Ik heb een s25 snorbrommer met eicilinder. 14/9 carb onder het frame, sproeier 51, proma gp uitlaat.
Ik ben hem nog een beetje aan het losrijden (hij heeft meer als een jaar stilgestaan en is 16 jaar oud) en de nieuwe zuiger inrijden, gaat nu 20/25 (slaapverwekkende snelheid...

)
Maar als hij over een maandje ofzo lekker ingereden is, wil ik hem wel lekker snel laten lopen. Ik sta bol van de ideeen van wat ik wil gaan doen, maar ik heb geen idee waarmee ik moet beginnen!!!
Dit zijn mijn ideeen:
-De inlaatbegrenzer uitboren
-14/12 of 15/15 carb (bestaat er eigenlijk 14/14?? zou wel idiaal zijn

)
-Schuin spruitstuk zodat de carb rechts naast blok komt
-Powerfilter en powerbox (staat vet

)
-De cilinderkop afvlakken
-Uitlaatpoort uitvijlen
-Spoelpoorten polijsten ofzo, dat ze gladder zijn=brandstof vloeit sneller
Ik had ook iets gehoord over zuiger inkorten, zodat de inlaat langer openstaat.. Kan zoiets?? of kan je dan beter de inlaatpoort naar beneden toe uitvijlen??
En wat is het verschil/wat is beter: schuimfilter of powerfilter??
En welke snelheid zou hiermee te behalen zijn?? 40 ofzo??
nou je zegt dat je hem lekker snel wil laten lopen,,
die eicilinder is oud neem ik aan , dus koop een nieuwe

( duhhh )
Opties
50cc std
50cc eurokit
70cc eurokit/parmakit
carb zou ik als je 50cc neemt 14/12 nemen , neem je 70cc dan 15/15
sproeier paar maaten groter ; sproeier is nu 51 zeg je dus ; 14/12 carb rond de 60 , 15/15 carb rond de 65
het verschil tussen schuim en powerfilter zouk niet weten , schuim is wel groot, naja degene die k gezien heb,,
powerfilter geeft wel dope geluid en meer trekkracht
schuimfilter zou nix anders zijn denk ik!
de schuim zal wel beter zijn al power,,
ik zou een power 1 power filter kopen , kost rond de 10 euro
je zegt ook spoelporten polijsten kan je doen , maar ik zou me cilinder zo std mogelijk houden,,
dus je setup zou er zo uit kunnen zien :
Sproeiermaat: 60
Carburateur: 14/12 Dellorto
Powerfilter: Power One Powerfilter
Cilinder : 50cc Eurokit
Uitlaat : Proma GP
dan boek je hem iets van 55km/h
ohja je tandwielen kan je ook nog veranderen !!!
26voor 22achter , of 26voor 24achter raad ik je aan!
dan ga je nog is 10km/h harder ( als je nu nog de std 36 hebt! )