Toen ik hem kocht reed hij alleen op choke, had een kapotgeslagen slot in het deksel en schakelde laat. Als eerste maar de brandstof eruit laten lopen, olie eruit laten lopen en beide vernieuwd, sproeiertje doorblazen, nieuwe koperen ringetjes, luchtfilter schoongemaakt, e.e.a. schoongemaakt
Na de nieuwe olie en een doorgeblazen sproeier reed hij al beter, toch sloeg hij nog af wanneer ik de choke uitschakelde. De carburateur toen maar grondig aangepakt met een ultrasoonbadje, wat wonderen deed. Echter had de vorige eigenaar het nieuwe voortandwiel niet vastgezet met het borgplaatje, dus klapte tijdens het rijden het tandwiel eraf en sloeg mij carterkap aan puin...

Enige wat ik nog moet fiksen:
-Elektrische start (draait wel, ook snel, ook compressie, maar start niet. Kicken is eerste keer starten)
-Ketting loopt snel slap (blijf hem wekelijks bijstellen, daarna gewoon weer slap. Oorzaak snap ik niet....)
-Motor sputtert als ik niet vol gas rijdt/optrek (Oorzaak onbekend, hij slaat gewoon echt af en toe over, stottert zegmaar)

De bedoeling is gewoon een knappe, mooie, betrouwbare brommer en geen racemonster. 50/55 is genoeg.
Binnenkort dus een nieuw aanzuigrubber in het luchtfilter (huidige bevat scheur), nieuw std snel uitlaatje, misschien de velgen etc overnieuw laten verchromen....

Groeten, Japie