Pagina 1 van 1

temp gietijzer

Geplaatst: 23 feb 2016 23:37
door Buddy
Ik vind iets opvallen als ik met deze kou met de tomos rijd blijft me cilinder koud nah je kan hem met hand vast houden soort van warm van na een poos rijden bijvoorbeeld 10km.
hij start na 3 keer trapen zonder choke moet paar tellen wachten 25 seconden dan kan ik pas gassen zou goed zijn sproeier ? is originele gietijzer


rijd ik met me maxi staat ietjes rijker die start zelfde manier alleen daar kan je iets sneller me weg rijden en die is al bij een rondje 5km warm dat je hem net niet vast kan houden. nieuwe model binnen giet buitenkant aluminium

standaard maxi

het is sinds dat ik naar 14:14 ben gegaan dat me cylinder flink kouder is met rijden

*standaard brom met speedy en 14:14 sproeier 66 vtw 27 rijd 60

is dit normaal ?

Re: temp gietijzer

Geplaatst: 24 feb 2016 00:50
door ief
Hoe koeler hoe beter dus top lijkt me. Gietijzer is niet het beste matriaal om warmte af te voeren.

Toch doe je iets niet goed als je maar 60 (teller?) rijdt, zeker met 27 voor, achter 22 neem ik aan?

Al eerder gezegt, misschien moet je juist weer naar 26 en rijdt je sneller. (of beter opvoeren ;) )

Dat ie koud niet meteen wil 'gassen' lijkt me prima in orde.

ps, kijk, zo kan het ook, een leesbaar en (redelijk, punt en komma hier en daar) begrijpelijk verhaal :)

Re: temp gietijzer

Geplaatst: 24 feb 2016 01:41
door Buddy
Hoe koeler hoe beter dus top lijkt me. Gietijzer is niet het beste matriaal om warmte af te voeren.

Toch doe je iets niet goed als je maar 60 (teller?) rijdt, zeker met 27 voor, achter 22 neem ik aan?

Al eerder gezegt, misschien moet je juist weer naar 26 en rijdt je sneller. (of beter opvoeren ;) )

Dat ie koud niet meteen wil 'gassen' lijkt me prima in orde.

ps, kijk, zo kan het ook, een leesbaar en (redelijk, punt en komma hier en daar) begrijpelijk verhaal :)
kan denk ook te maken hebben met het koude weer :) ja ik rijd met 27/22 omdat ik toen eerst met de 12mm reed.
Had met gemode luchtkast sproeier 58 trok super vlot en liep 56 op laser toen met 27 58/59 met ok optrek hij liep zoals hij stock liep met 26/22 :) en toen ik 14:14 monteerde had met sproeier 66 trok hij vlot weer :) en liep 60 met zelfde toerental en als ik nu 50 rijd met verkeer lekker rustig geluid minder dan half gas :) hij zou nog vlotter zijn met 26 voor alleen vind de toeren onrustig klinken en klink als hij zijn vermogen niet kwijt kan

Re: temp gietijzer

Geplaatst: 24 feb 2016 01:51
door ief
Misschien moet je is een topic aanmaken met alles wat je hebt gedaan en zo. wordt een en ander vast wat duidelijker van.

En waarom een speedy, geluid?

Re: temp gietijzer

Geplaatst: 25 feb 2016 11:00
door Buddy
Misschien moet je is een topic aanmaken met alles wat je hebt gedaan en zo. wordt een en ander vast wat duidelijker van.

En waarom een speedy, geluid?
hij klink het zelfde de bocht diameter is ietjes groter en komt gelijk aan de cylinder aansluiting.
geluid word iets zachter om dat je nu met minder gas 50 kan rijden. en dat is gewoon fijn als je toured :) en toch met verkeer mee kunnen rijden. ik weet niet als je met std brom en speedy snelheid verschil heb met in gekorte demper.
Als het niet zo is dan ga ik terug naar std brom. Met ingekorte demper dan kom de trekracht meer terug :) Dat had ik wel met mijn maxi ik reed met 28mm. Het ging even hard als 22mm met gaatjes in de bocht alleen de 22mm gaaf beter trekkracht.

Re: temp gietijzer

Geplaatst: 25 feb 2016 11:08
door ief
De lengte van de bocht is vooral bepalend (al doet de diameter ook wat natuurlijk, zeker als je onder de 22 mm gaat zitten)

Re: temp gietijzer

Geplaatst: 25 feb 2016 14:44
door Buddy
De lengte van de bocht is vooral bepalend (al doet de diameter ook wat natuurlijk, zeker als je onder de 22 mm gaat zitten)
klopt en met de 14/14 en grotere sproeier heb hij met de speedy minder benauwd als de brom uitlaat dus ook minder hitte voor cylinder dat hij zijn gas makelijker kwijt kan