• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

waarmee beginnen met opvoeren

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
7 berichten • Pagina 1 van 1
Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04
  • Citeer

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 16 apr 2006 21:17

Ik heb een s25 snorbrommer met eicilinder. 14/9 carb onder het frame, sproeier 51, proma gp uitlaat.
Ik ben hem nog een beetje aan het losrijden (hij heeft meer als een jaar stilgestaan en is 16 jaar oud) en de nieuwe zuiger inrijden, gaat nu 20/25 (slaapverwekkende snelheid... 8) )

Maar als hij over een maandje ofzo lekker ingereden is, wil ik hem wel lekker snel laten lopen. Ik sta bol van de ideeen van wat ik wil gaan doen, maar ik heb geen idee waarmee ik moet beginnen!!! :P

Dit zijn mijn ideeen:
-De inlaatbegrenzer uitboren
-14/12 of 15/15 carb (bestaat er eigenlijk 14/14?? zou wel idiaal zijn :D)
-Schuin spruitstuk zodat de carb rechts naast blok komt
-Powerfilter en powerbox (staat vet 8))
-De cilinderkop afvlakken
-Uitlaatpoort uitvijlen
-Spoelpoorten polijsten ofzo, dat ze gladder zijn=brandstof vloeit sneller

Ik had ook iets gehoord over zuiger inkorten, zodat de inlaat langer openstaat.. Kan zoiets?? of kan je dan beter de inlaatpoort naar beneden toe uitvijlen??

En wat is het verschil/wat is beter: schuimfilter of powerfilter??

En welke snelheid zou hiermee te behalen zijn?? 40 ofzo??
Omhoog


Gebruikersavatar
dreeg
Vaste forummer
Berichten: 373
Lid geworden op: 07 mar 2006 23:28
Locatie: udenhout
  • Citeer

Berichtdoor dreeg » 16 apr 2006 21:32

ik zou je ei cilinder vervangen door ee vierkante cilinder dat zal al veel schelen denk ik en als je dan doet wat je van plan bent dan kom je wel rond de 55/60
Omhoog

Tomos_Power1
Vastgeroeste forummer
Berichten: 548
Lid geworden op: 23 mar 2006 17:27
Locatie: Sassenheim, Zuid-Holland
  • Citeer

Berichtdoor Tomos_Power1 » 16 apr 2006 22:24

Ik heb een s25 snorbrommer met eicilinder. 14/9 carb onder het frame, sproeier 51, proma gp uitlaat.
Ik ben hem nog een beetje aan het losrijden (hij heeft meer als een jaar stilgestaan en is 16 jaar oud) en de nieuwe zuiger inrijden, gaat nu 20/25 (slaapverwekkende snelheid... 8) )

Maar als hij over een maandje ofzo lekker ingereden is, wil ik hem wel lekker snel laten lopen. Ik sta bol van de ideeen van wat ik wil gaan doen, maar ik heb geen idee waarmee ik moet beginnen!!! :P

Dit zijn mijn ideeen:
-De inlaatbegrenzer uitboren
-14/12 of 15/15 carb (bestaat er eigenlijk 14/14?? zou wel idiaal zijn :D)
-Schuin spruitstuk zodat de carb rechts naast blok komt
-Powerfilter en powerbox (staat vet 8))
-De cilinderkop afvlakken
-Uitlaatpoort uitvijlen
-Spoelpoorten polijsten ofzo, dat ze gladder zijn=brandstof vloeit sneller

Ik had ook iets gehoord over zuiger inkorten, zodat de inlaat langer openstaat.. Kan zoiets?? of kan je dan beter de inlaatpoort naar beneden toe uitvijlen??

En wat is het verschil/wat is beter: schuimfilter of powerfilter??

En welke snelheid zou hiermee te behalen zijn?? 40 ofzo??
nou je zegt dat je hem lekker snel wil laten lopen,,

die eicilinder is oud neem ik aan , dus koop een nieuwe :P ( duhhh )

Opties
50cc std
50cc eurokit
70cc eurokit/parmakit

carb zou ik als je 50cc neemt 14/12 nemen , neem je 70cc dan 15/15

sproeier paar maaten groter ; sproeier is nu 51 zeg je dus ; 14/12 carb rond de 60 , 15/15 carb rond de 65


het verschil tussen schuim en powerfilter zouk niet weten , schuim is wel groot, naja degene die k gezien heb,,

powerfilter geeft wel dope geluid en meer trekkracht

schuimfilter zou nix anders zijn denk ik!

de schuim zal wel beter zijn al power,,


ik zou een power 1 power filter kopen , kost rond de 10 euro

je zegt ook spoelporten polijsten kan je doen , maar ik zou me cilinder zo std mogelijk houden,,

dus je setup zou er zo uit kunnen zien :

Sproeiermaat: 60
Carburateur: 14/12 Dellorto
Powerfilter: Power One Powerfilter
Cilinder : 50cc Eurokit
Uitlaat : Proma GP

dan boek je hem iets van 55km/h


ohja je tandwielen kan je ook nog veranderen !!!


26voor 22achter , of 26voor 24achter raad ik je aan!

dan ga je nog is 10km/h harder ( als je nu nog de std 36 hebt! )
***Tomos Standard 2006***
~Endy Reverse
~Standaard luchtfilter
~Ontsteking vervroegd
~Afgevlakte Snorkop
~15/15 SHA Dellorto
~12mm Spruit
~Vertanding : 26/24
Top : 60km/u
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04
  • Citeer

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 17 apr 2006 13:28

Nah k wil liever mn eigen cilinder houden.. is helemaal gezandstraald en opnieuw gespoten, en ik vind het er wel geinig uitzien, zo'n klein eitje erop :lol:

mn tandwielen zijn nu: voor 26, achter 28.

weet iemand of er ook schuine spruitstukken zijn voor een eicilinder? (dus zonder membraan) want dan kan ik die 14/12 ernaast hangen, is veeeel makkelijker met afstellen, en dan kan ik ook een powerfilter nemen, onder het frame gaat dat niet...

en jah de cilinder tunen is ongeveer t laaste wat ik ga doen, eerst maar is andere carb, powerfilter en box, begrenzer uit de cilinder dat doe ik dan wel en een (grotere) schuine spruitstuk..
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 17 apr 2006 20:58

15/15 kan makkelijk op een standaard cilinder, heb ik ook.
en je hoeft alleen je stationair af te stellen, dus dat spruitstuk maakt neit veel uit. en tja een powerfilter maakt wel erg veel lawaai.
Omhoog

GOOF
Tomosforummer
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2006 13:56
  • Citeer

Berichtdoor GOOF » 18 apr 2006 10:45

50cc std
50cc eurokit
wat is het verschil??
en wat zijn de prijzen??
ik zit namelijk in het zelfde schuitje maar ik wil wel een vierkante cilinder erop kan iemand mij het verschil en de prijs vertellen??

alvast bedankt
Omhoog

TQ Rider
Vastgeroeste forummer
Berichten: 829
Lid geworden op: 04 nov 2005 14:10
  • Citeer

Berichtdoor TQ Rider » 18 apr 2006 13:42

het verschil is dat de 50cc van eurokit is een een 50cc snel die kan dus meer toeren maken en de 50cc standaard is een standaard tomos cillinder moet je maa rop http://www.scoots.nl kijken of http://www.50cc.nl 0f http://www.scootparts.nl

mvg Ard
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
7 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.