Ik heb van t weekend mijn hd kop weer uitgewisseld met de standaard snorkop. Bij koude motor schokt de motor als ik gas loslaat alsof hij zn compressie verliest, maar met de hd kop had ik juist teveel compressie. http://youtu.be/xkqVFjAi_ws
Ik wil volgende week de nodige reparaties uitvoeren, moet alleen wel weten wat haha
Het enigste wat ik kan horen is dat ie viertakt. wat kan inhouden dat ie net iets te rijk loopt of dat je uitlaat poort en demper wat verstopt aan het raken is
Staat je ontsteking op tijd? (als je een elektronische ontsteking hebt staat ie op de bromstand? )
wat je zo even zou kunnen proberen is je sproeier te verkleinen naar 52 (ik geloof dat je er een 54 in had?)
en dan weer eens een stukkie volgas gaan rijden... kijk of je binnendemper en uitlaatpoort niet verstopt zit
Je compressie is nu volgens fabrieksopgave dus daar kan het niet meer fout gaan.
nog tips mbt schoonmaken/smeren ketting? wat heeft de voorkeur? kettingvet(wax) of teflon. Als ik mijn theorieboek constructieleer mag geloven is teflon beter omdat vet natuurlijk bij hoge kettingsnelheden weggeslingerd wordt
Fiat Punto 85 16v RIP na te hoge kosten
Tomos A35 1998
Ik gebruik altijd van dat hele dikke kettingvet uit een pot, word wel een bende wanneer het er een behoorlijke tijd op zit maar smeren doet het super. Gebruikte dit spul ook altijd voor m`n KX85.
Heb er nu een airsal 50cc kit opgegooid in combi met een techno bos en God wat loop dat ding hard.
Ben natuurlijk nog aan het inrijden maar ik sta versteld van de power ineens. Trekt niet echt hard meer in lage toeren maar wel in hogere toeren
Ik ga zo de ontsteking nog ff terug op snor zetten en dr een bus hittebestendige
Verf halen [ Post made via Mobile Device ]
nieuwe cilinder reed prima tot op een bepaalt punt
het bleek zo te zijn dat de boutjes van t spruitstuk waren losgetrild -->uitvallen bij stoplicht maar wel rijden als je eenmaal vaart hebt.
veerringen gebruikt, nieuwe goed passende voetpakking, probleem nog niet opgelost
keerring aan onstekingszijde vervangen, nog niet opgelost
hij rijdt nu wel maar stopt weer na ca. 15s stilstaan
heb alle pakkingen enzo gecheckt en hij maakt een vaag soort pufje en het lijk alsof hij geen compressie heeft want kicken gaat ineens heel makkelijk.
kan dit zijn omdat ik teveel olie door de benzine gemengt heb?
lekke krukaskeerring aan koppelingszijde?
uitlaat niet goed voor deze cilinder?
Setup:
50cc airsal
airsal zuiger
14/9 carb sproeier 49
standaard snel uitlaat (begon met tecno bos maar was van plan om in te rijden met standaard snel)
twv 26-33
Fiat Punto 85 16v RIP na te hoge kosten
Tomos A35 1998
Cilinderkop moeren niet vast genoeg?
inlaatpakkingen goed?
membraan goed?
Keerring aan de koppelingszijde merk je wel aan de enorme witte rook uit je uitlaat.
nog een teken van lekkage kan zijn dat als je je ATF aftapt dat je ATF naar benzine/mengsmering ruikt.
Een flinke scheut, denk dat het mengsel door de olie niet meer lekker ontbrandt.
Het kicken gaat geheel makkelijk, lijkt inderdaad geen compressie te hebben, maar als je eenmaal rijdt dan gaat hij ook gewoon. Sta je stil dan valt ie uit na ongeveer 15s. Membraan is ook van airsal, verwacht niet dat daar wat mee aam de hand is.
Een flinke scheut..... Als je dit goed wil doen, moet je wel de juiste hoeveelheid mengsmeer bij de brandstof doen. Teveel is schadelijk, want dan slaat alles neer op cilinderwand, bougie en in de uitlaat. Gewoon 1:50 mengen dus en niet op de gok.
Voor het inrijden is 1:30 geadviseerd. Kan het afslaan een reden zijn omdat er teveel olie in de benzine zit? Ben net naar stage gereden zonder afslaan. Hij reed soepel zoneer schokken, pingelen en wat dan ook. Heb m netjes op temperatuur laten komen en niet constant op 1 toerental blijven hangen, op rechte stukken voor Max 10-15sec ff extra gas en langzaam weer terug naar een rustiger toerental en dat zo afwisselen.