Pagina 1 van 2

max 45 rijden

Geplaatst: 09 mar 2006 14:08
door bart15
ik heb een snorfiets en had eerst mijn *toekomstige* setup op de site gezet en er dingen over gevraagd maar met die nieuwe wet wil ik hem max 45 laten rijden. ik dacht zelf aan alleen een andere uitlaat ofso. en dan een proma gp of iets. (40 km/u is ook wel goed)

Geplaatst: 09 mar 2006 14:52
door the_tomos
de cilinderkop van een bromfiets gebruiken en een ander uitlaatje is genoeg grotere sproeier en je ben klaar

Geplaatst: 09 mar 2006 19:49
door Tossie
Ik haalde met standaard s-uitlaat en een 22 atw ook al de 40.
Door tandwiel neemt trekkracht iets af maar door de begrenste uitlaat vond ik het nog net kunnen.

Dus je hoeft alleen kleiner tandwiel eigenlijk.

Geplaatst: 09 mar 2006 21:42
door the_tomos
het is natuurlijk wat je wil maar een snor kop en een brom kop verschillen dat is de begrenzer bij een snor en de carb ook een beetje er staat trouwens iets over die 2 verschillende koppen op het forum moet je maar ff zoeken.

Geplaatst: 09 mar 2006 21:44
door bart15
okeej dan begin ik alvast met een ander uitlaatje en zie ik wel wat ik heb op de rollerbank, want met die nieuwe regels mogen ze je snor al in beslag nemen bij een overschrijding van 15 km/h te hard.

Geplaatst: 09 mar 2006 21:45
door the_tomos
dat mogen ze wel maar dat doen ze niet

Geplaatst: 09 mar 2006 22:29
door neon tomos
he die van mij reed eerst ook maar 25 en nu rijd 50 ongeveer.
ik heb er een bullet uitlaat onder zitten met een powerfilter (gaas) en tandwielverhouding van voor 26 en achter 24.
hij rijd nog steeds perfect :P

Geplaatst: 09 mar 2006 22:51
door jboy
:) je ken ook nog je kopie afvlakken :wink:

Geplaatst: 09 mar 2006 22:53
door the_tomos
dan heb je iets meer trekkracht waarmee je het bijna niet eens merkt op een snor

Geplaatst: 09 mar 2006 23:04
door jboy
:) oh oke ja ik heb een brom met een squish van precies 0,5 dus dat weet ik niet. :lol:

Geplaatst: 10 mar 2006 10:23
door the_tomos
squish bij brommers maak toch niks uit bij scooters met snelle setupjes is het veel belangrijker maar het is altijd goed om een perfecte squis te hebben

Geplaatst: 10 mar 2006 16:37
door jboy
:wink: tuurlijk merkt je t trekt sneleer iets hogere top ook nog e hij maakt veel meer druk ook wat meer lawaai uit de uitlaat(zwaarder) want die verbrandings kamer is veel en veel kleiner 8)

Geplaatst: 10 mar 2006 18:41
door the_tomos
ja bij jouw std cilinder wel

Geplaatst: 10 mar 2006 18:52
door Puchracer
Squis maakt wel degelijk uit ook bij brommers. Met een goeie deck hight en squis heb je veel meer compressie en dus meer trekkracht.

Geplaatst: 11 mar 2006 00:52
door ex-gast
zoals al eerder genoemd een cilinderkop van een bromfiets en een bromfiets uitlaat en een 12/14 carb tandwiel verhouding standard laten

je rijd dan 45/50 maar trekt egt serieus hard op
en je rijd door de hogere compressie oon nog iets zuiniger ook bij het zelfde rijgedrag

Geplaatst: 11 mar 2006 05:25
door freak
ehhh,dit is effe off topic :oops:

maar geef die link us waar staat dat in de nieuwe wet de snor 45 mag.
als een snor 45 mag dan zou een brommer 80 mogen,da zou niet gek zijn.

Geplaatst: 11 mar 2006 12:48
door jboy
ja bij jouw std cilinder wel
:wink: heb 50cc snel :twisted:

Geplaatst: 11 mar 2006 13:08
door bart15
ehhh,dit is effe off topic :oops:

maar geef die link us waar staat dat in de nieuwe wet de snor 45 mag.
als een snor 45 mag dan zou een brommer 80 mogen,da zou niet gek zijn.
uhh ik bedoel dat hij dan in beslag genomen word hé

Geplaatst: 12 mar 2006 10:22
door Puchracer
Een snor mag met het nieuwe kenteken 30km/h per uur lopen
een bromfiets mag met het nieuwe kenteken 50km/h uur lopen

Je brom/snor mag dus sneller maar je mag nog steeds niet harder rijden. Dus voor bromfietsen binnen de bebouwde kom is het nog gewoon 30km/h en buiten de bebouwde kom 40km/h :( Als ze je dus op heterdaad betrappen met 50km/h binnen de bebouwde kom ben je de sjaak en heb je een boete voor 20km/h te hard.


Invorderen is toch pas bij 30km/h + te hard ????
OF klopt dat niet??

Geplaatst: 12 mar 2006 10:51
door freak
het was altijd zo:
zijn je banden glad ,werken je remmen/verlichting niet en loopt ie te hard dan nemen ze um in beslag en krijg je um in een pakje weer thuis.

is alles in orde maar hij loopt tehard,krijg je een bekeuring en kunnen ze het snelle spul er af halen.
in sommige gevallen moet je later op het buro komen en moet ie origineel zijn.