Pagina 1 van 1

Andere boutjes bij uitlaat

Geplaatst: 22 mar 2006 18:17
door Mr.Dar-Q
Toen ik een andere uitlaat erop wilde zetten, haalde ik natuurlijk wel eerst de oude eraf.
Maar toen ik die moertjes bij de cilinder eraf wilde draaien, waren de moeren aan de bouten vastgeroest dus draaide ik die hele bouten uit de cilinder. Die bouten zijn van die dingen met aan allebei de kanten schroefdraad.
Nu kan ik van dat soort bouten nergens vinden, dus heb ik maar gewone bouten erin gedraait, zonder moeren enzo.
Dus ik doe nu eerst mn uitlaat tegen me cilinder aan, dan draai ik die twee bouten erin. Eerst was het: de uitlaat over de twee bouten, en dan moertjes erop draaien.

Het zit goed vast enzo, maar mn vraag was: is dit goed zo, of gaat t smelten, of lostrillen of wat dan ook?????

Geplaatst: 22 mar 2006 18:24
door Robin
Raad je aan om er geen draadend er meer in te doen. Waarom zou je dan denken? Nou na een tijdje zitten die draadenden zo vast geroest dat je ze er nooit meer eruit krijgt. Ik heb ze zelf ook er meteen eruit gehaald. Zou zelf gewoon rvs bouten erin zetten. En om de tijd als ze roestig zijn om ze weer te vervangen. Dit verkomt namelijk dat je bouten altijd weer los te krijgen zijn.

Geplaatst: 22 mar 2006 18:26
door dreeg
als ze vast zitten trilt het nie los en ze smelten nie bij de meeste cilinders zit het zoals jij het hebt

Geplaatst: 22 mar 2006 18:29
door Robin
@dreeg.

Wat je zegt is gewoon onzin. Als je de bouten goed vastdraait, draaien ze nooit los.

Geplaatst: 22 mar 2006 19:46
door Mr.Dar-Q
jah... hij zegt toch dat ze niet lostrillen :P

maar mijn vraag is nu beantwoord ik laat de bouten lekker zitten, af en toe vervangen en dr mag voor mijn part een slotje op 8)

Geplaatst: 22 mar 2006 19:56
door poekelen
ringentjes gebruiken
invetten met kopervet..

en ze trillen niet los
en ze roesten niet vast

Geplaatst: 22 mar 2006 19:57
door Mr.Dar-Q
Oja das waar, kopervet erop.. heb ik ook bij mn bougie gesmeerd

Maar moet ik van die veerringen hebben of gewone ringetjes?