Pagina 1 van 1
help
Geplaatst: 01 apr 2006 00:06
door GOOF
wat is nou het makkelijkst en het goedkoopst om een tomos ei cilinder 10 km harder te laten rijden zonder dat hij herrie gaat maken..?
wie kan me helpen???
val in slaap van me snelheid
alles is standaard
Geplaatst: 01 apr 2006 00:27
door TQ Rider
uuh een andere uitlaat en anders een andere carburateur 2dehands andere vertanding misschien mvg ard
Geplaatst: 01 apr 2006 00:36
door dreeg
membraam cilinder kopen scheelde bij mij al wa en trok er veel beter door op
Geplaatst: 01 apr 2006 03:06
door freak
het goedkoopst??
das een beetje handwerk,je kunt je spruitstuk uitboren/uitveilen.
een grootere sproeier doet dan wonderen.
je kunt ook je cilinderkop af vlakken,neem een stuk glas en wat schuurpasta,en schuur je kop af.
je krijgt dan een hoge druk kop,is meer compressie,meer trek kracht.
dus een kleinere achter tandwiel,wat ook weer meer snelheid op leverd.
Geplaatst: 05 apr 2006 17:36
door tomos_rider
dreeg, hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag? ik heb zelf ook een ei-cilinder en een keer geprobeerd er een grote vierkante cil op te zetten met membraam maar dat pas maar net en ik kon mn carb ook nergens meer kwijt!! heb je misschien eventueel wat pic's?
thx!
Geplaatst: 05 apr 2006 17:39
door dreeg
ik heb alleen een foto van hoe het bij mij zit maar ik heb geen tomos spruit meer maar die cilinder past er gewoon op maby dat je je blok los moet klappen om hem erop te zetten omdat het spruitstuk anders nie langs je benzine kraan komt maar als hij erop zit kan het blok weer gewoon cvast gemaakt worden
Geplaatst: 05 apr 2006 17:47
door tomos_rider
je hebt dan een schuin spruitstuk, zodat je carb rechts naast je frame komt te zitten of niet? en trouwens je moet dan ook een ander soort zuigertje, de pistonpen van de zuigers die in zon vierkante cil met membraam zitte zijn 12mm en terwijl de pistonpen van een eicilinder 10mm is!
Geplaatst: 05 apr 2006 17:50
door dreeg
bij sommige is die 12 mm en sommige 10 als je een 10 hebt moet je een andere krukas, koppeling, en vertanding
ik heb het ook allemaal aangepast om dat ik een 10 pen had
je kunt een recht spruitstuk gewoon vervangen door een haaks spruitstuk aleen als je stale kapjes hebt zal die er rechts niet meer onder passen
Geplaatst: 05 apr 2006 17:55
door tomos_rider
ja precies, maar de primaire vertanding die op een 12mm krukas van een vierkante cil zit kan je wel overzetten, maar dan krijg je je carterdeksel er niet meer op. Die tantwielen zijn namelijk een aardig stukje breeder! en ik heb inderdaad wat jij al zei stalen kapjes!
Geplaatst: 05 apr 2006 17:57
door dreeg
klopt ja de rechter carter moet je dan ook van het ander type hebben mar da lagertje i de certerkap waar je krukas ingaat is kleiner
mar het kan wel zeker ik had ook een 10 per 2 speed met ei cilinder en recht spruit
Geplaatst: 05 apr 2006 18:05
door tomos_rider
oke, nou ik heb nog veel onderdelen liggen van een A35 dus misschien ga ik binnenkort maar weer is knutselen! maar past die carterdeksel van een A35 op een A3??? een ander lagertje is geen probleem! iig bedankt voor de info!
Geplaatst: 05 apr 2006 18:07
door dreeg
jewel je moet de kap hebben want de lagers zij verschillend en die van de een kan niet in de andere kap