Heb er eentje opgehaald die ik naar eigen smaak wil maken.
Vandaag heb ik hem compleet uit elkaar gehaald. Alle onderdelen liggen los, het frame is compleet kaal.
Idee is om het frame en alle vaste delen mat antraciet te maken, omdat ik dit zelf een erg mooie kleur vind.
Kan dit in jullie opinie met bijvoorbeeld deze lak?:
http://www.praxis.nl/verf-laminaat-deco ... 37224.html
Aan de andere kant twijfel ik hem te spuiten, aangezien ik daarvan exact weet wat de kleur doet en die me goed aan staat. Echter is rollen makkelijker en minder tijdrovend.
De velgen wil ik ook netjes maken, waarschijnlijk in het groen of rood. Mag een beetje speels zijn tegenover het matte frame.
Ook worden de wielen glanzend.
De overige delen zal ik proberen zoveel mogelijk uniform te maken met deze kleurstelling met wat matzwarte accenten.
Een aantal onderdelen die ik wil vernieuwen of gerepareerd dienen te worden heb ik al liggen.
Moet nog op zoek naar een nieuwe voorkap, achterspatbord, handgrepen en achterbrug. Dan ben ik er wel denk ik.
En dan na montage van alles kijken of ik het blokje goed lopend krijg, hij liep niet lekker namelijk.
De uitlaat zat trouwens ook helemaal vol met zwarte drap.
Verder zijn de plannen een achter tandwiel 26/28 erop, spruitstuk en luchtfilter ontgrenzen, brom uitlaat en dan gaan rijden.
Zal jullie op de hoogte houden van het project.
Voor nu ligt hij er zo bij:

Nog een paar vragen:
1. De uitlaat zat vol met zwarte drap, wat kan dit betekenen?
2. Er zit nu een NGK B7HS bougie in het blokje, moet dit geen B6HS bougie zijn voor een straat Tomos?
3. Wat voor sproeiermaat is aan te raden met een ATW 26/28, brom uitlaat, ontgrenst luchtfilter en spruitstuk?