Pagina 1 van 1
begrenzer en een probleem
Geplaatst: 23 feb 2006 21:42
door kevin
hey, ik heb op deze site informatie gevonden om een begrenzer te maken van je shoke alleen weet iemand misschien hoe groot dat gat (in mm) in de shoke dan ongeveer moet zijn???
nog een vraagje: mijn tomos rijd goed enzo rond de 70 km/h, totdat ik er 2/3 km op heb gerede en dan gaat ie ineens ontezettend inhoude,dan rijd ie nog maar 40/50 ongeveer, t lijkt wel alsof ie compresiie verliest of ff geen benzine krijgt ofzo, egt heel vaag, als ie begint in te houden houd ie dit ook vol totdat ik hem uitzet en weer opniew aanzet,
ik heb ook al rond mijn cilinder gevoeld of ie geen compressie verliest en heb mijn carburateur al schoon gemaakt maar hij blijft dit doen,
kvroeg me af of iemand hier een oplossing weet of weet waaraan dit kan liggen.
ik heb een tomos a35
50cc
15/15 dell'orto carb
techno power 1 uitlaat (terugloper)
blok is in september 2005 nog gereviseerd.
Geplaatst: 23 feb 2006 22:17
door jroen_tomos
als die compressie verliest zou je dat tog al moeten merken en niet na 2/3 km??
Geplaatst: 23 feb 2006 22:42
door kevin
ja d8 ik ok maar heb egt geen idee waar t aan kan ligge
Geplaatst: 23 feb 2006 22:50
door jroen_tomos
zou het nie kunnen komen doordat iets warm word.. terwijl je er met koude motor geen last van hebt?? na 2/3 km is je blok wel warm...
Geplaatst: 23 feb 2006 22:54
door kevin
mmm ik snap ni egt wa je bedoelt t weer is nu best koud dus zou je zegge dastie juist minder snel warm word tog?
Geplaatst: 23 feb 2006 22:59
door jroen_tomos
Da lijkt.. maar je cilinder word echt wel (snel) warm... en blok minder snel.. ondanks het weer of het nou -5 of 9 graden is ofsow...
Geplaatst: 23 feb 2006 23:09
door kevin
ik weet t niet hoor wat kan ik hier anders aan doen als ie dan te warm zou worden
Geplaatst: 23 feb 2006 23:11
door jroen_tomos
Ligt eraan wat er warm word..
Geplaatst: 24 feb 2006 13:35
door kevin
ja hier schiet ik zo tog nix mee op!!
is er mss iemand anders die een idee heeft????
en over de begrenzer???
Het probleem nogmaals:
hey, ik heb op deze site informatie gevonden om een begrenzer te maken van je shoke alleen weet iemand misschien hoe groot dat gat (in mm) in de shoke dan ongeveer moet zijn???
nog een vraagje: mijn tomos rijd goed enzo rond de 70 km/h,
totdat ik er 2/3 km op heb gerede en dan gaat ie ineens ontezettend inhoude,dan rijd ie nog maar 40/50 ongeveer,
t lijkt wel alsof ie compresiie verliest of ff geen benzine krijgt ofzo, egt heel vaag, als ie begint in te houden houd ie dit ook vol totdat ik hem uitzet en weer opniew aanzet,
ik heb ook al rond mijn cilinder gevoeld of ie geen compressie verliest en heb mijn carburateur al schoon gemaakt maar hij blijft dit doen,
kvroeg me af of iemand hier een oplossing weet of weet waaraan dit kan liggen.
(ter informatie:
ik heb een tomos a35
50cc
15/15 dell'orto carb
techno power 1 uitlaat (terugloper)
blok is in september 2005 nog gereviseerd).
Geplaatst: 24 feb 2006 13:41
door Tossie
Welke maat sproeier zit erin?
Het kan mischien zijn dat je een te grote erin hebt zitten dat die als die koud is wel goed start en als hij warm is teveel krijgt en gaat stotteren.
Geplaatst: 24 feb 2006 13:42
door poekelen
bougie al vervangen?
compressie verlies is het niet... na 2/3 km is je blok warm.. alles zet uit dus ook je cillinder etc. hierdoor komt alles dichter tegen elkaar aan.
wat voor onsteking heb je?
als je contactpuntjes hebt, dan kan deze kan ook verkeerd staan.
Geplaatst: 24 feb 2006 13:44
door kevin
ik heb een 68 sproeier en mijn bougie is nog goed (paar dagen gelede nog nagekeke)
de contactpuntjes heb ik nog opnieuw afgesteld nadat ik heel mijn blok heb gereviseerd
zou t dan nog hieraan kunne ligeen???
Geplaatst: 24 feb 2006 13:50
door poekelen
stel eerst weer je onsteking goed af, als dat het niet is dan
probeer je een nieuwe bougie.
na een paar km rijden kijk je wat voor kleur je bougie is(deze moet een koffie met melk kleur hebben)
Geplaatst: 24 feb 2006 13:56
door kevin
ja da met die kleuren weet ik wel wit is te weinig dus grotere sproeier en zwart te veel dus kleinere sroeier, maar hartelijk dank alvast ik zal t eens probere maar wat als t hierna nog is???
en kan iemand ook antwoord geven op mijn vraag over de begrenzer of is dat gewoon een gat boren uitprobere nog niet goed groter gat boren etc????
ALVAST HARTELIJK DANK
Geplaatst: 24 feb 2006 14:04
door poekelen
de shoke begrenzer is setup afhankelijk
ik zou zelf met een klein boortje beginnen en met steeds een halve boormaat het gat vergroten...
Geplaatst: 25 feb 2006 08:41
door freaky_Tomos
hou maar op want dit is gewoon duidelijk een probleem met de warmte van je cilinder.
Ik heb al een paar keer mensen geholpen met zoon probleem, en bij hun was het elke keer de warmtegraad van de bougie.
kijk welke warmtegraad jij hebt : bijv B7HS moet je een graad hoger naar B8HS.
en wat betreft die begrenzer is het precies zoals poekelen hetal zij: steeds een maatje groter boren.
Geplaatst: 25 feb 2006 19:14
door kevin
kej bedankt, tklopt idd wat je zegt met de warmtegraad bougie ik heb een niew en groter bougie gehaald en hij trekt al beter op kheb er verder nog ni meegerede maar dat zal dan ook wel beter zijn geworden, met de shoke ben ik ook al begonne en ik d8 al dat ik gewoon een gat moest boren en dan steeds groter. Hartelijk bedankt, (dit heeft me veel tijd gescheeld).
Geplaatst: 09 mar 2006 12:49
door kevin
hey tijdje gelede alweer, maar heb me bougie vervange hij loopt er ni beter op een paar weken daarna startte hij ook ni lekker
kdenk dak wel 20/30 x moest kicke met choke mss 15 keer om hem te kunne starten
en hij loopt ook ni stationair,
kdenk zelf dat t met me ontsteking te maken heeft,
kd8 zelf contactpunte maar kan t ok aan de bobine ligge of is dat geheel uitgeslote???
k kan probere mijn contactpunte opniew af te stelle en weer uitprobere of kan ik beter niewe hale?? als t hier al aan ligt?
mvg kevin
Geplaatst: 09 mar 2006 12:51
door kevin
sorry, kwouw nog ff iets toevoegen: kdenk zelf ni dat t met de niewe bougie te maken heeft, want hij rijd nog steeds goed, alleen het starten en stationair lopen gaat t om
kevin
Geplaatst: 13 mar 2006 13:20
door kevin
tis al opgelost tware de contactpunte
deze kan slotje op!!!!!!