Wat is het bouwjaar? nieuwe model
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds er een nieuwe cilinder + zuiger is opgezet
Wat is het probleem? Als ik met redelijke vaart rijd en daarna het gas los laat begint er iets heel hard te trillen/tikken. Het komt ook voor als ik volgas de brug af rijd (dus erg veel toeren maak).
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Bobine, koppelingsveren ingekort, koppeling zelf (2e versnelling), carterdeksel. En daarvoor dus nog de cilinder en zuiger, maar dat is door de bromboer gedaan.
Hallo allemaal,
Ik zit hier met een brommer voor me waar ik de cilinder vanaf heb gehaald. Dit doe ik in de bijkeuken, iets wat mijn moeder niet leuk vindt

Vandaar dat ik snel antwoord nodig heb op deze vraag!
Op de foto's zie je dat er naar mijn mening erg weinig veerkracht in de zuigerveren zit. Ik kan ze best ver 'uitdrukken', zelfs zo ver dat ze over dat 'pinnetje' heen kunnen schuiven.
Vandaar mijn vraag: is dit normaal? Zo niet: Zou dit dat tikkende/trillende geluid kunnen veroorzaken?
Kijk ook even naar de voetpakking die er nu op zit, is deze nog goed?
Eventuele vragen zal ik zo snel mogelijk beantwoorden!
Bedankt.
PS: Ook merk ik dat mijn tomos niet lekker 'uitrolt'. Als ik vol gas ga en daarna het gas los laat voel ik dat de brommer erg veel 'op de motor afremt.'

_____________________________________________________________________________________________________
Link
0:00 - 0:08 Stationair + 1x klein beetje gas (0:04)
0:30 Top ongeveer bereikt, dan laat ik het gas los. Trilling/Tikken te horen.
0:37 Gas open = geen Trilling/Tikken. Gas los = Trilling/Tikken.
1:05 Voor de 2e keer top bereikt en laat hem dan helemaal uitrollen.