Sam z'n 72cc airsal sprinter!!!
Geplaatst: 30 mei 2017 16:57
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort weer een nieuw project: een sprinter
.
Ik kocht hem twee weken geleden, voor maar €150
Het is best al een leuk ding, maar wel alles is best wel beun gedaan
naar mijn menig.
Nu eerst maar ff de foto's: Okee, dat ziet er wel aardig uit allemaal
Maar nu het beun-gedeelte: En ook het zitje is niet echt mooi zo
Lekker beun de koelribben eraf geslepen voor ruimte voor de carb. :
Ik had al snel besloten dat er zeker een andere achterbrug op ging, dus meteen maar ff eraf gehaald.
Alleen omdat het zitje op het schroefdraad van mn veren gelast zit, brak mn bout al snel
Maar ik heb toch iets nodig om mn veervervangers op te zetten. Dus na lang denken toch iets gevonden wat niet beun is: ik boor hem uit, las een lang stuk schroefdraad erin en zet er aan elke kant een dopmoer. Zoiets dus:
(sorry, ik zie net pas dat hij zo waazig is
)
Ik heb gisteren nog voetensteuntjes van een Derbi GPR 50 besteld: Ziet er stukken beter uit dan de vorige toch?
De setup nu is:
Airsal 46mm 72cc van puch
PHBG 21mm met een doorzichtige vlotterbak van malossi (van welk merk de carb nu echt is weet ik niet, jullie wel?)
Luchtfilter zit er nog niet op(misschien later wel)
Iskra 4-spoels onsteking
Het blok is denk een a55, iig een blok met grote spoelers
Zelfgebakken uitlaat(heel beun, dus word nog vervangen)
De (enige) zuigerveer brak alweer, dus ik heb al een nieuwe binnen.
Ik wilde dus ff kijken hoe zo'n cilinder er van binnenuit uit ziet, toen ontdekte ik dat er een tapeind los zat. Het schroefdraad in het blok bleek helemaal dol te zijn
Maar ik heb nu ff geen zit om dat te fixen, dus heb ik in de buurt een half a55 blok gekocht voor €15. Het voordeel is dat daar al een dichte krukas in zit en groten spoelers
Dus ik ben nu dat blok aan het opbouwen , als ik weer zit heb ga ik mn oude blok weer maken en komt daar waarschijnlijk mn airsal 65cc op. Weten jullie trouwens een goede oplossing voor dat tapeind? Ik dacht zelf aan dichtlassen, uitboren en opnieuw tappen. Of anders een m8 tapeind erin? Laat ff weten wat jullie denken.
Dus de to do list is:
-Een goed rollend frame maken, dus achterbrug enzo.
-Het blok goed laten lopen.
-Zitje plamuren.
-Alles spuiten.
Vinden jullie het handig als ik in mn begin-bericht updates doe? Of elke keer een nieuw bericht?
Reacties zijn welkom
Ik heb sinds kort weer een nieuw project: een sprinter

Ik kocht hem twee weken geleden, voor maar €150

Het is best al een leuk ding, maar wel alles is best wel beun gedaan

Nu eerst maar ff de foto's: Okee, dat ziet er wel aardig uit allemaal

Maar nu het beun-gedeelte: En ook het zitje is niet echt mooi zo



Ik heb gisteren nog voetensteuntjes van een Derbi GPR 50 besteld: Ziet er stukken beter uit dan de vorige toch?
De setup nu is:
Airsal 46mm 72cc van puch
PHBG 21mm met een doorzichtige vlotterbak van malossi (van welk merk de carb nu echt is weet ik niet, jullie wel?)
Luchtfilter zit er nog niet op(misschien later wel)
Iskra 4-spoels onsteking
Het blok is denk een a55, iig een blok met grote spoelers

Zelfgebakken uitlaat(heel beun, dus word nog vervangen)
De (enige) zuigerveer brak alweer, dus ik heb al een nieuwe binnen.
Ik wilde dus ff kijken hoe zo'n cilinder er van binnenuit uit ziet, toen ontdekte ik dat er een tapeind los zat. Het schroefdraad in het blok bleek helemaal dol te zijn


Dus ik ben nu dat blok aan het opbouwen , als ik weer zit heb ga ik mn oude blok weer maken en komt daar waarschijnlijk mn airsal 65cc op. Weten jullie trouwens een goede oplossing voor dat tapeind? Ik dacht zelf aan dichtlassen, uitboren en opnieuw tappen. Of anders een m8 tapeind erin? Laat ff weten wat jullie denken.
Dus de to do list is:
-Een goed rollend frame maken, dus achterbrug enzo.
-Het blok goed laten lopen.
-Zitje plamuren.
-Alles spuiten.
Vinden jullie het handig als ik in mn begin-bericht updates doe? Of elke keer een nieuw bericht?
Reacties zijn welkom
