Welke model tomos heb je?
Pack'R
uit welk jaar komt de tomos ?
2005
Is het een snor of een brommer?
Snor
wanneer ontstond het probleem?
Na vervangen vraagtekenveer
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
vraagtekenveertje, nieuwe bakolie (kroon)
Vorige eigenaar: atw 22, bromuitlaat sigaar.
Wat is het probleem?
Schakelt erg slecht over na vervangen van vraagtekenveertje en nieuwe bakolie.
Beste forumleden,
Onlangs heb ik het vraagtekenveertje vervangen omdat deze kapot was. Ik heb ook nieuwe atf olie van kroon erin gedaan. Nadat ik dit gedaan heb, heb ik even kort een rondje gereden en toen deed hij het goed. De dag erna ging ik weer een rondje rijden maar ging het overschakelen een stukje lastiger. Hij blijft hoog in de toeren en dan opeens pakt ie 'm. Soms na wat spelen met het gas. Dacht eerst dat ik de olie even moest inrijden maar het werd met de dag ietsjes erger. Vooral met een koude motor gaat het lastig.
Vandaag de carter er weer afgehaald en gekeken of ik iets kon vinden. er bleef wel wat witte drap achter in de carter. Is dit normaal? Er zat ook een klein beetje van die witte drap aan de onderkant van mijn luchtfilter. Is waarschijnlijk door het carter aan de bovenkant eruit gegaan? Mis 1 bout aan de bovenkant namelijk.
Er zit genoeg kurk op de platen van de koppeling. Ik heb ook iets gelezen over pinnetjes bij de koppeling en rollenkooi die versleten kan raken? De rollenkooi zelf is niet gebroken oid en kan er weinig aan zien. Hoe kan ik dit verder controleren? De seegerring aan de achterkant van die 2 tandwielen eraf halen en dan kan ik het uit elkaar halen?
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven over wat ik het beste kan doen.
Bedankt,
BasFlexer