationair, tot ik met de gashendel de choke er af haal, dan valt hij uit.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nee.
Hallo,
Ik heb vorige week een tweedehands Tomos A35-HDA snor gekocht. Hij ziet er erg goed uit, en rijd lekker.
Nou zit ik met het volgende probleem, sinds ik de Tomos heb gekocht, staat de schroef in mijn gashendel ver naar buiten gedraaid. Hierdoor loopt hij gewoon goed stationair, maar heeft de stationairschroef geen effect. Ik moet de schroef in mijn gashendel soms wat meer naar buiten draaien als de motor koud is, zodat hij goed stationair blijft lopen, en als hij warm is hem weer wat meer naar binnen draaien.
Ik weet dat ik het stationair draaien eigenlijk zou moeten regelen met de stationairschroef, en de schroef in mijn gashendel gewoon op zijn plek zou moeten laten, maar als ik dit wil doen, zit ik met het volgende probleem: als ik de schroef in mijn gashendel naar binnen draai, dan heeft de stationairschroef effect, en kan ik hem mooi afstellen. Maar als ik hem op deze manier stationair laat lopen, en met mijn gashendel de choke eraf haal, valt de motor uit als ik geen gas meer geef. Ik moet er dus (een klein beetje) gas ophouden, anders valt hij uit. Als ik het stationair lopen regel met de gashendelschroef heb ik dit probleem niet, maar dan blijf ik steeds bezig met afstellen

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik het stationair lopen met de stationairschroef in kan stellen, zonder dat hij uitvalt als ik de choke er af haal en geen gas geef?