Pagina 1 van 1
Mengsmering inspuiten
Geplaatst: 10 apr 2006 15:58
door tomosmiauw
Hey mensen, ik ben nieuw op dit forum hier en heb echt geen zak verstand van brommers enzo, ben beetje aan het leren hier. Ik heb een tomos quadro gekocht van een kameraad, ik zou niet weten wat er allemaal opzit enzo

ik moet hem starten met kickstart, alleen als hij koud is wil hij haast niet starten. Als ik na een tijdje stilstaan wil rijden moet ik eerst wat mengsmering in de carburateur spuiten... Aangezien ik dus echt NIX er van weet, zouden jullie mij kunnen vertellen waar dit aan kan liggen? Wat ik moet vervangen, fixen? Ik zou graag willen rijden zonder half uur kicken

bedankt alvast, en please ga nou ff niet zeuren over dat ik noob ben enzo, dat weet ik allemaal alwel... cya!
Geplaatst: 10 apr 2006 16:02
door Natalie
Je Moet Altijd Kickstarten, Behalve Als Je 1 Hebt Met E-Start, Maar Miss Moe Je Bougie Vervangen

Geplaatst: 10 apr 2006 16:02
door Nicks
je kan je choke dichtzetten als je start, zo komt er minder minder lucht en meer benzine in je mengel zodat hij wel start bij een koude start.
Geplaatst: 10 apr 2006 16:07
door tomosmiauw
Je Moet Altijd Kickstarten, Behalve Als Je 1 Hebt Met E-Start, Maar Miss Moe Je Bougie Vervangen

hmm kickstarten dat snap ik nog, maar het gaat er meer om dat ik mengsmering moet inspuiten, en das een klotewerk en je moet altijd maar wat bij de hand hebben... het ligt volgens mij kameraad niet aan de bougie, en de choke kun je niet dichthouden zegtie

Geplaatst: 10 apr 2006 16:08
door Natalie
Wat Ik Zou Doen, Ga Naar FietsMaker Ofzo En Vraag Wat Er Aan De Hand Is, En Niet Meteen Door Hun Laten Maken, Ben Je Ook Weer 100 Euri Armer

Geplaatst: 10 apr 2006 17:13
door freaky_Tomos
Je Moet Altijd Kickstarten, Behalve Als Je 1 Hebt Met E-Start, Maar Miss Moe Je Bougie Vervangen

hmm kickstarten dat snap ik nog, maar het gaat er meer om dat ik mengsmering moet inspuiten, en das een klotewerk en je moet altijd maar wat bij de hand hebben... het ligt volgens mij kameraad niet aan de bougie, en de choke kun je niet dichthouden zegtie

hoe bedoel je choke kun je niet dichthouden? dat tie niet blijft staan in de choke stand?
zo ja dit heeft te maken met dat lipje wat in de bovekant van je carb vastzit.
Bovenop je carberateur zit een zwart kapje waar je gaskabel ingaat, deze gaskabel is dus verbonden met de handel waarmee je gas geeft

.
Het kapje waar dus je gaskabel ingaat moet je losschroefen met die 2 kleine boutjes die er bovenop in zitten.
Dan gaat je gasschuif mee (je gasschuif komt omhoog als je gas geeft)TIP: haal dat zwarte kapje langzaam omhoog en kijk dan binnenin hoe alles vast zit

dit zal je strax weer moeten weten om het weer in elkaar te zetten.
Geplaatst: 10 apr 2006 18:07
door kevin
wat freaky tomos dus al zei
en dat je erg lang moet kicken kan te maken hebben met
- dat je sproeier (deze zit in je carburateur) te groot of te klein is, dat beteknt dat je verhouding benzine/lucht niet goed is, als je sproeier te groot is krijgt hij teveel benzine te klein te weinig, (kijk hiervoor even in de FAQ), dit kun je aan de kleur van de bougie zien,
- het kan ook de afstelling van je contactpunten zijn, maar aangezien je er niet veel verstand van hebt kun je als het dat is de brommer beter naar de brommerzaak brengen en hem daar laten afstellen.
Geplaatst: 10 apr 2006 18:46
door Janssuh
of door een goede vriend/kennis laten doen waarvan je ZEKER weet dat hij er verstand van heeft.. brommerzaak ben je héél stuk armer als je hem terug krijgt
Geplaatst: 10 apr 2006 18:55
door tomosmiauw
bedankt voor jullie hulp, ik zal het eens (laten) proberen.

Geplaatst: 10 apr 2006 19:02
door Janssuh
succes!
Geplaatst: 10 apr 2006 21:10
door freaky_Tomos
viewtopic.php?t=355
45 haal je los dan komen nummer 11, 13 en 2 mee.
dus eerst langzaam 45 recht omhoog halen en dan naar binnen kijken hoe het vast zit, en goed onthouden.
waarschijnlijk gaat nummer 11 niet goed meer op zijn plaats, en wel nummer 11 de hevel want er zijn 2 nummers 11 niet de nummer 11 pakking
nummer 11 moet goed langs de wand zitten en niet schuin naar het midden