Pagina 1 van 1

standaard snel uitlaat inkorten

Geplaatst: 11 mei 2016 16:40
door pinty
Ik zit erover te denken, om mijn standaard uitlaat in te gaan korten.
Waarom?
Na de aanpassingen aan mijn oude s1 (andere achterbrug, langere dempers), zit de uitlaat klem op de achteras.
Ik heb er nu kortere schokdempers onder gezet, zodat de achteras net boven de dempers zit, maar veren doen deze niet.
Afbeelding

Wat is nu het plan:

Ik wil dus de uitlaatbocht inkorten tussen het blok (net na de bocht) en de uitlaat demper.
Maar wat ga ik daarvan merken tijdens het rijden?
- meer of minder vermogen?
- Hogere of lagere topsnelheid?
- Meer of minder herrie?

Wie heeft dit al eens geprobeerd en kan me hiermee helpen?

Re: standaard snel uitlaat inkorten

Geplaatst: 11 mei 2016 16:52
door ief
Ik wil dus de uitlaatbocht inkorten tussen het blok (net na de bocht) en de uitlaat demper.
Maar wat ga ik daarvan merken tijdens het rijden?
- meer of minder vermogen?
- Hogere of lagere topsnelheid?
- Meer of minder herrie?
Hangt er nog al vanaf hoeveel cm je hem korter wilt maken. Hoeveel cm moet ie achter naar beneden en waarom kort je hem niet in bij de flens als je toch lassen moet?

In principe, vermogen zal niet zo veel schelen, herrie ook niet, misschien wat hogere topsnelheid en misschien (waarschijnlijk) wat minder trekkracht.

Re: standaard snel uitlaat inkorten

Geplaatst: 19 mei 2016 09:28
door pinty
Dat is nou juist het idee: Ik wil/kan niet lassen. Wil de uitlaat dus inkorten op de buis, zodat ik het simpel weer met een busje en klemmen aan elkaar kan zetten.
Zit er nu aan te denken om een busje in de uitlaatbuis te plaatsen. Hogere top is niet zo erg, maar nog minder trekkracht wel....

Re: standaard snel uitlaat inkorten

Geplaatst: 19 mei 2016 11:01
door ief
Zitten zat metaalbewerkingsbedrijven in je buurt, die kunnen het waarschijnlijk zo ff voor je lassen. Jouw idee wil natuurlijk ook, niet heel mooi en kans op lekkerij (kan goed meevallen hoor) Je kan ook nog een losse bocht halen, stuk afslijpen, dan heb je de flens en daar duw je dan de bocht in en maak het vast met een klem. Voordeel van bij de flens is dat je achter iets naar benenden kan en ook dat je de uitlaat iets meer naar buiten kunt draaien, zo hoef je dus niet zo veel/ nix te veranderen aan de lengte.

Re: standaard snel uitlaat inkorten

Geplaatst: 23 mei 2016 21:54
door pinty
Lassen wil ik pas gaan doen, als mijn idee werkt.
Ik wil dus juist proberen, om de uitlaat niet verder naar buiten te laten steken...waarom? Vindt het gewoon lelijk. Uitlaat moet dan namelijk wel heel erg ver uitsteken.
Maar ik heb inmiddels de pijp doorgezaagd, om er dan achter te komen dat ik geen passend pijpje heb om de twee einden weer aan elkaar te zetten.....

Re: standaard snel uitlaat inkorten

Geplaatst: 23 mei 2016 22:07
door ief
Da's lastig.

Ik had dit ff geprobeerd, fits, bijna, like a glove.

Zat ook nog te denken of je niet een S-bocht zou kunnen gebruiken van het een of ander, vele mogelijkheden.
sskb.jpg
sskb.jpg (44.63 KiB) 8870 keer bekeken
Ah wel, stukkie buis zoeken en dan komt het wel goed :)