Pagina 1 van 2
Inrijden + lekker optrekken etc..
Geplaatst: 05 apr 2006 23:08
door Joop56
Oké, nog een vraag (wow veel vragen he, maarja moet ook wel

)
Ik heb dus een nieuwe uitlaat
voila
rijdt lekker, leuk geluid.
Hij gaat wel harder, maar ik heb dus een vraag
Ik heb er nu iets a 10/15 km mee gereden, nog niet op de top gekomen(bij lange na niet), is bevestigd op een tomos S25 snor dus!
Moet ik er nog speciaal mee inrijden, dus een tijd niet voluit gassen of iets dergelijks, want ik heb 't gevoel dat ik niet voluit moet gassen bij het optrekken (als die ooit een optrekt) want dan maakt hij dikke overtoeren voor 5 sec en dan schakelt die in.
De rest is allemaal standaard, maar dat wil ik dus niet.
Ik wil dat hij sneller wegtrekt en dat de top rond de 45 ligt (vind ik goed genoeg, anders gaan mn haren door de war

)
wat is hiervoor de makkelijkste oplossing die tevens niet te duur is voor een 16-jarige werkende met iets meer dan het minimumloon?
Bij voorbaat dank!
(Hij start trouwens ook niet, denk dat ie verzopen is, even andere bougie proberen, zou een extra koude helpen?)
Thijs!
Geplaatst: 05 apr 2006 23:12
door dreeg
uitlaat hoef je nooit in te rijden en een tip voor als je dan toch tehard gaat en je haren gaan door de war zet er dan een windscherm op
Geplaatst: 05 apr 2006 23:25
door Joop56
vreemd, want met de dag rijden ga ik telkens harder, het lijkt alsof ie telkens harder kan ofzo, misschien afstelling verkeerd, hoe kan ik instellen weet iemand dat?
Geplaatst: 05 apr 2006 23:31
door dreeg
ge sproeier afstellen rijd even met een warme motor op top daarna bougi eruit draaie en naar de kleur van de bougi kijken is die zwart dan een kleinere sproeier issy wit grotere sproeier, bruin perfect zo laten
Geplaatst: 05 apr 2006 23:32
door Joop56
ja dat is dus het probleem, de top haalt ie niet, duurt heel erg lang en dan valt ie uit als ie eenmaal op top is..
vreemd vreemd
Geplaatst: 05 apr 2006 23:58
door dreeg
probeer dan maar toch maar eens een grotere sproeier
Geplaatst: 06 apr 2006 00:13
door Joop56
welke zit standaard op een tomos snor of zou je dat niet weten?
Heb namelijk niet zo heel veel zin weer blok eraf te halen en sproeier eruit, die zit in de buurt vban spruitstuk ofzo?
Ben een beginneling

Geplaatst: 06 apr 2006 00:57
door dreeg
*standaard zit er sproeier 50 in maar met een andere uitlaat heb je ook een grotere sproeier nodig
de schroeier zit in carburateur onder zit een zwart plastic kapje schoef die eraf dan zie je in het midden zie je een goud kleurig schroefje dat is je sproeier kijk welke maat het is en haal 2 of 3 maten grotere sproeier en schroef die erin
Geplaatst: 06 apr 2006 01:19
door Joop56
Oke dat is mooi, mn bougie blijkt best wit te zijn, dus 2 of 3 maten groter.
dat zal ik doen
Ik wil dat hij sneller wegtrekt en dat de top rond de 45 ligt (vind ik goed genoeg, anders gaan mn haren door de war Twisted Evil )
wat is hiervoor de makkelijkste oplossing die tevens niet te duur is voor een 16-jarige werkende met iets meer dan het minimumloon?
daar misschien ook wat voor? ik dacht zelf aan kop afvlakken, maar k weet niet of dat veel helpt
Zou een cilinder 50cc bromblok helpen? Of tast dat de topsnelheid ook erg aan?(Wat ik niet echt moet hebben, hoogstends 50 mag hij gaan namelijk)
Geplaatst: 06 apr 2006 01:37
door dreeg
een orginele cilinder is altijd er zit geen verschil tussen brom of snor cilinder voor het optrekken een tecno cicuit eronder legge en een groter tandwiel achter als je nie de grootste maat hebt
Geplaatst: 06 apr 2006 01:59
door Joop56
Hmm nou ik heb al andere uitlaat, en tandwielverhouding 26 voor 22 achter.
Tandwiel 26 nemen en toch bromcilinder, want heeft wél effect op top of niet?
Lijkt me mooi.
Morgen even sproeier 53 halen!
Geplaatst: 06 apr 2006 14:08
door the_tomos
ja tandwiel verhouding heeft idd beetje invloed op je top en een bromkop heeft zeker ook invloed op optrekken en je snelheid
Geplaatst: 06 apr 2006 14:13
door Joop56
Oke ik heb sproeier 52 gehaald, 53 was er niet.
Maar de brommer start niet ofzo, heb allee mogelijke combinaties geprobeerd. Start ik hem blijft ie toeteren, start ik em, druk ik op de toeter en gaat ie uit, ik heb de jusite nog niet gevonden maar hij start niet meer!
Wat is het probleem, het kraantje heeft een tijd lang open gestaan gister, nu start hij (heeeeeeeeeeeeeel erg soms na 40x kicken) soms en dan moet hij 30 sec warmlopen wil ik gas kunnen geven zonder dat ie uitvalt.
Is dit het gevolg van verzopen? Zo ja, wat moet ik veranderen, zo nee is er dan iets fout afgesteld?
EDIT:
En als ie dan loopt, valt hij na 1 minuut weer uit als ik vol gas geef en als hij in de buurt van de topsnelheid komt.. ik vind het maar vreemd

Geplaatst: 06 apr 2006 14:51
door the_tomos
je toeter is verkeerd aangesloten dat zo ie zo
als je wegrijd moet je dat met de choke doen in dit geval en dat hij uitvalt is een te grote sproeier tenzij je powerfilter hebt
Geplaatst: 06 apr 2006 14:54
door Pardo
Probeer hem met sjook te starten (logisch) en eventueel een klein beetje gas geven op het moment dat je hem aantrapt.
Geplaatst: 06 apr 2006 15:01
door Joop56
goddomme, ik heb maat 52 sproeier gekocht.
En net was mn bougie weer koolzwart :S
Ik snap het niet, ik moet dus een maat kleiner sproeier hebben?
hoeveel maten kleiner alsnu 50 is?
3/4 maatjes?
En met de choke starten, waar zit die en hoe moet dat, ik heb echt geen benul (hoewel ik die bij een puch zo kan aanwijzen:P)
groetjes
Geplaatst: 06 apr 2006 15:08
door dreeg
er is een handeltje aan je carb daar kun je op drukken en das je choke
Geplaatst: 06 apr 2006 15:14
door Janssuh
in de rechter zeikap zit zeg maar een eivorming achtig gat.. daar zit de shoke

Geplaatst: 06 apr 2006 17:26
door cobus
[quote="Janssuh"]in de rechter zeikap zit zeg maar een eivorming achtig gat.. daar zit de shoke

[/quote]
ken ook zijn dat zijn carb onder ze frame zit dan moet ie ff zoeken

Geplaatst: 06 apr 2006 17:28
door Janssuh
oh ja dat wist k niet sorry
