Pagina 1 van 1

opnieuw vraagje van collin

Geplaatst: 30 apr 2006 21:01
door collin
goeie dag nu heb ik het deksel er af gehaald en zie ik de tandwielen wel zitten maar wat moet ik los halen om bij de krukaskeering te komen en hoe ?
en nu heb ik ook nog 2 grote en een kleine ring + een afgebroken borgring in de deksel gevonden éénig idee wat dat kan zijn ?

Geplaatst: 30 apr 2006 21:16
door dreeg
zet de volgende x in het kort in je naam waar het over gaat das een stuk makkelijker

maak eens foto's van die ringen en borgveer die je gevonden hebt ik denk da die veer je vraagtekenveertje is

om je keerringen te vervangen moet je heel je blok uit elkaar halen als je de krukas eruit hebt kun je makkelijk met een schroevendraaier je keerringen vervangen

Geplaatst: 30 apr 2006 21:32
door collin
het gaat inderdaad om het vraagteken veertje ja maar is het ook mogelijk om de keering zo te vervangen vanaf de plaats waar de koppeling zit en heb of heeft er iemand een handleiding of stappen schema hoe ik dit het snelste/beste kan vervangen?

grtjes collin

Geplaatst: 30 apr 2006 22:00
door freaky_Tomos
volgens mij moet et zo kunnen:
HAAL VAN TEVOREN EERST EEN COMPLETE SET PAKKINGEN
1. plaats een zuigerstop
2. pak ratel 17 en zet deze op de moer die op je koppeling zit.
3. draai rustig tegen de klok in totdat je niet meer verder kan en ga dan kracht zetten om de moer los te draaien.
4. als de moer los is kan je je koppelingen van je krukas af schuiven
5. ga naar de andere kant en haal je kickstart los
6. pak nu je vertanding en je kickstartas tegelijk beet en haal ze eruit.
7. nu moet je je blok onder je frame vandaan halen, dus kijk wat je allemaal moet losmaken.
8. dan haal je je cilinder eraf (de zuiger hoeft niet is alleen maar extra werk)
9. nu haal je de bouten die rondom je krukas in je carter zitten los, en dr zitten dr ook nog wat ergens ander in je carter.
10. dan zitten dr nog wat buiten je carter, aan de achterkant van et blok die moet je ook losschroefen
11. dan moet je mat 1 hand je carterdeel beet pakken en met de andere hand sls je met een rubbere hamer voorzichtig op je krukas.
12. dan heb je je carter met de lekke olie keering in je handen
13. er zit nog een krukaslager voor de keering deze moet je ook eruit halen.
14. zet de nieuwe keering erin met de eventueel nieuwe krukaslager.


Vervolgens monteer je het weer achstertevoren, als je er niet meer uit komt hoe alles terug moet kijk dan in de exploded vieuws :wink:

succes

Geplaatst: 01 mei 2006 01:41
door dreeg
volgens mij moet et zo kunnen:
HAAL VAN TEVOREN EERST EEN COMPLETE SET PAKKINGEN
1. plaats een zuigerstop
2. pak ratel 17 en zet deze op de moer die op je koppeling zit.
3. draai rustig tegen de klok in totdat je niet meer verder kan en ga dan kracht zetten om de moer los te draaien.
4. als de moer los is kan je je koppelingen van je krukas af schuiven
5. ga naar de andere kant en haal je kickstart los
6. pak nu je vertanding en je kickstartas tegelijk beet en haal ze eruit.
7. nu moet je je blok onder je frame vandaan halen, dus kijk wat je allemaal moet losmaken.
8. dan haal je je cilinder eraf (de zuiger hoeft niet is alleen maar extra werk)
9. nu haal je de bouten die rondom je krukas in je carter zitten los, en dr zitten dr ook nog wat ergens ander in je carter.
10. dan zitten dr nog wat buiten je carter, aan de achterkant van et blok die moet je ook losschroefen
11. dan moet je mat 1 hand je carterdeel beet pakken en met de andere hand sls je met een rubbere hamer voorzichtig op je krukas.
12. dan heb je je carter met de lekke olie keering in je handen
13. er zit nog een krukaslager voor de keering deze moet je ook eruit halen.
14. zet de nieuwe keering erin met de eventueel nieuwe krukaslager.


Vervolgens monteer je het weer achstertevoren, als je er niet meer uit komt hoe alles terug moet kijk dan in de exploded vieuws :wink:

succes
aan de onstekings kant zit ook een keering dus de onsteking moet er ook af voordat je de cilinder eraf gehaald hebt

en de lager hoeven er helemaal niet uit om de keeringen te vervangen als je de krukas eruit hebt kun je ze er gewoon met een schroeven draaier uithalen de nieuwe keeringen kun je er voorzichtig met een rubbere haler in tikken

Geplaatst: 01 mei 2006 11:54
door collin
maar kan iemand mij vertellen waar dat vraagtekenborging vandaan komt?want zit ik ook nog ff te dubben ik heb de keering eruit bedankt jongens maar ik wil nog ff weten waar dus dat vraagteken borging vandaan komt waar deze moet komen te zitten.

grtjes collin

Geplaatst: 01 mei 2006 12:02
door poekelen
!!!de keringen insmeren met kopervet ! de kopse kanten...